Blind Getrouwd 2022

Florence en haar zus zijn toch wel knappe dames. Allé, het zijn allemaal wel personen waarvan je denkt "waarom zou je in godsnaam een trouw als dit willen ipv een "echte" trouw".

Echt wel geen fan van het gezamelijke trouwfeest, was precies meer een show dan wat anders. Hebben ze gezegd waarom dit veranderd is? Gewoon kosten besparen?

Florence en haar zus zijn toch wel knappe dames. Allé, het zijn allemaal wel personen waarvan je denkt "waarom zou je in godsnaam een trouw als dit willen ipv een "echte" trouw".
Je hebt wel van die knappe dames die denken dat ze een gouden poesje hebben en gewoon abnormaal veeleisend worden. Dan krijg je dit soort toestanden.

Enkel de aflevering van eergisteren gezien maar:

- Dat homokoppel is zalig
- Florence is een machien
- Jana en Christiaan maken het meeste kans

Echt wel geen fan van het gezamelijke trouwfeest, was precies meer een show dan wat anders. Hebben ze gezegd waarom dit veranderd is? Gewoon kosten besparen?
Onder andere. Maar ik denk dat het gezamenlijk onderdeel gewoon helpt om je eigen progressie in perspectief te plaatsen. Anders ga je jezelf ongewild druk opleggen omdat je verwacht dat iedereen direct lovey dovey is, langs de andere kant kan het ook ‘aanstekelijk’ werken om andere koppels te zien die hun verdediging laten zakken en dat dan ook zelf te proberen.

Brecht en Dziubi: dubbeltje op zijn kant. Ik denk gewoon heel aangenaam verrast dat het oppervlakkige gedeelte in orde is, en vandaar uit willen ze gewoon op die golf surfen.

Florence en Jiri: das ne lieve gast, en zij is ook ni van slechte wil. Maar je voelt direct dat ze haar stekels opzet zoals in het groepsgesprek voor het avondfeest: we willen geen druk en leggen geen druk en zullen wel zien en we hebben geen gevoelens nog ni maar das normaal hé hé hé.
Niemand legt druk meisje, dat doe je enkel zelf aan die vaststellingen te horen.

Lien en Joren: Awel, da kan nog macheren. Gewoon met de flow meegaan van elkaar te leren kennen.

Jana en Christiaan: Die pakken dat aan als ne one-night stand (zonder dat ik zeg dat er iets is gebeurd) waarbij ze samen nog een aantal dagen gaan rondhangen. Gezellig, touchy maar zonder voor te lopen op de feiten. Iets in den trend van: gij zijt een/ne knappe en nog tof ook. We zitten hier nu toch en zien wel.

'Ik slaap normaal nooit met een BH, maar ga dat nu wel doen"

Friendzoned :fingerguns:
Haha, idd ook zo'n rare opmerking met 0,0 meerwaarde. Je hoeft echt niet van alles een punt te maken.

'Normaal masturbeer ik voor het slapengaan, maar nu zal ik het niet doen'. Dat had die kerel dan eigenlijk moeten zeggen :tongue:

Te wijten aan zenuwen zeker? En het lijkt mij ook wel een té grote controle-freak en is een heel onzeker persoon, die Florence. Neem ook die gesprekken over haar oksels, de grote boodschap, ...

Daarom zie ik het bij dat koppel ook niet lukken. Hij lijkt op het eerste zicht nogal braaf en afwachtend. Zij probeert de controle te houden en alles te over-analyseren . Een combo die in de vorige seizoenen weinig tot geen succes had.

Je bedoelt haar Foefke? :unsure:
Dat vond ik zo'n overbodige uitleg.
Zij vraagt met welke wagen hij rijdt en hij antwoordt (Peugeot 208)
Hij vraagt op zijn beurt met welk merk wagen zij rijdt, zij denkt grappig te zijn door heel die uitleg te doen over haar wagen met nummerplaat FUF (hilariteit alom :rolleyes:), maar weet hij na die zever met welke wagen zij rijdt? Het antwoord is "nee".

Het kan dat jullie gelijk krijgen, maar wat er hier over Joren (gladde verkoper, ...) wordt gezegd, vind ik allemaal voorbarig.
Wij zitten dat allemaal vanuit onze gemakkelijke zetel te bekijken, maar wat we tot hiertoe hebben gezien, speelt zich nog allemaal af binnen de 24 uur. En met een hoop camera's uw uw snuit gericht. Ne mens zou voor minder onder de indruk zijn.

Dat vond ik zo'n overbodige uitleg.
Zij vraagt met welke wagen hij rijdt en hij antwoordt (Peugeot 208)
Hij vraagt op zijn beurt met welk merk wagen zij rijdt, zij denkt grappig te zijn door heel die uitleg te doen over haar wagen met nummerplaat FUF (hilariteit alom :rolleyes:), maar weet hij na die zever met welke wagen zij rijdt? Het antwoord is "nee".
Hij mag dan toch al in haar foef zitten.

Op HLN staat een officiële uitleg dat eerdere koppels supernieuwsgierig waren naar elkaar en dat dit de methode was om elkaar te zien en af te toetsen. Of dat de enige drijfveer was zullen we niet weten. Het lijkt me op een zet om kosten te besparen en tegelijk nieuw leven te blazen in Blind Getrouwd. Maar heel anders is het ook niet behalve dat 4x kort na elkaar de dans zien en de speech eerder vervelend is.

Op HLN staat een officiële uitleg dat eerdere koppels supernieuwsgierig waren naar elkaar en dat dit de methode was om elkaar te zien en af te toetsen. Of dat de enige drijfveer was zullen we niet weten. Het lijkt me op een zet om kosten te besparen en tegelijk nieuw leven te blazen in Blind Getrouwd. Maar heel anders is het ook niet behalve dat 4x kort na elkaar de dans zien en de speech eerder vervelend is.
Vanuit de koppels begrijp ik wel de vraag om de lotgenoten vaker te zien zodat ze ervaringen kunnen uitdelen. In MAFS Australia is dat eerder bedoeld om lichaamssappen en vuistslagen uit te wisselen.

Vanuit de koppels begrijp ik wel de vraag om de lotgenoten vaker te zien zodat ze ervaringen kunnen uitdelen. In MAFS Australia is dat eerder bedoeld om lichaamssappen en vuistslagen uit te wisselen.
Ondertussen de aflevering uitgezien, en blijkbaar gaan ze ook naar dezelfde reisbestemming. Previews suggereren dat ze vlak bij mekaar zitten en ook dingen samen gaan doen. Dat is er toch wel los over vind ik.

Het is niet omdat je ‘knap’ bent dat je sneller de juiste partner vindt waarmee je een stabiele toekomst kan uitbouwen. Heb meerdere ‘knappe’ single vrienden die maar niet de juiste partner vinden, ze klagen allemaal dat er weinig serieuze commitment te vinden is bij de personen die ze daten. Ik snap dat je door de succesverhalen van voorbije edities dan nieuwsgierig wordt naar ‘wat werkt wel voor mij?’.

Al vrees ik dat de interesse in het programma nog meer zal afnemen als deze editie niet opnieuw een stabiel koppel oplevert.

Het mooie vind ik wel dat de experts koppels lang na het programma blijven opvolgen. Daar ligt in mijn ogen ook de sleutel tot succes. Veel koppels geven op zodra het wat minder gaat/ de sleur erin komt. Zij worden daarentegen wel geholpen om te blijven communiceren en blijven de energie te vinden om er iets van te maken. Ik kan mij inbeelden dat toestanden zoals een miskraam (Nick en Veerle) of zware verbouwingen (Jonah en Winnie) wegen op een relatie, dat zijn bijvoorbeeld zaken waarbij ik koppels in mijn directe omgeving zie uit elkaar gaan.

Ondertussen de aflevering uitgezien, en blijkbaar gaan ze ook naar dezelfde reisbestemming. Previews suggereren dat ze vlak bij mekaar zitten en ook dingen samen gaan doen. Dat is er toch wel los over vind ik.
Zoals @Avondland zegt geeft het meer uitwisselingen. Het is in de Vlaamse versie eerder elkaar bloempjes toewerpen wat ongemakkelijke stiltes vermijdt als koppels op zichzelf zijn aangewezen. Mss dat de experts van mening zijn dat deze piste hopelijk wat druk kan wegnemen en inspiratie brengen aan elkaar zodat de appartement-fase beter gaat. Ik hoop dat ze niet allemaal in hetzelfde gebouw moeten zitten per verdieping om dan "gezellig in het weekend een biertje te drinken". Dat zou ik pas vergaand vinden.

Terug
Bovenaan