Blind Getrouwd 2022

En toch zo goed als al die vrouwen na twee minuten stadhuis ‘ik voel het niet’ en het is om zeep voor de duratie. Dan vraag ik mij af hoe die normaal een relatie beginnen, het is in Café De Vuilen Hoek toch ook niet koekenbak van de eerste oogopslag?
Da's toch ook hoe het tegenwoordig gaat op Tinder & co? Preselectie met de swipes, selectie in de chat en niet startstruck op de eerste date is gedumpt want er zijn nog 20 wachtenden na u.

Da's toch ook hoe het tegenwoordig gaat op Tinder & co? Preselectie met de swipes, selectie in de chat en niet startstruck op de eerste date is gedumpt want er zijn nog 20 wachtenden na u.
Idd, maar effectief uzelf in het wit naar het stadhuis laten rijden zou toch met iets meer ‘ge snapt het concept toch’ gehamer moeten gepaard gaan.

Idd, maar effectief uzelf in het wit naar het stadhuis laten rijden zou toch met iets meer ‘ge snapt het concept toch’ gehamer moeten gepaard gaan.
Absoluut! En de next-next-next mentaliteit in het datinglandschap maakt mij ook niet echt gelukkig. Ik mag dan nu nog zelfverzekerd zijn van "dat gaat mij wel lukken", na de zoveelste domper gaat dat gegarandeerd anders voelen.

Ik denk eigenlijk dat hun interactie redelijk doods is. Er was daar een ongemakkelijk gesprek aan het ontbijt "En hoe is dat de spoed? Wacht je dan de hele tijd?" "Dat heb je al eens gevraagd." En dan valt het wat stil. Enkel doordat ze "opdrachten" moeten doen komt daar iets los maar een amicabele klik ontbreekt. Dat is mss ook de reden dat we zo weinig zien, je valt er bijna in slaap van en dan knippen ze het gewoon.
Ter verdediging van Jiri; het is ook erg moeilijk om als man interesse te blijven tonen als er zo weinig reactie terugkomt.
In een relatie moet je stappen vooruit kunnen zetten ook en vooral lichamelijk.
Als je dan voelt dat er op dat vlak geen enkele interesse is van haar dan voel je je ook niet gewild.
Zonder dat progamma had Jiri hoogstwaarschijnlijk al gestopt met nog veel tijd en energie in haar te steken.

Met hoeveel handen en voeten heeft men over de jaren al niet uitgelegd in Blind Getrouwd dat je niet die trouwzaal binnenkomt en door een bliksemschicht getroffen zal worden? En toch zo goed als al die vrouwen na twee minuten stadhuis ‘ik voel het niet’ en het is om zeep voor de duratie. Dan vraag ik mij af hoe die normaal een relatie beginnen, het is in Café De Vuilen Hoek toch ook niet koekenbak van de eerste oogopslag?
Ik volg blind getrouwd niet rechtstreeks, maar hoor en zie er wel veel van.

Mij valt op dat het vaak de dames zijn die onrealistische verwachtingen lijken te hebben. Vooral inderdaad het idee dat het direct raak moet zijn. En vaak zijn ook zij diegenen die het eerst opgeven.
En het zijn vaak de mannen die er iets moois van willen maken en initiatief blijven tonen om toch het schip te doen keren.

Of dat kan natuurlijk ook een vertekend beeld zijn, of een eign interpretatie.

Mij valt op dat het vaak de dames zijn die onrealistische verwachtingen lijken te hebben. Vooral inderdaad het idee dat het direct raak moet zijn. En vaak zijn ook zij diegenen die het eerst opgeven.
En het zijn vaak de mannen die er iets moois van willen maken en initiatief blijven tonen om toch het schip te doen keren.

Nee, dit seizoen komt het ook echt zo over, helaas. 😟

Jana zoekt iets ruiger in bed. Ok. Hoe lang zijn ze al samen en met die media erbij… Ik zou ook niet direct voluit kunnen gaan denk ik dan. Met een scharrel wel, maar dan weet je dat dat er op en er over is… Normaal is dat toch even aftasten. Zoiets kan groeien. Praat zonder taboes over wat je graag wil en dat kan nog komen. Nogal snelle conclusies vind ik als je iets langdurig wil…

Laatst bewerkt:
Die opmerking van Jana dat Christaan te slank is:

Voor mij kadert dat toch nog in het feit dat Jana heel erg bezig is met haar eigen lichaam, zich desondanks super onzeker voelt en al verschillende keren opmerkingen heeft gemaakt dat ze zich te dik voelt.

Als je daar een heel fitte man naast zet, denk ik dat er in haar hoofd een alarmbelletje afgaat omdat ze vreest dat hij even onvergevingsgezind over haar lichaam gaat zijn als zijzelf, plus het feit dat hij ook veel tijd in de gym spendeert zorgt ervoor dat ze wellicht denkt dat ze nu zeker zelf ook dat perfecte lichaam moet blijven nastreven.

Voor iemand met die nefaste denkpatronen over haar eigen lichaam, is het dan een opluchting om een man te hebben die wat minder strak is, wat minder met zijn uiterlijk bezig is, en zo haar de kans biedt in haar hoofd de "aantrekkelijkere" partner te zijn, waar al eens ruimte voor imperfecties mag zijn.

Gewoon mijn visie op het hele gebeuren.

Voor mij kadert dat toch nog in het feit dat Jana heel erg bezig is met haar eigen lichaam, zich desondanks super onzeker voelt en al verschillende keren opmerkingen heeft gemaakt dat ze zich te dik voelt.

Als je daar een heel fitte man naast zet, denk ik dat er in haar hoofd een alarmbelletje afgaat omdat ze vreest dat hij even onvergevingsgezind over haar lichaam gaat zijn als zijzelf, plus het feit dat hij ook veel tijd in de gym spendeert zorgt ervoor dat ze wellicht denkt dat ze nu zeker zelf ook dat perfecte lichaam moet blijven nastreven.

Voor iemand met die nefaste denkpatronen over haar eigen lichaam, is het dan een opluchting om een man te hebben die wat minder strak is, wat minder met zijn uiterlijk bezig is, en zo haar de kans biedt in haar hoofd de "aantrekkelijkere" partner te zijn, waar al eens ruimte voor imperfecties mag zijn.

Ook de hare volgens het plusartikel in HLN 😉

Door haar onzekerheid dook de schrik op dat hij slanker dan haar zou zijn en ze dus bevestigd wordt in haar "dik" zijn.

Brecht en Dziubi zullen wel samenblijven. Die zullen wel 'ja' zeggen tegen elkaar. Al ben ik benieuwd of ze nu nog altijd samen zullen zijn...

Florence en Jiri zie ik ook nog wel 'ja' zeggen tegen elkaar en een paar maanden later er de brui aan geven. Het is duidelijk dat die Florence eerst nog hard aan zichzelf zal moeten werken alvorens ze klaar is voor een serieuze relatie.

Serieus cringe momentje weer bij het bekijken van de trouwdag bij Lien en Joren. 'Oh ik werd zo emotioneel van {naam hond} te zien...' ... niet goed... Wel zeer grappige opmerking van Joren tijdens de Yoga: 'Amai, dat is lang geleden dat ik nog eens naast u heb mogen liggen' :lol: Dat is uiteraard over-and-out en werd deze aflevering eigenlijk ook letterlijk gezegd.

Die Jana maakt toch ook vreemde sprongen. Er wordt nu veel gesproken over wat ze in de slaapkamer zoekt, maar in de boot zei ze ook iets in de trend van: 'Je bent te braaf voor mij, ik ben heel actief, ik will zotte dingen doen in het leven'. Dat kwam bij mij heel hard over als iemand die eigenlijk zélf niet zo is, maar wel verwacht dat iemand anders haar daar in meetrekt en haar een bepaalde richting kan uitsturen. Maar waarom dan eigenlijk? Ik kan verkeerd zijn...

Die mannen hebben dan ook alle drie een knappe madam gekregen eh. Ik vond Florence haren six pack tijdens de vakantiebeelden bijvoorbeeld bewonderenswaardig, die is perfect afgetraind. Denk dat er weinig mannen niet zouden proberen ze :p.

Die mannen hebben dan ook alle drie een knappe madam gekregen eh. Ik vond Florence haren six pack tijdens de vakantiebeelden bijvoorbeeld bewonderenswaardig, die is perfect afgetraind. Denk dat er weinig mannen niet zouden proberen ze :p.
Florence is een knappe verschijning, maar een vrouw met een sixpack is nu helemaal niet mijn ding. Een gespierde vrouw is voor mij persoonlijk toch eerder een afknapper dan een aantrekking.

Nu ook de laatste aflevering gezien. Florence heeft precies nog wel wat werk aan haarzelf voor ze toe is aan een duurzame relatie. Eerlijk gezegd begint het een beetje vies te voelen dat dit zo breed wordt uitgesmeerd op nationale TV. Het is nogal andermans mentale struggles als entertainment aan het worden.

De mannen zijn toch ook allesbehalve lelijk?

Ik denk dat Jana meer het friends with benefits gevoel heeft met Christiaan waardoor de seks voor haar eerder lust is en Christiaan wil eerder de liefde bedrijven.

Lijkt me inderdaad zo. Maar dan moet ze eerst zichzelf op de rails krijgen vooraleer ze aan dergelijke dingen meedoet, vind ik.

Ik heb de indruk dat zij een beeld van haarzelf projecteert hoe ze zou willen zijn, niet wat ze is. Avontuurlijk, wild, enz. Maar dat is, op beeld althans, totaal niet het geval.

Florence idem. Hoe kan je nu openstaan voor een ander als je niet openstaat voor jezelf. Teveel issues.

Haar sixpack is wel top.

Hln+ artikel met Florence:
Als je ons in bed ziet liggen, staan er drie mensen aan ons voeteneind, hé. Dat heeft me geremd. Daardoor heb ik te veel gesprekken met Jiri buiten het zicht van die camera’s gevoerd, besef ik. Wellicht heeft dat de kijkers een verkeerd beeld gegeven

Klinkt ook niet onlogisch. Ze zegt dat ze eerlijk was tegen de experten over haar moeite met intimiteit en hoge muren, het experiment zelf niet had onderschat maar wel de camera's.

Nee, dit seizoen komt het ook echt zo over, helaas. 😟

In het algemeen vind ik dat ook wel eigenlijk.

Vrouwen lijken een ideaalbeeld te hebben en moeten "overtuigd" worden om hun eisen wat bij te stellen en ook te compromitteren. Gaat er iets minder vlot dan verwacht, of is er toch iets niet helemaal zoals in hun droombeeld, dan knappen ze er op af. Mannen zijn dan weer iets realistischer en zijn bereid om er iets meer effort in te steken en compromissen te sluiten voor de juiste vrouw.

Wil je een perfecte man met een adonislichaam met veel zelfvertrouwen, charisma, waar alles op rolletjes loopt en als een sneltrein richting vlinders gaat? Dat kan. Hou er wel rekening dat deze mannen doorgaans veel ervaring nodig hadden om de verleidingskunst onder de knie te krijgen. En de kans is klein dat gij zijn laatste "ervaring" gaat zijn.

En dan krijg je dus de typische klachten dat alle mannen bedriegende klootzakken zijn of lijden aan bindingsangst. Neen, dat is niet zo. Je laat je gewoon telkens vangen door mannen die jou niet serieus nemen.

(Sorry voor de rant, als man van begin de 30 lijk ik vooral vrouwen tegen te komen die voldoen aan bovenstaand stereotype. Ergens wel logisch, want vrouwen met een nuchtere kijk op de zaken blijven ook niet eindeloos daten zoekend naar iets wat niet bestaat. Ik trek me op aan het feit dat ik binnenkort een 2e date heb met een dame die wél wederzijds moeite doet. Ze is wel 5 jaar jonger dan mij.)

Hln+ artikel met Florence:
Als je ons in bed ziet liggen, staan er drie mensen aan ons voeteneind, hé. Dat heeft me geremd. Daardoor heb ik te veel gesprekken met Jiri buiten het zicht van die camera’s gevoerd, besef ik. Wellicht heeft dat de kijkers een verkeerd beeld gegeven

Klinkt ook niet onlogisch. Ze zegt dat ze eerlijk was tegen de experten over haar moeite met intimiteit en hoge muren, het experiment zelf niet had onderschat maar wel de camera's.
Dat is natuurlijk ook maar een deel van het verhaal. Dat sommigen geremd zijn door de camera's is niet onlogisch. Dat je moeite hebt om te kussen, innig te knuffel, ... als er volk van de TV-ploeg bijstaat, is niet abnormaal natuurlijk.

Maar die koppels hebben we in het verleden nog gehad. Koppels die uiteindelijk ook zijn samengebleven, maar waarbij je op camera amper of nooit aanrakingen of intimiteit hebt gezien.

Ik denk dat ze meer kritiek krijgt op bepaalde uitspraken of bepaald gedrag. Ze komt enerzijds heel onzeker over, maar ook heel onvolwassen bij momenten.

Ik hoop voor die Jiri dat ze zich inderdaad wat anders opstelt wanneer ze alleen zijn. Je hebt natuurlijk die camera's, de montage, ... maar sommige zaken die we gezien hebben, zijn toch wat ze zijn.

Ik hoop voor die Jiri dat ze zich inderdaad wat anders opstelt wanneer ze alleen zijn. Je hebt natuurlijk die camera's, de montage, ... maar sommige zaken die we gezien hebben, zijn toch wat ze zijn.
Inderdaad en ze zitten ook niet in het Big brother huis.
Tijd genoeg om zaken te doen zonder de cameraploeg erbij.

In het algemeen vind ik dat ook wel eigenlijk.

Vrouwen lijken een ideaalbeeld te hebben en moeten "overtuigd" worden om hun eisen wat bij te stellen en ook te compromitteren. Gaat er iets minder vlot dan verwacht, of is er toch iets niet helemaal zoals in hun droombeeld, dan knappen ze er op af. Mannen zijn dan weer iets realistischer en zijn bereid om er iets meer effort in te steken en compromissen te sluiten voor de juiste vrouw.

Wil je een perfecte man met een adonislichaam met veel zelfvertrouwen, charisma, waar alles op rolletjes loopt en als een sneltrein richting vlinders gaat? Dat kan. Hou er wel rekening dat deze mannen doorgaans veel ervaring nodig hadden om de verleidingskunst onder de knie te krijgen. En de kans is klein dat gij zijn laatste "ervaring" gaat zijn.

En dan krijg je dus de typische klachten dat alle mannen bedriegende klootzakken zijn of lijden aan bindingsangst. Neen, dat is niet zo. Je laat je gewoon telkens vangen door mannen die jou niet serieus nemen.

(Sorry voor de rant, als man van begin de 30 lijk ik vooral vrouwen tegen te komen die voldoen aan bovenstaand stereotype. Ergens wel logisch, want vrouwen met een nuchtere kijk op de zaken blijven ook niet eindeloos daten zoekend naar iets wat niet bestaat. Ik trek me op aan het feit dat ik binnenkort een 2e date heb met een dame die wél wederzijds moeite doet. Ze is wel 5 jaar jonger dan mij.)
My 2 cents: dat betert terug als je/de vrouwen ouder worden.
Wanneer je wat meer ervaring hebt, al eens goed met je kop tegen de muur hebt gelopen, wanneer je wat meer levenservaring hebt, maar ook meer zelfinzicht.

Toen ik met mijn ex begon te daten mocht ik het van 2 van de 3 beste vrienden toen ook horen hoor! Hij was niet knap genoeg, niet rijk genoeg en absoluut onder mijn niveau want "geen diploma". Dat terwijl humor en intelligentie voor mij essentieel was en hij die 2 absoluut wél heeft.
En terwijl hij de sneren en de blikken erbij kreeg, was hij diegene die ook zei tegen mij: "voor mij moet je ze niet laten vallen, goeie vrienden zijn zeldzaam!" No need to say dat die 2 sneller uit mijn leven waren dan hij en hun fb profiel de laatste keer dat ik keek nog steeds zonder partner of kinderen was...

Terug
Bovenaan