Maar dàt is de kritiek die Tom levert in zijn bericht. Dat is geen homohaat of fobie, dat is een ernstige kritiek op een moderne ontwikkeling in de maatschappij. En eerlijk, in mijn ogen bewijs je ook een klein beetje zijn gelijk door zo een bericht onacceptabel te vinden.
Ik vind 'het zijn verworven rechten' een ongelofelijke kut-zin. Dat geeft niet het standpunt weer van de partij. Dat geeft gewoon aan: 'alles wat nu toegelaten is, mag'. Dus als er op dit moment nog zaken buiten de wet om zijn m.b.t. holebi-rechten zal het VB hier niet aan meewerken? Wil men dat bedoelen? Ik weet het niet. De standpunten en meningen van het VB zijn vaak dogwhistles: net zoals men "Jongeren' schrijft op dit forum. Iedereen weet wat men wil bedoelen, maar niemand schrijft het volluit. Ze laten veel punten aan de interpretatie van de lezer over, om dan op de momenten waarop het wat te heet wordt te kunnen beroepen op 'zo hebben wij het niet bedoeld'.Maar nee, we gaan 1 zinnetje ontleden om dan weer te concluderen dat VB holebi-rechten wil terugdraaien. Nochtans, het standpunt is en blijft: "het zijn verworven rechten, PUNT". En ik heb nog nooit op lokaal of hoger niveau iemand het tegengestelde weten beweren
En in verband met jouw punten over lgtb, ik vind het heel moeilijk om daar een mening over te hebben. Ik kom in professionele context met een heel breed en divers publiek in contact. Nog nooit heb ik andere voornaamwoorden moeten gebruiken, in sport heb ik buiten wat éénmalige artikelen op het internet er nog geen ervaring mee. In het onderwijs waar ik mee in contact kom zie ik weinig doorgedreven genderideologie.
Ja, het komt soms aan bod in boeken of verhalen dat er twee mama's of papa's zijn, of maar één van de twee. Dat is ook een weerspiegeling van de maatschappij.
Maar die ganse discussie past minder in dit topic. En het zal je verbazen maar ik ben geen toonbeeld van wokeheid, of hoe men dat ook omschrijft (het is ook een kutwoord). Ik ben enkel en alleen overtuigd dat de extremen langs beide kanten elkaar in stand houden, en dat men in dat centrum eigenlijk best goed met elkaar kan samenleven zonder dat iemand moet inboeten of zich in bochten wringen.