Als je 3 huizen hebt, betaal je al hogere belastingen.![]()
Rousseau (Vooruit) en Van Grieken (Vlaams Belang) vallen elkaar aan: "Wolf in schaapsvacht" en "Verwaande elite" | VRT NWS Nieuws
Vooruit-voorzitter Conner Rousseau heeft tijdens zijn 1 mei-toespraak in Sint-Niklaas stevig uitgehaald naar Vlaams Belang. Volgens Rousseau is Vlaams Belang een "wolf in schaapsvacht", een partij die wel doet alsof ze opkomt voor de werkende mensen, maar "eigenlijk opkomt voor de belangen van...www.vrt.be
Als je 3 huizen hebt, ben je toch geen middenklasse meer.
Ik heb er geen probleem mee, maar als je 3 huizen kan hebben, dan kan je ook een hogere belasting betalen. Dat hoeft daarom geen forse verhoging te zijn, het is niet dat als de belastingen verhogen dat als je 3 huizen hebt, je morgen plots niets meer kan betalen en niet meer kan rondkomen. En als dat niet gaat, moet je er maar één van verkopen of verhuren hé. Er zijn al huizen te weinig.
Als het voor jongvolwassenen al moeilijk is om een eerste huis aan te kopen en een enorm grote lening moeten nemen om het überhaupt te kunnen betalen, waarom zit je dan mensen met 3 huizen te verdedigen.
Ik deel PS in dat ik een regering zonder liberalen wil, al zie ik het niet als realistisch, want dan zal je moeten kiezen tussen N-VA of PVDA, en moet je al met christendemocraten en groenen in zee (of enkel cd&v-cdh en n-va maar heb je nauwelijks representatie aan waalse zijde tenzij PS daar al 40% zou halen)
Iemand, bv een zelfstandige, die vanwege een laag pensioen voor zijn eigen pensioen zorgt, door bv 2 appartementen te verhuren naast zijn eigen woning, is daarom echt niet de rijke waarover men spreekt als het om rijkentaks gaat.