Een niqab valt ook onder het boerkaverbod, omdat het gezicht bedekt wordt.Gelieve niet te insinueren dat ik een leugenaar ben, ik heb gezien wat ik gezien heb.
Ik zal er de volgende keer een foto van trekken anders...
En er is inderdaad een burkaverbod, maar een burka is dan ook geen niqab, ik heb mijn woorden bewust gekozen. Het gezicht is zichtbaar, maar al de rest was zwarte stof. Bovendien sinds corona is het burka-verbod eigenlijk dode letter: ik zie zelfs in mijn kleine Limburgse stad een aantal vrouwen in niqab met nog steevast een zwart mondmasker. Dat is in de praktijk natuurlijk een burka met nog een paar stukjes van je wang zichtbaar waar het mondmasker net niet komt...
Maar stellen dat die niqab verboden is bij kinderen: dat is feitelijk onjuist. Zeker komende van iemand die anders juridische definities boven morele verkiest, vind ik het behoorlijk vreemd dat je die sprong tracht te maken.
Ik ging er al vanuit dat je je woorden zorgvuldig had gekozen, maar dan klopt het nog steeds niet. En ik verkies geen juridische definities boven morele, opnieuw een stropop. Het wordt onmogelijk om met je te praten zo.
De statuten van een voetbalclub zijn meestal ook minder voor interpretatie vatbaar. En de gematigde moslims nemen wél afstand van die interpretatie die jij eraan geeft.Onjuistheid 1: als je een ideologie en heilige schrift waarvan zelfs de gematigde moslim géén afstand van zal nemen, dan heb je er wel degelijk iets mee te maken. Net zoals een voetbalclub zowel met z'n brave supporters als met z'n hooligans geassocieerd kan worden, met dan één groot verschil: in de statuten van de club staan doorgaans géén oproepen tot geweld tegen supporters van andere clubs waar de hooligans zich op kunnen beroepen.
Als je zonodig met vergelijkingen wilt komen, kom dan met de juiste. Je zoekt een niet-tolerante fundamentalistische interpretatie van de religie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hindoefundamentalisme. Dan kijk je beter naar de hindoetvabeweging, en daar wil je ook niet tussen gaan zitten.Onjuistheid 2: jij zoekt verklaringen in een globale, politieke en historische context, maar beweren dat er niets inherent aan de godsdienst zelf is die mee leidt tot gewelddaden zoals zelfmoordaanslagen op ongelovigen is gewoon de waarheid en de logica geweld aandoen.
Als ik moet kiezen tussen als ongelovige "katholiek" gaan leven op een eiland met 99 Jaïns of Boedhisten, of met 99 evangelische christenen of moslims... Wel, dan kies ik optie A, zowel om historische redenen als redenen gegrond in die mensen hun religieuze denkwijzen.

. Hoezo zou een oppositiepartij je moeten steunen? En hoezo is een uiterst linkse partij plots niet links genoeg qua asiel voor Groen?