contextbinder
Well-known member
Dat voorstel van jong vld vind ik wel goed. Geen fossielen meer in het partijbestuur. Een frisse herstart.
Het is ook een punt van kritiek - wie weet staan er overledenen op de lijst in 2024.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat voorstel van jong vld vind ik wel goed. Geen fossielen meer in het partijbestuur. Een frisse herstart.
Imo is dat gewoon iets dat meerdere partijen zouden mogen doorvoeren.Dat voorstel van jong vld vind ik wel goed. Geen fossielen meer in het partijbestuur. Een frisse herstart.
Wel laat om daar een jaar voor de verkiezingen nog mee te beginnen , hadden dat al moeten doen na de vorige dramatische verkiezingen voor hun. Maar eerst nog wat aanmodderen met Lachaert en Coens .Imo is dat gewoon iets dat meerdere partijen zouden mogen doorvoeren.
Als ie opkomt maakt ie alleszins grote kans op mijn stem. Als je liberaal wil stemmen heb je nu te kiezen tussen een partij die zichzelf liberaal noemt maar die het niet is en een partij die ten onder gaat aan zijn eigen succes.![]()
Jean-Marie Dedecker overweegt om Lijst Dedecker nieuw leven in te blazen | VRT NWS Nieuws
Kamerlid Jean-Marie Dedecker overweegt sterk om weer kandidaat te zijn bij de verkiezingen van volgend jaar en daarvoor Lijst Dedecker (LDD) nieuw leven in te blazen. Hij heeft eerdere berichten daarover in verschillende kranten bevestigd aan VRT NWS. Hij onderzoekt nog of het loont om lijsten...www.vrt.be
Hopelijk kan hij de partij deze keer wel vullen met bekwame mensen want naar mijn mening zou het wel niet slecht zijn om een alternatief te hebben voor een proteststem.
Wel, nu weet je tenminste nog eens zeker voor wie de liberalen echt staan: de vermogenden en (rijke) zelfstandigen.
Liever gewone werknemers blijven platbelasten dan degenen die nu uiterst voordelig hun inkomsten uit het verhuren van meerdere eigendommen of geërfde vermogens/familiezaken halen, correct te belasten.
De N-VA was in z'n reactie vanochtend op de radio alvast niet beter, maar goed, die hebben de donkerblauwe overlopers van VLD alvast ingekocht de afgelopen jaren met overlopers als Annick De Ridder en achter de schermen waarschijnlijk nog heel wat sponsoring door de vastgoedlobby zoals LandInvest Group.
Daarjuist was De Croo op radio 1 toch aan het verkondigen wat een geweldige regering het was...Volgens mij hebben ze daardoor de laatste kans om nog enigszins iets bereikt te hebben met deze regering laten varen. Bijzonder teleurstellend deze regering.
Er heerst daar een soort vorm van ... narcisme of nihilisme, egoisme of alles samen! Ik weet het niet meer hoor met dit zooitje kibbelaarsDaarjuist was De Croo op radio 1 toch aan het verkondigen wat een geweldige regering het was...
Corona opgelost en Oekraïne oh zo een goede en sterke ploeg!
Dat ze gewoon jarenlang gewoon met geld hebben liggen strooien en nu als er iets structureels moet opgelost worden ze het niet kunnen, vergeet hij wijselijk niet te melden.
. Oei, het lukt weeral eens niet, komaan jongens pagina omslaan. En verder doen ... Met wat? Niets beslissen vooral en bekvechten onder elkaar, geen knopen doorhakken en de volgende regering(en) het laten oplossen. 2024 gaat een bom zijn hoop ik voor al die partijen.Hoewel op het eerste zicht logisch en verdedigbaar is dergelijke benadering er helaas ook eentje dat garant staat voor non -beleid, als iedereen dat consequent zou toepassen tenminste.Alleen maar positief te noemen denk ik dan, een partij die doet wat er op het etiket staat. Je kan je de vraag stellen wat je nog hebt aan de Vlaamse liberalen op dat vlak. Spijtig dat ik niet MR kan stemmen.
Wel, nu weet je tenminste nog eens zeker voor wie de liberalen echt staan: de vermogenden en (rijke) zelfstandigen.
Liever gewone werknemers blijven platbelasten dan degenen die nu uiterst voordelig hun inkomsten uit het verhuren van meerdere eigendommen of geërfde vermogens/familiezaken halen, correct te belasten.
De N-VA was in z'n reactie vanochtend op de radio alvast niet beter, maar goed, die hebben de donkerblauwe overlopers van VLD alvast ingekocht de afgelopen jaren met overlopers als Annick De Ridder en achter de schermen waarschijnlijk nog heel wat sponsoring door de vastgoedlobby zoals LandInvest Group.
Alleen maar positief te noemen denk ik dan, een partij die doet wat er op het etiket staat. Je kan je de vraag stellen wat je nog hebt aan de Vlaamse liberalen op dat vlak. Spijtig dat ik niet MR kan stemmen.
Hier in ieder geval tevreden dat die nonsens over verhuurbelasting weer in de kast zit voor een jaar of twee.
Al lijkt Vlaanderen het wel niet beter te doen met het debacle tussen NVA en CDV.
En de bevolking stijgert wanneer ze geraakt worden in hun eigen buidel. Huurgelden worden belast... wat denken die lamlendige beslissers in Brussel wel niet. Se hapchards, Se dieven, ze gunnen de kleine man niets...
Tja, nonsens... is een kwestie van perspectief zeker?
Als allenstaand (nu ja: alleenwonend) iemand die hier gewoon élke dag moet werken om rond te komen, en bij thuiswerk uitkijkt naar meerdere appartementen aan de overkant van de straat gebouwd met geërfd kapitaal, waardoor de eigenaars aan een voordeeltarief hun inkomen kunnen bekomen, vind ik een correcte verhuurbelasting, zeker wanneer het om meerdere eigendommen gaat, allesbehalve nonsens.
Zo verregaand was dit voorstel niet eens, verhuren was nog steeds voordeliger dan werken, alleen minder voordelig dan dat het nu is.
Ben veel te laat in mijn leven tot het besef gekomen dat je er in dit land niet komt door het eerlijk te spelen, te goede/naïeve ouders op dat vlak.
Zie je ook al genoeg op dit forum. Elke hervorming mag er enkel een zijn die financieel positief uitdraait voor de persoon in kwestie, anders wordt die afgeschoten. Er wordt maar heel zelden verder gekeken dan de neus (of de portefeuille) lang is. Maar ondertussen verwijten we wel politici dat ze geen langetermijnvisie ontwikkelen.
De tegenkanting is een natuurlijk effect van het beleid van de voorbije 30 jaar. Mensen zetten onmiddellijk de stekels op bij de minste verandering aan het eigen voordeel omdat men weet dat er nimmer of nooit sprake zal zijn van een billijke verdeling van de lasten. Op zich is dat uiteraard ironisch want het is net die attitude die ervoor zorgt dat een doortastende hervorming nooit zal lukken. Maar ook dat begrijpt iedereen die meer als vif minuten per jaar met beleid en financieën bezig is. En dus bijgevolg is de enigste optie van onmiddelijk van zich af te bijten. Want waarom zelf iets inkasseren wetende dat de kans op een billijke verdeling op termijn toch nihil is.