Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

  • N-VA

  • VB

  • CD&V

  • Open VLD

  • Vooruit

  • Groen

  • PVDA

  • Andere partij/blanco/geen stem


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap best dat je in deze tijden voor VB wil stemmen, maar op het einde zijn het toch evengoed hypocriete posterboys zoals je ze in andere partijen ook kan vinden? Zitten zeuren over de geldverkwistende EU en andere Belgische aangelegenheden, maar als de uittredingsvergoedingen worden uitgedeeld staan ze op de eerste rij om de staatskas leeg te graaien. Dillen, Penris, etc... tot 300/400.000 euro per politicus. En dan is je slogan 'Eigen volk eerst' :laugh:
Het VB heeft het grote voordeel dat ze nog nooit hebben mogen (of willen) regeren. Het is zo makkelijk om te roepen en met onrealistische voorstellen af te komen natuurlijk, ze kunnen op niets afgerekend worden. Zaken zoals die uittredingsvergoedingen gebeuren uiteindelijk voornamelijk onder de radar van de publieke opinie, de gemiddelde kiezer hoort daar weinig van.
 
Who cares over Rousseau.
Is geen discussie waardig.


Met werken bedoeld hij waarschijnlijk slavernij zoals in de USA, tenzij de overheid volwaardige lonen zou uitbetalen maar dat betwijfel ik.
Prima voorstel. Gedaan met het laksisme op alle niveau's.
Ik kan me wel vinden in veel van zijn standpunten. De MR onder Bouchez is toch wat anders dan de slappe vod dat zusterpartij VLD is geworden.
 
Alle, dat van Connor is weeral voorpagina nieuws. Who gives a fuck?
Ze kunnen beter eens een artikel schrijven over de neergang van ons onderwijs.
Het is echt erg gesteld met onze media en het gaat niet beteren.

Onderwijs is volledig in Vlaamse handen. Wat we zelf doen, doen we beter?
Gooi er nu nog een lerarentekort op.

3oCF1bN.png
Wel jammer dat er in de zin die gemarkeerd wordt een grote fout staat in begrijpend lezen: Vlaanderen is geen land.
 

Met werken bedoeld hij waarschijnlijk slavernij zoals in de USA, tenzij de overheid volwaardige lonen zou uitbetalen maar dat betwijfel ik.
Ik vind dat een fantastisch voorstel.
Veroordeelde criminelen iets laten terug doen voor de samenleving die ze ontwricht hebben door hun daden, vind ik mooi.
 
In die zin staat toch niet dat Vlaanderen een land zou zijn?
net wel. "Geen enkel land ging meer achteruit dan Vlaanderen". Dan is Vlaanderen toch een land als je vergelijkt?

Tenzij je natuurlijk per se foute vergelijkingen wil maken, door appels met peren te vergelijken.
 
net wel. "Geen enkel land ging meer achteruit dan Vlaanderen". Dan is Vlaanderen toch een land als je vergelijkt?

Tenzij je natuurlijk per se foute vergelijkingen wil maken, door appels met peren te vergelijken.
Samen met Wallonië zou onze Belgisch achteruitgang minder zijn.
De vraag is, verandert dat iets aan de conclusie? Stond Wallonië al ver achter en is het verschil daardoor kleiner? Of slaagt Wallonië er op een manier om het tij te keren en de achteruitgang een halt toe te roepen?
 
Samen met Wallonië zou onze Belgisch achteruitgang minder zijn.
De vraag is, verandert dat iets aan de conclusie? Stond Wallonië al ver achter en is het verschil daardoor kleiner? Of slaagt Wallonië er op een manier om het tij te keren en de achteruitgang een halt toe te roepen?
Wat de toekomst brengt dat weet je niet maar Wallonië is in het verleden al wel 's dé innovatieve en economische hotspot van de wereld geweest. Het Silicon Valley van zijn tijd (de eerste industriële revolutie) met ondernemers als Cockerill en Solvay. Die eerste industriële revolutie was in Vlaanderen veel minder voelbaar en zorgde voor een migratie van Vlamingen naar Wallonië om aan de armoede, epidemieën (tyfus, cholera) en honger te ontsnappen. Vlaanderen was een heel arme regio in de 19e eeuw.

Vanaf 1930 is de Waalse industrie beginnen stagneren en na WO2 enorm in verval geraakt. De ooit zo rijke streken rond Charleroi, Luik, La Louvière, Verviers, ... verpauperden aan een sneltempo. En dat terwijl in de 19e eeuw een stad als Charleroi het aanzien van Londen had.

Dus mogelijk kunnen ze het tij keren en mogelijk zal de economie in Vlaanderen een duik nemen...
 
Dan zie ik eerder Stephanie d'Hose naar voren geschoven worden. Maar die heeft mogelijks nog minder inhoud van Els Ampe. (bijnaam: lege doze)
 
Ik heb echt geen idee wie mijn stem verdient op het moment.
In het verleden altijd al op NVA gestemd, maar eigenlijk zijn dat ook een bende onnozelaars.
Ben Weyts die het onderwijs laat crashen en Demir met haar culinair centrum in Antwerpen.

De VLD spreekt me in theorie aan, maar in praktijk is er 0,0 liberaal aan die partij.

Vlaams Belang weiger ik als proteststem want ik wil helemaal geen racisten of homofoben in de regering.
En PVDA is het complete tegenovergestelde van wat ik wil.
 
Hoe ouder ik word, hoe vreemder ik dat zomer reces begin te vinden. Niet alleen de politiek valt op z'n gat, ook de duiding programma's. Uiteraard die laatste. Maar toch een vreemd ritme. Stel je voor dat andere belangrijke instellingen tijdens de zomer beslissen te sluiten.

Heb ook de indruk dat wij precies een uitzondering zijn hiermee in Europa?
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Ik heb echt geen idee wie mijn stem verdient op het moment.
In het verleden altijd al op NVA gestemd, maar eigenlijk zijn dat ook een bende onnozelaars.
Ben Weyts die het onderwijs laat crashen en Demir met haar culinair centrum in Antwerpen.

De VLD spreekt me in theorie aan, maar in praktijk is er 0,0 liberaal aan die partij.

Vlaams Belang weiger ik als proteststem want ik wil helemaal geen racisten of homofoben in de regering.
En PVDA is het complete tegenovergestelde van wat ik wil.
Ik hoop dat de implosie van de Open VLD nu misschien echt voor een doorstart zorgt als liberale partij. Dan kan ik ze misschien terug overwegen, maar verder kan ik mij heel erg terugvinden in wat je beschrijft.
 
Ik hoop dat de implosie van de Open VLD nu misschien echt voor een doorstart zorgt als liberale partij. Dan kan ik ze misschien terug overwegen, maar verder kan ik mij heel erg terugvinden in wat je beschrijft.

Dat voorstel van jong vld vind ik wel goed. Geen fossielen meer in het partijbestuur. Een frisse herstart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan