Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• N-VA

• VB

• CD&V

• Open VLD

• Vooruit

• Groen

• PVDA

• Andere partij/blanco/geen stem

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hopelijk kan hij de partij deze keer wel vullen met bekwame mensen want naar mijn mening zou het wel niet slecht zijn om een alternatief te hebben voor een proteststem.

Hopelijk kan hij de partij deze keer wel vullen met bekwame mensen want naar mijn mening zou het wel niet slecht zijn om een alternatief te hebben voor een proteststem.
Als ie opkomt maakt ie alleszins grote kans op mijn stem. Als je liberaal wil stemmen heb je nu te kiezen tussen een partij die zichzelf liberaal noemt maar die het niet is en een partij die ten onder gaat aan zijn eigen succes.

Nu één van de laatste kansen op een betekenisvol akkoord van de tafel is geveegd zullen de partijen naar de kiezer stappen met dossiers en argumenten die haaks op het regeringsakkoord staan: namelijk dat een akkoord werd verhinderd wegens o.a. nadelig voor de eigen achterban.

Het model van regeringsvorming staat best onder druk als je het zo bekijkt.

Wel, nu weet je tenminste nog eens zeker voor wie de liberalen echt staan: de vermogenden en (rijke) zelfstandigen.
Liever gewone werknemers blijven platbelasten dan degenen die nu uiterst voordelig hun inkomsten uit het verhuren van meerdere eigendommen of geërfde vermogens/familiezaken halen, correct te belasten.

De N-VA was in z'n reactie vanochtend op de radio alvast niet beter, maar goed, die hebben de donkerblauwe overlopers van VLD alvast ingekocht de afgelopen jaren met overlopers als Annick De Ridder en achter de schermen waarschijnlijk nog heel wat sponsoring door de vastgoedlobby zoals LandInvest Group.

Wel, nu weet je tenminste nog eens zeker voor wie de liberalen echt staan: de vermogenden en (rijke) zelfstandigen.
Liever gewone werknemers blijven platbelasten dan degenen die nu uiterst voordelig hun inkomsten uit het verhuren van meerdere eigendommen of geërfde vermogens/familiezaken halen, correct te belasten.

De N-VA was in z'n reactie vanochtend op de radio alvast niet beter, maar goed, die hebben de donkerblauwe overlopers van VLD alvast ingekocht de afgelopen jaren met overlopers als Annick De Ridder en achter de schermen waarschijnlijk nog heel wat sponsoring door de vastgoedlobby zoals LandInvest Group.

Alleen maar positief te noemen denk ik dan, een partij die doet wat er op het etiket staat. Je kan je de vraag stellen wat je nog hebt aan de Vlaamse liberalen op dat vlak. Spijtig dat ik niet MR kan stemmen.

Hier in ieder geval tevreden dat die nonsens over verhuurbelasting weer in de kast zit voor een jaar of twee.

Volgens mij hebben ze daardoor de laatste kans om nog enigszins iets bereikt te hebben met deze regering laten varen. Bijzonder teleurstellend deze regering.

Volgens mij hebben ze daardoor de laatste kans om nog enigszins iets bereikt te hebben met deze regering laten varen. Bijzonder teleurstellend deze regering.
Daarjuist was De Croo op radio 1 toch aan het verkondigen wat een geweldige regering het was...

Corona opgelost en Oekraïne oh zo een goede en sterke ploeg!

Dat ze gewoon jarenlang gewoon met geld hebben liggen strooien en nu als er iets structureels moet opgelost worden. Ze het niet kunnen, vergeet hij wijselijk niet te melden.

Laatst bewerkt:
Daarjuist was De Croo op radio 1 toch aan het verkondigen wat een geweldige regering het was...

Corona opgelost en Oekraïne oh zo een goede en sterke ploeg!

Dat ze gewoon jarenlang gewoon met geld hebben liggen strooien en nu als er iets structureels moet opgelost worden ze het niet kunnen, vergeet hij wijselijk niet te melden.
Er heerst daar een soort vorm van ... narcisme of nihilisme, egoisme of alles samen! Ik weet het niet meer hoor met dit zooitje kibbelaars :S. Oei, het lukt weeral eens niet, komaan jongens pagina omslaan. En verder doen ... Met wat? Niets beslissen vooral en bekvechten onder elkaar, geen knopen doorhakken en de volgende regering(en) het laten oplossen. 2024 gaat een bom zijn hoop ik voor al die partijen.

Laatst bewerkt:
Alleen maar positief te noemen denk ik dan, een partij die doet wat er op het etiket staat. Je kan je de vraag stellen wat je nog hebt aan de Vlaamse liberalen op dat vlak. Spijtig dat ik niet MR kan stemmen.
Hoewel op het eerste zicht logisch en verdedigbaar is dergelijke benadering er helaas ook eentje dat garant staat voor non -beleid, als iedereen dat consequent zou toepassen tenminste.

We gaan er niet wakker van liggen - maar bemoedigend is het allemaal niet natuurlijk.

Volgens mij is dit nog altijd de consequentie van het feit dat we een lappendekentje van partijen geworden zijn die overeen moeten komen in een omgeving waarin niemand elkaar het licht gunt. Want als we elkaar het licht gunnen, dan zouden we nog wel eens afgestraft kunnen worden door anderen.

En de bevolking stijgert wanneer ze geraakt worden in hun eigen buidel. Huurgelden worden belast... wat denken die lamlendige beslissers in Brussel wel niet. Se hapchards, Se dieven, ze gunnen de kleine man niets...

En voor een liberaal of neo liberaal is het nu eenmaal moeilijk om voorstander te zijn van hoge belastingen. Als dat hun standpunt is naar de bevolking toe, dan valt hun volledige raison d'être eigenlijk weg.

Het probleem is echter zoals altijd, iedereen vindt dat iemand anders maar moet opdraaien voor de kosten. Niemand is bereid om te kijken van wat is eigenlijk toch wel niet een verkeerd systeem. Niemand. Dus val je terug binnen de krijtlijnen van hun ideologie. En met 7 partijen in een regering zit er veel water in de wijn.

Al lijkt Vlaanderen het wel niet beter te doen met het debacle tussen NVA en CDV.

Hier in ieder geval tevreden dat die nonsens over verhuurbelasting weer in de kast zit voor een jaar of twee.

Tja, nonsens... is een kwestie van perspectief zeker?

Als allenstaand (nu ja: alleenwonend) iemand die hier gewoon élke dag moet werken om rond te komen, en bij thuiswerk uitkijkt naar meerdere appartementen aan de overkant van de straat gebouwd met geërfd kapitaal, waardoor de eigenaars aan een voordeeltarief hun inkomen kunnen bekomen, vind ik een correcte verhuurbelasting, zeker wanneer het om meerdere eigendommen gaat, allesbehalve nonsens.

Zo verregaand was dit voorstel niet eens, verhuren was nog steeds voordeliger dan werken, alleen minder voordelig dan dat het nu is.
Ben veel te laat in mijn leven tot het besef gekomen dat je er in dit land niet komt door het eerlijk te spelen, te goede/naïeve ouders op dat vlak.

Al lijkt Vlaanderen het wel niet beter te doen met het debacle tussen NVA en CDV.

Idd - maar CD&V staat hier wel tegen de muur, een akkoord dat een grote impact heeft op hoofdzakelijk hun kiezers - en CD&V is al niet groot meer - het is mss wel nog de enige bestaansreden voor de partij op dit moment.

M.b.t. de poging tot fiscaal akkoord waren de voorstellen veel minder betekenisvol, geen aardverschuiving zoals het N2 dossier.

En de bevolking stijgert wanneer ze geraakt worden in hun eigen buidel. Huurgelden worden belast... wat denken die lamlendige beslissers in Brussel wel niet. Se hapchards, Se dieven, ze gunnen de kleine man niets...

Zie je ook al genoeg op dit forum. Elke hervorming mag er enkel een zijn die financieel positief uitdraait voor de persoon in kwestie, anders wordt die afgeschoten. Er wordt maar heel zelden verder gekeken dan de neus (of de portefeuille) lang is. Maar ondertussen verwijten we wel politici dat ze geen langetermijnvisie ontwikkelen.

Tja, nonsens... is een kwestie van perspectief zeker?

Als allenstaand (nu ja: alleenwonend) iemand die hier gewoon élke dag moet werken om rond te komen, en bij thuiswerk uitkijkt naar meerdere appartementen aan de overkant van de straat gebouwd met geërfd kapitaal, waardoor de eigenaars aan een voordeeltarief hun inkomen kunnen bekomen, vind ik een correcte verhuurbelasting, zeker wanneer het om meerdere eigendommen gaat, allesbehalve nonsens.

Zo verregaand was dit voorstel niet eens, verhuren was nog steeds voordeliger dan werken, alleen minder voordelig dan dat het nu is.
Ben veel te laat in mijn leven tot het besef gekomen dat je er in dit land niet komt door het eerlijk te spelen, te goede/naïeve ouders op dat vlak.

Zie je ook al genoeg op dit forum. Elke hervorming mag er enkel een zijn die financieel positief uitdraait voor de persoon in kwestie, anders wordt die afgeschoten. Er wordt maar heel zelden verder gekeken dan de neus (of de portefeuille) lang is. Maar ondertussen verwijten we wel politici dat ze geen langetermijnvisie ontwikkelen.

De tegenkanting is een natuurlijk effect van het beleid van de voorbije 30 jaar. Mensen zetten onmiddellijk de stekels op bij de minste verandering aan het eigen voordeel omdat men weet dat er nimmer of nooit sprake zal zijn van een billijke verdeling van de lasten. Op zich is dat uiteraard ironisch want het is net die attitude die ervoor zorgt dat een doortastende hervorming nooit zal lukken. Maar ook dat begrijpt iedereen die meer als vif minuten per jaar met beleid en financieën bezig is. En dus bijgevolg is de enigste optie van onmiddelijk van zich af te bijten. Want waarom zelf iets inkasseren wetende dat de kans op een billijke verdeling op termijn toch nihil is.

De tegenkanting is een natuurlijk effect van het beleid van de voorbije 30 jaar. Mensen zetten onmiddellijk de stekels op bij de minste verandering aan het eigen voordeel omdat men weet dat er nimmer of nooit sprake zal zijn van een billijke verdeling van de lasten. Op zich is dat uiteraard ironisch want het is net die attitude die ervoor zorgt dat een doortastende hervorming nooit zal lukken. Maar ook dat begrijpt iedereen die meer als vif minuten per jaar met beleid en financieën bezig is. En dus bijgevolg is de enigste optie van onmiddelijk van zich af te bijten. Want waarom zelf iets inkasseren wetende dat de kans op een billijke verdeling op termijn toch nihil is.

Dat is de eeuwige dooddoener natuurlijk in dit soort discussies: ah, er komt géén eerlijke verdeling volgens hoe ik het zie... dus moet ik vooral mijn oneerlijke voordeel behouden.

Vergelijk met de salariswagens: zolang er géén openbaar vervoer is dat perfect is afgestemd op mijn noden, wil ik dat mijn salariswagen voor mijn privévervoer (incl. woon-werkverkeer) extreem fiscaal voordelig blijft behandeld worden (de facto dus gesubsidieerd worden). Het ding is natuurlijk dat zo'n openbaar vervoer er nooit gaat komen natuurlijk.

Niemand bepleitte om bij deze fiscale hervorming huurinkomsten te gaan belasten aan hetzelfde tarief als arbeid (hoewel daar zeker nog iets voor te zeggen valt), maar het werd wel een aparte korf waarin men wél naar de werkelijke inkomsten keek in plaats van een volstrekt achterhaald (straks is dat bijna 50 jaar oud) kadastraal inkomen waarmee ook nog eens gefraudeerd wordt dat het niet normaal is.

Feit is dat door de reeds hoge belastingen op arbeid, de vergrijzing die bezig is en het feit dat het merendeel van de verhuureigendommen ofwel bij de oude generatie zit en/of geërfd vermogen betreft, een correctere belasting van huurinkomsten een evidente stap zou moeten zijn om dat eerste probleem én de betaalbaarheid van de pensioenen in één weg aan te pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

• Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
2K
Weergaven
136K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties