BeyondGaming is jarig! Hoe heb jij het beleefd?

Logo-BG_Transparant_Birthday-v3.png

Hiep, hiep, hoera! Vandaag zijn we officieel 1 jaar oud. En het leek ons wel plezant om even kort neer te schrijven hoe wij het ontstaan en het stormachtige jaar dat volgde beleefd hebben. Want er is heel veel gebeurd, er zijn heel veel mensen die we moeten bedanken, en er zijn misschien nog wel tipjes van sluiers over de toekomst op te lichten.

En dan lezen we natuurlijk graag van jullie hetzelfde! Hoe kijken jullie terug op het ontstaan, wat zijn je mooiste momenten op BG al en wat zien jullie voor onze toekomst? We zijn benieuwd!
 
Op de tijdspanne van een jaar hebben we toch enkele doelen behaald waar wij als BeyondGamers wel trots op mogen zijn. Om te beginnen is het forum meer dan 99% van de tijd online geweest, bijzonder vlot en stabiel. Zoiets lijkt in deze tijden wel vanzelfsprekend, maar de oudgedienden van 9Legacy weten wel dat het ooit anders was!

We hebben een frontpage met een enorm actief team, die kwalitatieve content produceert. Voor de forumgangers misschien niet altijd nuttig, maar als binnenkomer is deze eerste indruk van levendigheid en content erg uitnodigend. We kunnen met fierheid verwijzen naar de link van onze homepage! Onze streamer pagina biedt plaats aan streamers van alle soorten en maten en geeft ze een springplank naar een breder publiek. Als er nu één jaar was waar dit belangrijk was, was dat toch de afgelopen twaalf maanden.

BeyondGaming was ook aanwezig op de 100Km run van Kom Op Tegen Kanker. We hebben dankzij onze betrokken community geld ingezameld om vertegenwoordigd te zijn op dit high profile event. Voor mij deed de korte ontmoeting met mede forumgenoten nog deugd, al miste ik het sociale errond nog een beetje. Dat kan én zal beter gaan, want zelfs voor het komende jaar hebben onze leden alweer hun goed hart laten zien en is deze stunt gewoon nog eens overgedaan.

Last but not least is er een social media & eventcrew in voege die hoe langer hoe meer bedreven worden in het organiseren van toernooien en activiteiten waar we elkaar buiten het forum ook kunnen vinden in andere contexten. Ook hier groeien we aantoonbaar traag en gestaag. Op lange termijn garandeert dit mede het voortbestaan van onze thuisbasis!

Ik vind het een lijstje om best wel trots op te zijn...
 
Dag op dag een jaar geleden. Het is voorbijgevlogen.
Niet elke dag even positief, niet elke dag even rooskleurig, maar wel elke dag met veel goesting opgestaan om verder te werken aan ons levenswerk.

“Levenswerk”, het is een groot woord dat je niet te haastig in de mond mag nemen, maar week na week begint het wel zo aan te voelen. Zeker als je de talrijke uren gaat tellen die we er al met z’n allen hebben ingestoken.

Want vergis u niet, niet ik als Community Leader zijnde ben de motor achter dit project. De echte motor is de crew. Van onze IT’ers tot redacteurs, van onze sociale media crew tot de forum crew en event crew. Een voor een zijn zij de bouwstenen waarop deze website rust.

Ik denk dat het soms hallucinant lijkt voor de community dat elk lid van deze crew hier vrijwillig zijn tijd in steekt. Elke dag opnieuw staan ze er om problemen op te lossen of aan te pakken, nieuwigheden te implementeren of het gebruik van de website/forum vlotter te maken.
Je kan gerust over +10 FTE’s spreken als we de uren gaan optellen per week. Niets dan respect voor deze mensen.

Daarom wil ik toch even een paar van onze verwezenlijkingen in het afgelopen jaar meegeven in chronologische volgorde:
  • Opzetten van een forum
  • Bouwen van een volwaardige frontpage met bijhorende redactie
  • Plaats bieden aan Vlaamse streamers om hun een wat breder publiek te geven
  • Een team afvaardigen voor de 100kmrun van KOTK
  • Event crew oprichten en hen een platform bieden om toernooien te organiseren
Echter moeten we ook met fierheid zeggen dat we zonder de community zelfs geen crew nodig hadden gehad. Dan was er van BeyondGaming zelfs geen sprake geweest. Jullie maken ons elke dag opnieuw groter en groter. De crowdfunding en de vele mensen die dagelijks terugkeren naar onze website zijn daar het bewijs van. Jullie zijn de aandrijving van onze motor.

Ik kan hier nog wel een paar bladzijden verder gaan en met superlatieven in het rond beginnen smijten, maar dat ga ik voor volgend jaar houden.

Enorm dankbaar voor alles wat jullie, zowel crew als community, al gedaan hebben voor BeyondGaming. Ik ben enorm fier hier de kapitein van te mogen zijn en zal mijn stinkende best doen om dit schip de juist koers te laten varen, samen met de rest van het bestuur.

Ten dienste van jullie,

Booka
 
Iedereen die heeft bijgedragen aan de 30k posts in de coronathread: proficiat!

Iedereen die niet heeft bijgedragen aan de 30k posts in de coronathread: ook proficiat!

Ik vind dat sinds de overgang naar BG er terug meer een community-gevoel heerst, maar dat het forum toch ook toegankelijk en verwelkomend blijft voor nieuwe leden, getuige ook de mooie statistieken.

Dus: proficiat aan iedereen!
 
Ik ben vooral ontzettend dankbaar dat ik mijn online thuis niet ben kwijtgeraakt. En laat ons inderdaad eerlijk zijn, die thuis is er 100 keer beter op geworden. Eigenlijk is gedumpt worden door Telenet het beste wat onze community is kunnen overkomen.
Er zijn uiteraard altijd voor- en nadelen, maar ik denk in grote lijnen dat de meerderheid van de crew ook die mening deelt! Fijn om te horen en uiteraard altijd een goede driver om er te blijven mee doorgaan!
 
Ik heb lang op games.telenet en 9L vertoeft. Ergens along the way de weg kwijt geraakt.
Op één van de laatste weken van 9l toevallig er terug terechtgekomen en geschrokken dat het stopte.
Sindsdien de interesse terug gevonden en, buiten veel gediscussieerd, ook enorm veel bijgeleerd in de pol en actua.

Dikke chapeau aan iedereen die zijn stinkende best doet om ons een platform te geven. We zitten hier precies om elkaar pseudo-intellectueel in het hemd te zetten maar als het puntje bij paaltje willen we eigenlijk gewoon een paar keer goe lachen.
Merci.
 
D
Ik vind het toch wat dubbel, om eerlijk te zijn. Enerzijds zeer blij met het voortbestaan en de harde inzet van de crew, anderzijds krijg ik meer en meer een groundhog day gevoel, met steeds dezelfde figuren die steeds meer aanwezig worden. Dat was al merkbaar in de laatste maanden van 9Lives en zeker op de discord, maar sinds de doorstart is het er toch echt niet beter op geworden. Neem bij wijze van spreken de 5 à 10 meest actieve posters weg en er schiet niet zo veel meer over van het forum vrees ik, best jammer.

Wel al goed gelachen hier, dat zeker, doorgaans met posts die allerminst humoristisch bedoeld waren. Blij dat dat tenminste nog steeds is zoals het was.
 
Ik vind het toch wat dubbel, om eerlijk te zijn. Enerzijds zeer blij met het voortbestaan en de harde inzet van de crew, anderzijds krijg ik meer en meer een groundhog day gevoel, met steeds dezelfde figuren die steeds meer aanwezig worden. Dat was al merkbaar in de laatste maanden van 9Lives en zeker op de discord, maar sinds de doorstart is het er toch echt niet beter op geworden. Neem bij wijze van spreken de 5 à 10 meest actieve posters weg en er schiet niet zo veel meer over van het forum vrees ik, best jammer.

Wel al goed gelachen hier, dat zeker, doorgaans met posts die allerminst humoristisch bedoeld waren. Blij dat dat tenminste nog steeds is zoals het was.
Ik snap uw punt zeker. De meest actieve mensen zijn allemaal 'oude garde'. Maar ik ben ook blij dat ik af en toe een fris nieuw gezicht zie. @David79 bv is een nieuw gezicht (denk ik :unsure:) dat ik hier toch regelmatig zie passeren.
 
Ik heb de eerste drie maand vrij actief meegemaakt. Daarna eigenlijk het forum wat verwaarloosd wegens te drukke periode (kind+nieuw werk+verbouwing). Maar mijn games.telenet/9lives aanwezigheid was ook al met redelijke intervallen tussen de actieve periodes. Misschien zal ik eens wat vaker posten nu alles terug wat gestabiliseerd is.
 
Sinds mijn vroege puberteit vaak op internet gedoold en via games.telenet.be een vaste stek gevonden. Later 9lives en nu BeyondGaming. Home sweet home en dat gevoel wordt sterker. Ik hoop hier nog lang te mogen blijven.

Hier aangekomen als een snotneus en ondertussen zelf bijna twee snotneuzen in huis, what a ride!

Als we ooit eens van die corona afgeraken, huren we het sportpaleis toch eens af voor een feestje? Ik heb gehoord dat @BlackOccult voor muziek gaat zorgen :unsure:
 
Als we ooit eens van die corona afgeraken, huren we het sportpaleis toch eens af voor een feestje? Ik heb gehoord dat @BlackOccult voor muziek gaat zorgen :unsure:
Ge bedoelt wanneer het tijd is om iedereen naar huis te sturen? :unsure:

Ik denk dat @utred b2b met @PolletPoulet_OG nog wel een goed feestje zou worden. :coolbrows:
 
Neem bij wijze van spreken de 5 à 10 meest actieve posters weg en er schiet niet zo veel meer over van het forum vrees ik, best jammer.
We hebben het intern - uit pure nieuwsgierigheid - es nagekeken (met het telraam van @coldplayke ).

Moesten de top 10 posters plots tegelijkertijd allemaal wegvallen, dat zou eigenlijk best nog relatief meevallen. De top 100 posters tho (op een totaal van ~2.4k actieve ingelogde gebruikers in de laatste 60 dagen), dàt zou het forum al de helft rustiger maken 😅

Valt dus best nog mee toch?
 
Terug
Bovenaan