Ons forum telt 1.000.000 posts, hoera! - TIP: vul onze enquête in en win!

't Wonder is geschied, ons forum heeft 1.000.000 posts gehaald, en velen van jullie wisten het nog niet.

Soms vergeet een mens al eens hoe snel zoiets kan gaan. Amper 2,5 jaar ver en we zitten al aan die miljoenste post, het is amper te geloven.
Wat ik wel geloof, is dat dit voor een groot stuk aan onze forumadmins en forumleiding te danken is.

Ons infrateam om ons een zeer gebruiksvriendelijk en vlot forum te geven.
De forumleiding om alles in goede banen te leiden, leuke topics af te splitsen en jullie dagelijks met raad en daad bij te staan.

Daarnaast mogen we jullie, onze leden, niet vergeten. Want zonder leden zaten we hier nu niet, simpel.

1000000.jpg


Omdat het bij deze wel een ideale gelegenheid lijkt, hebben we een enquête samengesteld die we graag door zoveel mogelijk leden ingevuld zien. Het geeft ons goeie inzichten en in ruil geven we 2 bol.com bonnen weg van elk 25 euro. Jullie hebben tijd tot en met 25 juni.


Ik kan hier nog wel een tijdje doorgaan, maar nu laat ik graag het woord aan onze Heilige admin, Cyberkef, gevolgd door onze 3 geweldige supermoderatoren. Zij verdienen hier, samen met de voltallige crew, alle eer.

Cyberkef:
Had je 1M posts, wat zou jij dan doen? Een forum bouwen, en je tijd opdoen! :music:
Twintig mods, wat een kerels, en een FAQ vol warns en regels, om aan iedereen uit te delen
:music:

Dit kon uiteraard NOOIT mogelijk geweest zijn zonder jou, en jou! En ook jou!! Onze lieve posters en lezers, alsook ons team van (super)moderatoren om alles in goede banen te l(ei/ij)den! Mogen we samen met jullie zo snel mogelijk de teller van 2.5M posts bereiken, met nog betere SEO'd threads om NOG sneller te groeien!! 🚀🚀 TO THE MOON 🚀🚀
-- SEOberkev

Loser:
Zoals zo vaak bij zulke gelegenheden moeten we schrijven: we hadden het niet gekund zonder jullie. Ook al omdat dat enòrm veel typwerk zou betekenen voor ons. Deze mijlpaal hebben Mulan en jullie samen bereikt! Maar deze mijlpaal ga ik ook wel echt meedragen, want hij bewijst dat dat toch wederzijds is: jullie kunnen ook niet zonder ons en elkaar. En dat stemt me heel blij. Op naar het miljard

coldplayke:
1 miljoen forumpostjes kleuren BG roos-blauw.
1 miljoen nieuwe postjes zijn op weg naar jou-ou.


Een miljoen posts, het is een bijna niet te bevatten aantal. Ik kan niet in alle eerlijkheid zeggen dat ik ze allemaal gelezen heb, maar het zullen er toch veel zijn! Dankzij jullie is lezen op het forum niet enkel een ideale amusementsvorm om die doodse momentjes in de dag op te vullen, maar ook een erg waardevolle bron van nuttige tips en informatie over de meest uiteenlopende onderwerpen. Een miljoen keer dank aan alle leden die hieraan hebben bijgedragen en het forum zo voor de stille meelezers tot de boeiende plek maken die ze is en nog lang mag blijven.

exCite:
Ik wil vooral onze hele community bedanken, jullie zijn degenen die zorgen voor gevatte discussies en vaak snelle en goede antwoorden op mensen hun prangende vragen. Zonder jullie en zonder al onze vrijwilligers zouden we nergens staan.

Op naar nog veel meer (nuttige) posts.

Een miljoen keer bedankt!

1.000.000 bedankt, vanwege de ganse crew (en vergeet de enquête niet)!
 
Laatst bewerkt:
Als ik interessante/dringende/gemakkelijke vragen/opmerkingen tegenkom, ga ik ze hier (anoniem!) beantwoorden:

Misschien dat ik het gewoon niet weet hoe het moet, maar ik kan niet rechtstreeks een foto vanaf mijn gsm posten
De uitleg hiervoor vind je hier.

Genre-subs bij Gaming; Games General is te druk, met teveel games die ik nooit speel die steeds bovenaan staan.
Als je klikt op de prefix filter je op dat specifieke genre, deze kan je opslaan als favoriete link om snel te bezoeken:

1687079375797.png


(ten eerste, tis 9lllllllllllllllllllllllives :angry: )

Een zoekfunctie voor het archief. Soms zit ik daar op in een nostalgische bui maar zonder zoekfunctie is het moeilijk om daarin te navigeren.
We hebben bij het online zetten van het archief alle threads in sitemaps verdeeld en gesubmit bij Google/Bing, maar omdat de content te statisch is denk ik dat google er de brui aan geeft. Je kan je search wel verfijnen door er site:www.beyondgaming.be/archive voor te zetten:

1687082496795.png


1687082583059.png


Bing lijkt meer relevante resultaten te kunnen tonen.

Zou leuk zijn om topics die je vaak frequent te kunnen 'bookmarken' via een balk bovenaan het forum, zodat je niet telkens manueel moet navigeren naar je topics.
Bij elke post staat een icoontje "bookmark":

1687082994172.png


En dan kan je via je Userknop bovenaan (zelfs met label filters en al!):

1687083055918.png


Via Google. Ik was info aan het inwinnen over (...) en kwam meerdere resultaten tegen van dit forum.
:love: SEO aan het werk :love: Exact daarom dat we dus zo hameren op opsplitsen van topics!

Eigen instellingen qua kleur en lettertype te kiezen
In het forumlijst de fora kunnen herschikken van plaats, nu kan je enkel die delen uitschakelen.
Ook het kunnen uitschakelen van subfora ipv een heel fora deel.
Dit zelf inbouwen zou teveel onderhoudswerk voor ons betekenen, maar het staat als feature request in het Community Userscript topic!
 
Laatst bewerkt:
Hebben we ergens statistieken of grafieken van de groei?
Posts per dag over de jaren, nieuwe gebruikers, populairste topics... etc
We zullen eens kijken of we er een paar kunnen laten zien.
Natuurlijk kunnen we niet alles laten zien, of we schieten onszelf wat in de voet naar adverteerders toe :)
 
Hebben we ergens statistieken of grafieken van de groei?
Posts per dag over de jaren, nieuwe gebruikers, populairste topics... etc
Statistieken en grafieken bij de vleet! We hebben zelfs een werkgroep binnen de crew die deze tweewekelijks bespreken! Much pro :feelsgood:

Ons Cloudflare dashboard informeert me vandaag dat we in de voorbije 30 dagen grof afgerond aan ~200.000 unieke bezoekers zitten, en zoals we enkel maar kunnen dromen maand na maand nog gestaag stijgend (-> SEO :love:).

Het gemiddeld aantal registraties per week is al meer dan een jaar zeer gestaag constant (met een gigantische uitschieter met de 999 games quiz, @exCite komt er soms nog steeds zwetend en gillend van wakker bij momenten). Kan in theorie beter, maar liever zo dan verminderen :unsure:

Een van de cijfers die mij week na week blijven verbazen (en die ik al meermaals gequadruple-checkt heb), is dat het gemiddeld aantal actieve ingelogde gebruikers week per week gestaag blijft (= oranje). Vind ik wel pretty mindblowing all things considered...

Het aantal posts (blauw) zakt gemiddeld gestaagjes, wrsl omdat het algemene niveau harder aan het stijgen is :unsure: Gezien de andere (belangrijkere) cijfers -> gaan we geen seconde wakker van liggen.

(beide Y-assen uitgeknipt om de verlegen cijfertjes niet te laten schrikken)
1687283450690.png


Es zien op het bureau van de supermoderators welke interessantje lijstjes we daar terugvinden...

Top 25 threads in de laatste 60 dagen met meeste posts:
1687283929644.png


Top 25 fora in de laatste 60 dagen met meeste posts:
1687284113085.png
 
Laatst bewerkt:
Het meest opvallende daaraan vind ik dat ons gaming forum buiten de top 10 valt, zo zijn we echt wel beyond gaming aan het gaan :unsure:. Hoe doet de frontpage het eigenlijk, ten opzichte van het forum?

In elk geval, keep up the good work hé iedereen. Los van de kritiek die ik soms heb, blijft dit gewoon de meest aangename en 'huiselijke' plek op het internet om met (halve) vreemden te discussiëren. Merci daarvoor!
 
Het meest opvallende daaraan vind ik dat ons gaming forum buiten de top 10 valt, zo zijn we echt wel beyond gaming aan het gaan :unsure:. Hoe doet de frontpage het eigenlijk, ten opzichte van het forum?

In elk geval, keep up the good work hé iedereen. Los van de kritiek die ik soms heb, blijft dit gewoon de meest aangename en 'huiselijke' plek op het internet om met (halve) vreemden te discussiëren. Merci daarvoor!
Ligt ook aan de gemiddelde leeftijd misschien, die wat omhoog aan het gaan is? Iemand die 20 is heeft nog massa's tijd om te gamen, als je 35 bent met een gezin is dat een uitdaging.
 
Hoe doet de frontpage het eigenlijk, ten opzichte van het forum?
Qua grootteorde is het een pak anders, maar ook de frontpage artikelen gaan maand na maand omhoog qua views 🚀 (procentueel gezien eigenlijk best wel nog stevig)

We zijn daar achter de schermen wel al hevig over aan het brainstormen hoe we dat nog kunnen verbeteren op middellange termijn (wederom nog een andere werkgroep!), daarover ga je in de komende maanden wel nog 't een en 't ander van zien :)
 
Het meest opvallende daaraan vind ik dat ons gaming forum buiten de top 10 valt, zo zijn we echt wel beyond gaming aan het gaan :unsure:.
Is dat ook niet omdat je voor gaming nieuws en gaming discussies op zoveel andere plaatsen op het internet kan gaan? De 'non-gaming' discussies die je hier kan lezen gaan van de kosten van het plaatsen van multi-unit aircos tot redelijk stevig gemodereerde politieke debatten, en dat vind je op niet veel andere plaatsen denk ik. Al zeker niet in het Nederlands.

Als ik gaming nieuws en discussies wil lezen kan ik me zo meer dan een dozijn websites bedenken. De meesten daarvan uiteraard in het Engels, maar aangezien gaming internationaal is en ik Engels spreek heeft het feit dat het hier Nederlands is geen meerwaarde voor mij. Als ik iets of wat gefundeerde discussies wil hebben over het dagelijkse nieuws of het reilen en zeilen van 'de Vlaming' en alles wat erbij komt kijken dan kan ik me eigenlijk maar 1 website bedenken.
 
Qua grootteorde is het een pak anders, maar ook de frontpage artikelen gaan maand na maand omhoog qua views 🚀 (procentueel gezien eigenlijk best wel nog stevig)

We zijn daar achter de schermen wel al hevig over aan het brainstormen hoe we dat nog kunnen verbeteren op middellange termijn (wederom nog een andere werkgroep!), daarover ga je in de komende maanden wel nog 't een en 't ander van zien :)

Ah is het van 4 views naar 5 gegaan? :unsure:

Procuenteel gezien is dat zeker een stevige stijging!
 
Het meest opvallende daaraan vind ik dat ons gaming forum buiten de top 10 valt, zo zijn we echt wel beyond gaming aan het gaan :unsure:.
Als ik in December verhuisd ben hoop ik weer wat tijd te hebben om te gamen en zo doende dat deel van de site relevant te maken :hurrr: :frikandel:

On a more serious note.
Denk dat velen onder ons hier nog stammen uit de tijd van teleslet maar inmiddels het gamen wat ontgroeid zijn door het addergebroed dat het huishouden terroriseert.
 
Wat ik wel geloof, is dat dit voor een groot stuk aan onze forumadmins en forumleiding te danken

Is het groot stuk niet aan de leden te danken? Wat zijn de forumadmins en leiding nu zonder leden :unsure: Het hadden er door de leden 2.000.000 geweest maar door forumadmins zijn het er nu 1.000.000

WAAROM WORDEN WIJ PAS OP HET LAATSTE BEDANKT HE?!



:unsure: :unsure:
 
Terug
Bovenaan