Bedankt voor jullie reacties.
Getrouwd en 1 kind ten laste.
Het zal dus inderdaad met die werkbonus te maken hebben. We hebben weer iets bijgeleerd. Thanks!
Ik heb een heel deftig loon en ik zal niet klagen...het wringt gewoon een beetje dat mijn promotie zo door de overheid wordt afgesnoept.
Nu, nog een geluk dat deze bruto stijging toch een voordeel zal geven op 13de maand, bonus etc...
Als het een troost is:
- je kan het ook beschouwen als dat je vroeger méér kreeg van de overheid, omdat je een laag loon had, maar nu krijg je die toeslag/korting niet meer... al is het verschil tussen de overheid die geeft of de overheid die meer afneemt natuurlijk voornamelijk semantiek.
- belangrijkste troost is denk ik wel: éénmaal uit die zone van de werkbonus, heb je zo'n scenario's in de toekomst niet meer voor, en zal je wel meer (50%) van je opslag overhouden.
- ik zou zeggen: ga voor kind nummer 2
, ik heb mij laten vertellen dat dat het fiscaal optimum is: alleen al qua onroerende voorheffing toch. Al kost zo'n kind onder de streep waarschijnlijk wel meer dan dat het opbrengt fiscaal gezien (maar de liefde die je ermee koopt/krijgt is onbetaalbaar
).
KnightOfCydonia!!
. Oef
.