Whirlpool easy care plan

DwightSchrute

Well-known member
Kon het moeilijk ergens anders plaatsen daarom een topic.

onze bauknecht vaatwasser geeft een error '15' en ik krijg het zelf niet gemaakt...
De vaatwasser is nu 5 jaar oud en buiten garantie.

Whirlpool biedt 2 opties:
Optie A: 220 euro indien het probleem opgelost raakt en 3 maanden garantie, 120 euro indien het probleem niet opgelost raakt.

Optie B:
Abonnement van 18 euro per maand voor een totaal van 220 euro per jaar. Indien de machine niet kan gemaakt worden kost het ons niets. Indien hij kan gemaakt worden kost het ons dus 220 euro en hebben we 1j garantie.

Ik ben terughoudend over alles wat abonnementen zijn maar ik kan hier het addertje niet vinden... is dit pure klantenwinning? Hopen ze op een aantal van de mensen die automatisch de garantie laten doorlopen na het eerste jaar (ik zou het abo stopzetten vooraleer het jaar om is, de herstelling is namelijk waar ik nu voor wil betalen en niet de garantie)

Optie c: Nieuwerkerken vaatwasser kopen

Optie d: nieuwe vaatwasser kopen + Bauknecht vaatwasser in de tuin overgieten met heel veel benzine, in brand steken en een vloek uitspreken over Whirlpool.

Die toestellen zijn meestal gemaakt om een 5tal jaar mee te gaan.

Laatst bewerkt:
Whirlpool biedt 2 opties:
Optie A: 220 euro indien het probleem opgelost raakt en 3 maanden garantie,
Amper 3 maanden? Had het een jaar geweest OK maar dit is belachelijk.
Bespaar u de moeite en koop u een nieuw toestel.

Ze willen u natuurlijk optie B verkopen ..

Amper 3 maanden? Had het een jaar geweest OK maar dit is belachelijk.
Bespaar u de moeite en koop u een nieuw toestel.

Ze willen u natuurlijk optie B verkopen ..
En dat is nu net mijn vraag, waar zit het addertje bij optie B. Optie A was nooit een realistische optie voor mij.

Bespaar u de moeite en koop een Bosch. Kga niet beweren dat dat mirakeltoestellen zijn en dat er geen enkele vroeg de geest geeft, maar prijs/kwaliteit zit BSH meestal het beste. Op een nieuwe heb je 2 jaar garantie, en is meestal zuiniger ook. Voor dat abonnement hopen ze inderdaad dat je blijft na dat jaar. Als ze een zot vasthebben die 3 jaar blijft, is het toestel 2 x betaald geweest.

Staat er water in de behuizing van het toestel als je het zijpaneel er vanaf draait?

Indien ja: op de bodem zit een schijf van isomo die begint te drijven bij waterinsijpeling, die komt dan tegen een knop die de error veroorzaakt.

Pomp/zuig/dep dat water weg zodat de isomo schijf terug zakt en uw error is opgelost. (Trek stekker altijd eerst uit voordat ge iets doet)

Ander probleem kan ook een verstopping zijn van uw toevoerslang: die eens bekijken/vervangen

Los daarvan, ik ben het wel akkoord dat het dikke rommel is!

Op een nieuwe heb je 2 jaar garantie, en is meestal zuiniger ook. Voor dat abonnement hopen ze inderdaad dat je blijft na dat jaar. Als ze een zot vasthebben die 3 jaar blijft, is het toestel 2 x betaald geweest.
En zelfs als je niet blijft maken ze er winst op. Het kost de klant 220€ maar om de vaatwasser te maken kost het de fabrikant veel minder. Als het hun 100€ kost, zal het al veel zijn. Stel dat men pech heeft en er gaat nog iets kapot. Dan zitten ze worst case aan 200€ en de klant betaalt 220€ per jaar = nog steeds winst na jaar 1.

Best case hopen ze inderdaad dat je uw abonnement dan niet opzegt = Kassa kassa.

Whirlpool is lang geen Philips meer, die naam is al even verkocht en zijn tegenwoordig witte merken met een ooit premium sticker op.
Ze rekenen er uiteraard op om u een abonnement te verkopen dat je na een jaar verlengt, want stel dat het dan volgende maand kapot gaat :) .

Elke fabrikant van eender wat is aan het proberen om recurring revenue te genereren. Gewoon niet inlopen.
U een nieuwe deftige machine kopen en rustig verder afwassen.

Thanks, ik ga hem nog zelf proberen maken en anders is het een nieuwe.

Had wel reeds toegestemd met het plan via telefoon maar denk dat ik 14 dagen opzegrecht heb

Terug
Bovenaan