Beste games qua environment en stijl?

Tanuki_

Crew Member
Hey iedereen

Wat vinden jullie de beste games qua omgeving, sfeer, stijl en creativiteit? De visueel beste games dus, dingen zoals audio (al speelt dat wel mee in sfeer natuurlijk), verhaal, herspeelbaarheid en technische zaken zoals controls zijn minder/niet van belang.
 
Hollow Knight. Een soort handgetekende stijl die volgens mij nooit oud gaat aanvoelen. Sfeer, creativiteit, er komen weinig games in de buurt voor mij. Bloodborne is ook een goeie. Ik hou ook wel van de stijl van Ghost of Tsushima. Niet té realistisch, eerder wat gedramatiseerd en overdreven kleurrijk. Werkt perfect als setting voor een samurai game.
 
Hollow Knight. Een soort handgetekende stijl die volgens mij nooit oud gaat aanvoelen. Sfeer, creativiteit, er komen weinig games in de buurt voor mij. Bloodborne is ook een goeie. Ik hou ook wel van de stijl van Ghost of Tsushima. Niet té realistisch, eerder wat gedramatiseerd en overdreven kleurrijk. Werkt perfect als setting voor een samurai game.
Extra stem voor Hollow Knight hier.
 
The Witness

Niets in die game is willekeurig geplaatst. Overal zie je leuke details, hints, puzzels en verborgen paden naar alweer een nieuw gebied.
Het gaat vaak niet over wát je ziet, maar hoe je het ziet.

maxresdefault.jpg


34f33480ccb555bc556370b8cc72ccd2.jpg


maxresdefault.jpg


D7712379D14AE6FF492CF3768D76DB99F2B6EB96


Shot_2016.11.03_time_11_16_n06.png


Vn4NMWOzHw9vWSBK7N_-w-uILiNOOYjgso8kg1CipLw.jpg



Verder ook gewoon een prachtige game. Elk gebied heeft z'n eigen stijl en kleur, maar desondanks vormt alles een mooi geheel.

5697e94fdd08958c018b47cf


1392940497-7.jpg


beach_toc_thumb_500px.0.jpg


TheWitnessPC_02.jpg


6r1FxKWp.jpg


V5lguvs.jpg


Hierboven trouwens maar een fractie van de game. You ain't seen nothing yet!
 
Red Dead Redemption 1 en 2, The Last of Us 2, GTA: SA.

Voor obvious reasons: de prachtige graphics (behalve GTA: SA dan :tongue:), heerlijke sfeer, worldbuilding van een topniveau en formidabele audio zorgen voor een enorm gevoel van immersion bij mij. :love:
 
Speel hier nog maar PS sinds december en ga voorlopig toch voor RDR2 vanwege het extreme oog voor detail.
( nog niet veel games gespeeld ook niet maar kom ) wel leuk om andere ervaringen te lezen.
 
Hollow Knight: het hele plaatje in deze game klopt gewoon. Muziek, graphics, verhaal, setting, gameplay.
Bloodborne: een duistere souls game kan wel een duistere setting gebruiken. Perfect neergezet met deze Victoriaanse horror stijl.
The Witness: op een gegeven moment kom je op een berg en kijk je naar beneden naar een rivier. Wat je dan ziet, maakt van deze leuke puzzel game een geniale game. Tot nu toe heb ik nog geen zelfde "oh my god beleving" gehad in een eender welk ander spel.
Death Stranding: een prachtige "desolate" wereld vergezeld van fantastische muziek. Perfect voor deze game.
 
Terug
Bovenaan