Jouw Games of the Year 2022!

Voor mij Cyberpunk 2077. Na nieuwe pc begonnen aan dit spel. Main missions zijn geweldig, storyline en storytelling zijn enorm goed. Karakters ook heel geloofwaardig. De side missions zijn leuk om te doen, maar missen diepte. Mechanics zijn leuk. De skills, combat, enzv. diepgaand genoeg.

Crusader Kings 3 is andere favoriet, vooral met de Elder Kings mod die is uitgekomen. Gewoonweg interessant om campagne na campagne te doen.

En BeamNG. Wordt elk jaar goed geüpdate en wordt alleen maar beter.

Voor de rest niet heel veel gespeeld.
 
Laatst bewerkt:
It Takes Two heeft wel echt een plekje in mijn hart veroverd. Mogelijks de beste co op game ooit gespeeld. Zeker omdat het zo gemakkelijk te spelen was met iemand anders die amper gamed en ook zij het gigantisch leuk vond.
 
Is plezant, ja.
Nog games dat je in co zou spelen?
Iets zoals it takes two is er niet vind ik. De Lego games zijn wel plezant maar dan moet de materie (star wars, Harry Potter, Indiana Jones, Jurassic Park,...) je wel liggen.
Voor de rest zijn het vooral die party games zoals overcooked etc.
 
Ik heb eigenlijk geen enkele game van 2022 gespeeld, vooral omdat ik nogal een cheapskate ben op dat vlak en ik liever wacht op goeie solden :D

Wel een paar zéér leuke "oldies" gespeeld:

  1. Days Gone: Zwaar onderschatte game toen hij destijds uitkwam, ik kan me herinneren dat de recensies nogal lauw waren maar dit was gewoon zeer goeie!
  2. Horizon Zero Dawn: Zeer mooie wereld zowel visueel als verhaaltechnisch. Dit is een franchise voor wat jaren denk ik!
  3. The Fallen Order: Niet mijn stijl maar bleek leuker dan ik dacht te zijn.
  4. Star Wars Squadrons: Goeie mix tussen casual en pro gameplay, online iets minder want ik bakte er blijkbaar niets van :laugh:
 
Ik heb eigenlijk geen enkele game van 2022 gespeeld, vooral omdat ik nogal een cheapskate ben op dat vlak en ik liever wacht op goeie solden :D

Wel een paar zéér leuke "oldies" gespeeld:

  1. Days Gone: Zwaar onderschatte game toen hij destijds uitkwam, ik kan me herinneren dat de recensies nogal lauw waren maar dit was gewoon zeer goeie!
  2. Horizon Zero Dawn: Zeer mooie wereld zowel visueel als verhaaltechnisch. Dit is een franchise voor wat jaren denk ik!
  3. The Fallen Order: Niet mijn stijl maar bleek leuker dan ik dacht te zijn.
  4. Star Wars Squadrons: Goeie mix tussen casual en pro gameplay, online iets minder want ik bakte er blijkbaar niets van :laugh:
Ah, mijn games zijn ook niet allemaal van 2022, kheb gewoon mijn top 5 gespeelde games van 2022 gepakt xD
 
  1. Days Gone: Zwaar onderschatte game toen hij destijds uitkwam, ik kan me herinneren dat de recensies nogal lauw waren maar dit was gewoon zeer goeie!
Hier ook op het gemak met bezig. Ik ben de gemiddelde story driven open world game meestal beu binnen de eerste 10u, maar deze is gewoon zoveel beter dan al derest. Het helpt ook wel dat je 80% van de filmpjes kan skippen. En als het het luchtig wilt houden zet je gewoon de Italiaanse dub op.

Puur qua fun en speeltijd is het hier weer Slay the Spire en Hunt Showdown die het moeten uitvechten. Enorme hoop games gestart maar binnen de eerste 5u met gestopt. Enkel Resident Evil 3 uitgespeeld. Into The Breach is wel serieus wat uren aan het afsnoepen van Slay the Spire. Nog steeds geen A20 ;(
 
Hier ook op het gemak met bezig. Ik ben de gemiddelde story driven open world game meestal beu binnen de eerste 10u, maar deze is gewoon zoveel beter dan al derest. Het helpt ook wel dat je 80% van de filmpjes kan skippen. En als het het luchtig wilt houden zet je gewoon de Italiaanse dub op.

Puur qua fun en speeltijd is het hier weer Slay the Spire en Hunt Showdown die het moeten uitvechten. Enorme hoop games gestart maar binnen de eerste 5u met gestopt. Enkel Resident Evil 3 uitgespeeld. Into The Breach is wel serieus wat uren aan het afsnoepen van Slay the Spire. Nog steeds geen A20 ;(
Is die al bugfree intussen? Op release was Days Gone echt a hot mess. Vorige maand wel voor 9.99 gekocht op Steam dus eens een tweede kans geven ☺️

Hunt Showdown al een paar keer geprobeerd maar in mijn eentje is dat totaal niet leuk
 
Is die al bugfree intussen? Op release was Days Gone echt a hot mess. Vorige maand wel voor 9.99 gekocht op Steam dus eens een tweede kans geven ☺️

Hunt Showdown al een paar keer geprobeerd maar in mijn eentje is dat totaal niet leuk
Ik heb Days gone opgepikt via ps+. Ik vond dat ook een erg kwalitatieve game. Gameplay is fun, verhaal zit goed. Deftige en afwisselende map. De baan op met de moto, het is eens wat anders, die hordes zijn in het begin best wel indrukwekkend.
Ik herinner me niks speciaal van bugs. Zoals hier al werd gezegd, onderschatte game die veel te weinig aandacht heeft gekregen. Had zeker een opvolger verdiend, onbegrijpelijk dat Sony hier de stekker heeft uitgetrokken.
Over de release troubles weet ik niks en kan ik dus niet vergelijken.
 
In het begin had deze wel wat bugs ja. zeker voor Playstation studios ongezien veel. Maar eerlijk gezegd, dikke maand later was dit al een heel verschil door de patches. En op dit moment is het zeker de moeite om te spelen. Qua verhaal vertelling en dialogen niet het niveau wat je gewend bent van Sony (voor mij persoonlijk). Maar qua gameplay, wereld echt wel fun!
 
  1. Star Wars Squadrons: Goeie mix tussen casual en pro gameplay, online iets minder want ik bakte er blijkbaar niets van :laugh:
Ik moet zeggen dat ik soms enorm twijfel om dit voor een euro of 5 op te pikken, maar zelfs dat heb ik er niet voor over. Het is gewoon niet zoals het vorige meesterwerk X-Wing Alliance, dat ondertussen ook al een opa is geworden. Bovendien: een spacecombatsim met een fixed battlefield...bah, het gaat er niet in. De vliegmechanics zijn ook te casual tov de oude X-wing en Tie-Fighter games. Eenvoudig energiemanagement tussen shields/engine/lasers en switchen tussen laserstanden, zoals elk Star Wars game ooit, was blijkbaar te veel van het goede. De verhaallijn blijkt ook maar magertjes, iets wat in Alliance zowat het sterkste punt was.
 
Eigenlijk maar 2 games gespeeld in 2022:

1) Gran Tursimo 7: Offline modus => Wanneer gaan ze eens leren om een race spel te maken en geen inhaal race spel. 8/10 (online doe ik niet aan mee)
2) Horizon Forbidden West: Visueel knap, speelde lekker weg, verhaal trok op geen bal. 8/10

Ik heb nog weinig behoefte om games te spelen op release date. Als ik de tijd heb wil ik volgende spellen wel eens spelen:

- Cyberpunk: ooit op release gekocht, wat een sh*tshow. Ooit nog wel eens een kans geven. Maar vond de wereld nu ook niet zo indrukwekkend imo
- Elden Ring: Degout gekregen na Bloodbourne. Kzou het willen spelen, maar ik kan me aan zo'n games serieus ergeren. Doodgaan en heel uw inventory is lost. Seriously? Een spel moet nog ontspanning blijven imo en niet stresserend -.-
- God Of War Ragnarok: gimme gimme gimme :p


Laatste spel dat ik echt met volle plezier gespeeld heb was in november 2021 :love: (FH is de nieuwe NFS van 20j geleden)

 
Laatst bewerkt:
- Elden Ring: Degout gekregen na Bloodbourne. Kzou het willen spelen, maar ik kan me aan zo'n games serieus ergeren. Doodgaan en heel uw inventory is lost. Seriously? Een spel moet nog ontspanning blijven imo en niet stresserend -.-
]
Nee, je inventory verlies je niet, enkel je verzamelde souls die nog niet gebruikt zijn. Deze kan je terug krijgen door naar de plaats te gaan waar je het laatst stierf, maar als je onderweg nog eens sterft dan ben je deze voorgoed kwijt
 
Nee, je inventory verlies je niet, enkel je verzamelde souls die nog niet gebruikt zijn. Deze kan je terug krijgen door naar de plaats te gaan waar je het laatst stierf, maar als je onderweg nog eens sterft dan ben je deze voorgoed kwijt
Ja kwist dat het zoiets was. Ale ik heb altijd toen met ne save file gewerkt die ik continu moest reloaden 😪
 
Hoe bedoel je dat het vroeger complexer was? Want zoals jij het beschrijft werkt het toch in Squadrons ?
My bad. Ik stelde deze vraag bij de release op reddit een hele tijd terug en dat was het antwoord wat ik kreeg. Toch blijft voor mij het grootste struikelblok de beknotte vrijheid. Ik had er al een hekel aan in de Battlefield games, laat staan in een spacecombatgame. 30 Jaar terug, toen de eerste X-Wing game uitkwam, kon je al vliegen waar je wou...Het manueel sluiten van de foils, de hyperspacebutton, de mogelijkheid om je lasers te koppelen (of per stuk te laten schieten), de verhaallijn...Ik amuseerde me kostelijk bij alle vorige X-Wing games, maar ik vermoed dat ik het me zwaar zal beklagen als ik Squadrons aanschaf (mijn broer heeft het ook gerefund om diezelfde reden).
 
Van 2022 games

Pentiment
God of War Ragnarok
Elden Ring
Expeditions: Rome
Supraland: Six Inches Under
Dying Light 2
Signalis
As Dusk Falls
Lost in Play
Will You Snail
 
1 . Horizon : forbidden west
Vind het hele systeem voor up te graden dat je bepaalde stukken bij de robots moet raken super verslavend gedaan .

2 . God of war : ragnarok
Hoeft niet veel over gezegd te worden . Had het einde minder gerushed gevoeld dan was dit zonder twijfel 1 geweest .

3 . Elden ring
Puur door de geen stabiele fps , anders had ik mijn nummer 1 niet geweten .
 
Terug
Bovenaan