The Legend of Zelda: Ocarina of Time keert na 28 jaar terug!

Van een verrassing gesproken ... Tijdens afgelopen Nintendo Direct toonde Nintendo niet enkel trailers van games die al aangekondigd waren. Nee, ze toonden ook een weinig onthullende video met de aankondiging dat The Legend of Zelda: Ocarina of Time nog dit jaar voor Nintendo Switch 2 zal worden uitgebracht. Nintendo gaat dus de clash aan met Grand Theft Auto VI.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time verscheen oorspronkelijk in 1998 voor Nintendo 64 en wordt nog steeds aanzien als de beste game ooit gemaakt. Met een score van 99% op Metacritic doet geen enkel ander spel beter. Wel wist een select clubje een score van 98% te bemachtigen, met onder meer SoulCalibur, Grand Theft Auto IV en beide Super Mario Galaxy-spellen.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time wordt onder meer geroemd omwille van het verhaal, de sfeer en de muziek. Daarnaast zorgde het destijds voor een nieuwe blauwdruk voor 3D-avonturengames. Of de remake het later dit jaar even goed zal doen, is nog afwachten. Helaas werd niet bekendgemaakt wanneer we er precies mee aan de slag kunnen, aangezien Nintendo het houdt op een '2026'.

Laatst bewerkt:
Redactie
Voor mij persoonlijk de meest invloedrijke game ooit, zelf meer dan half life. maar de op één na beste Zelda. Majora’s mask en de absurditeiten en geniale side quests blijft voor mij de beste Zelda ooit, om samen met a link to the past mijn top 3 af te maken.

Hopelijk is deze remake een enorm succes en keert Nintendo terug naar deze formule in de nabije toekomst. Botw en totk waren goed , maar de dungeons waren zeer lame. De fetch side quests stelden ook niet veel voor ten opzichte van de n64 generatie. En dat is nu toch wat zelda , zelda maakt. Gigantische dungeons, coole power-ups en pieces of heart jagen in plaats van 100 shrines binnen te wandelen die voor het grootste deel gewoon in plain sight staan te wachten.

Laat ons ook hopen dat het meer is dan gewoon een grafische remaster zoals windwaker HD of de 3ds remakes van botw en mm. Die hadden wel kleine aanpassingen maar noemswaardig waren die niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan