Beste games qua environment en stijl?

Bloodborne op nummer 1, de souls games (het desolate, ik ken geen andere game waar je echt zo het "you're on your own" gevoel krijgt dan bij Souls.
Death stranding is ook een maffe ervaring
RDR2
 
Death Stranding: een prachtige "desolate" wereld vergezeld van fantastische muziek. Perfect voor deze game.
Absoluut.
Dead Space Series
Heb alleen de eerste gespeeld, maar deze moet 1 van de meest ongemakkelijke (maar tegelijk zalige) sfeertjes bevatten die ik in dat genre al tegengekomen ben. Alien Isolation hoort hier ook bij.

Voor de rest nog enkele:
Metro (heel de reeks), Soma, Everybody's gone to the rapture,
HZD, Ghost of Tsushima, Nier: Automata, Bioshock.

Ik vergeet er wsl nog enkele.
 
Merci voor de reacties iedereen, laat ze maar blijven komen!

Nog een bijkomend vraagje, vinden jullie dat een realistische stijl en omgeving beter is om je in te leven in een game/verhaal of niet persé?
 
Bioshock zonder twijfel. Ik ben opnieuw begonnen aan de trilogy. Na al die jaren nog steeds een prachtig spel met sfeervolle muziek
 
ben je hier een verdoken enquête aant voeren voor een thesis of studie ofzo ?
't Is in thema met mijn opleiding maar puur uit interesse, ik beloof het! Ik ben benieuwd naar wat mensen een memorabele game en ervaring vonden ivm stijl en omgeving + op zoek naar wat nieuwe games om te spelen.


Ik ben fan van games zoals Firewatch, The Long Dark, Zelda BOTW ... Eenvoudige kleuren en vormen die toch zo'n sfeervolle wereld vormen :love:
 
Laatst bewerkt:
Bioshock 1 & 2 staan voor mij op de toppositie qua sfeer en design.
Fallout 3, New Vegas en 4 staan vooral qua stijl en wereld ook hoog in m'n lijst. F3 en NV zijn ondertussen wel ferm aan het verouderen.
Mafia: Definitive edition heeft een mooie wereld en een goed verhaal, maar mist enkel wat 'leven' in de wereld.
Assassin's Creed Syndicate, London in 1860 tijdens de industriele revolutie is mooi uitgewerkt. In mijn ogen samen met Black Flag één van de beste Assassin's Creed titels.
Alice Madness Returns en Dante's Inferno zijn beiden hidden gems en zeker het spelen waard.
 
Screens doen het eigenlijk zelden eer aan, maar mijn huidige main multiplayergame Hunt Showdown is een echt audiovisueel pareltje met level en enemydesign waar maar weinig andere games aan kunnen tippen.
775E20D1FF25A6D8E5AB926BFD793B2F0A985C99

17003CEB9F8C041CE2091313ACDB4B03DA7347D2

878D9CC282BA90BDCDAAA8C91B8F907CEEBAF625

BCE1D2753DE26A8F50922BA21FCB74AFE07A74D3

44CD064CFADCCD1CA7571687BAC7F2583412074A


Enkel elke week 2 pakken pampers erdoor, mannekes dat kost wat.
 
Kijk dat zijn allemaal mooie screenshots zeker en vast maar die omgeving is er om de gameplay te voorzien van extra lush en kwaliteit.

Voor mij gaat deze thread niet over zomaar een wereld. What the hell iemand heeft hier zelfs de Ass Creed games genoemd wat zowat de meest luie game serie ooit geweest moet zijn na de latere Far Cry's.


Ik vond Deux Ex knap en Half Life en de Souls + likes maar dat zijn niet meer dan arena's. System Shock II en Bioshock waren werelden die leefden in het verhaal. De gameplay was er omdat de wereld bestond, niet omgedraaid. The Witness is mooi, ok, maar at maakt het geen goeie game.

Uitzondering hierop geef ik wel toe aan Limbo of Inside. Die stijl is écht wel speciaal en understated.
 
Niet omdat iets realistisch en functioneel is dat het geen stijl heeft.
Half Life en de Souls + likes maar dat zijn niet meer dan arena's
Als er nu 2 series zijn die weldegelijk het verhaal vertellen via het level design:p
The Witness is mooi, ok, maar at maakt het geen goeie game.
Euhm, wilt ge nu klagen of al dan niet iets artistiek is of al dan niet iets een game is? :ROFLMAO:
What the hell iemand heeft hier zelfs de Ass Creed games genoemd
Als er nu 1 ding is dat ik doe in Ass Creed is het wel het leveldesign en de omgeving bekijken. Puur qua gameplay is die game dood voor mij hoe hard ik er ook probeer in te geraken, maar audiovisueel zijn dat pareltjes dat nog echt gaan groeien in heuse digitale musea. Fantastisch wat Ubisoft heeft gedaan met de museum modes voor de Griekse en Egyptische setting.
 
Bloodborne op nummer 1, de souls games (het desolate, ik ken geen andere game waar je echt zo het "you're on your own" gevoel krijgt dan bij Souls.
Death stranding is ook een maffe ervaring
RDR2
Can't Agree more met elk vernoemd spel.
 
Morrowind, hoewel granted dat er nu niet meer uitziet, tenzij je goede mods gebruikt, was dat enorm verbluffend 20 jaar geleden.
 
Ik kan me vinden in bijna alle games die in deze thread al vermeld werden. Ik wil hier wel graag nog Cyberpunk 2077 aan toevoegen. Op mijn pc ziet dat er toch wel ronduit geweldig uit.

Misschien een beetje een vreemde eend hier, maar Ori and the Blind Forest vond ik ook heel sfeervol.
 
Ori games zijn echt prachtig hoor. Bijna tot hun detriment want een goede Metroidvania moet bovenal leesbaar blijven en bij Ori heb je soms zo'n overweldigend mooie levels dat je ze bijna niet meer kunt lezen :p
 
Terug
Bovenaan