Atomic Heart

Shooter PC PS5 PS4 XBOX Atomic Heart

Ik heb een ander beeld over "heel goed" wel. Dat is voor mij eerder 80+ waar 70+ gewoon "goed"/"ok" is.
Hangt van het soort type game af, vind ik. Je hebt games die 70 scoren omdat ze ok zijn maar je hebt ook games die 70 scoren omdat ze te ambitieus zijn en vol bugs zitten. Games vol hoogtepunten en laagtepunten. Kingdom Come Deliverance zit bv. aan 72 op Opencritic en is een van mijn favoriete games van last gen omdat het zo'n uniek spel is en daarom ook niet door iedereen gesmaakt werd.

Eigenlijk zijn review scores grote onzin :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Iemand al gespeeld?

Ben in twijfel.
Daarstraks ook anderhalf uur gespeeld op den xbox x. Visueel heel knap. Loopt zeer goed op de X. En dedju he, ik dacht effe gamepass te annuleren tot Red Fall, maar daar komt nu niks van in. Eerst deze voortspelen.
 
Okay gisteren nog gespeeld tot 5u 's morgens en deze game vergelijken met Bioshock is een belediging voor Bioshock. Zelfs de slechtste van de reeks is nog een parel vergeleken met Atomic Heart.
Het grootste probleem is de gameplay. Het is een moeilijke game, zo moeilijk dat ik gewoon op de laagste stand ben herbegonnen. En dan krijg ik nog op mn bakkes. Als ik de laagste stand kies wil ik vijanden quasi oneshotten en op mijn gemak exploren. Niks van aan. Komt maar eens zo ne zwarte robot tegen. Dood. Meestal omdat de combat zo fkn clunky aanvoelt en vijanden precies 5 lagen kevlar aanhebben.
Dood betekent meestal alles opnieuw beginnen, er is geen mogelijkheid om zelf regelmatig te saven na elk gevecht. Alleen maar die idiote savekamer, en op bepaalde punten in het spel een autosaveke. Na de zoveelste dood, begon het echt mijn kloten uit te hangen en het is niet dat ik mijn manneke en wapens niet upgrade. Resources farmen, is ook al zo een pijnpunt...
Stealth dan maar? Nope, vijanden zijn superalert. Als ge er dan toch in slaagt om een vijand te stealthen hebt ge zo een button mash fest om hem neer te leggen.
Alleen de graphics en - in mindere mate - de story heeft het spel mee. Al de rest is bagger. Ik ga mezelf hard moeten forceren om deze uit te spelen. Blij da'k gamepass heb, wat een miskoop was deze anders niet geweest.
Voor mij persoonlijk 5.5/10
 
Ik vind de gameplay juist geweldig. Qua moeilijkheidsgraad valt het ook goed mee als je je wapens en abilities begint up te graden. Ik gebruik zelf vnl. melee/shock en shotgun. Net ook een kalash blueprint gevonden. Ik speel zelf op armageddon en ga eigenlijk niet veel meer dood. Het begin is wel opletten, ja maar die checkpoints vind je zeer frequent.
 
Ik speel op de 2de moeilijkheidsgraad en ben nog maar 1 keer dood gegaan. In het begin voelt het inderdaad wat clunky aan maar als je je wapens wat upgrade... Zelf heb ik ook de meeste upgrade in 'character' gestoken anders heb ik enkel die ijs skill. Je kunt trouwens upgrades van wapens en skills ongedaan maken en je 'mats' worden ge-refund.

Veel dodge gebruiken alsook de dubbel dodge unlocken (die is handig bij een boss), de alternate fire van die kleine electro gun is ook zeer goed. Veel scannen en in het begin van het open wereld gedeelte combat vermijden en die bloemcameras shok geven. Je kunt blijkbaar ook in de open world alle vijanden tijdelijk friendly maken.

Die dungeons zijn ook zalig en haal je zeer goeie upgrades uit.
 
 
Heb gisteren de moeilijkheid van local malfunction naar peaceful gezet. Dacht dat ik al op het laagste bezig was maar duidelijk niet. 🤔Had geen healthpacks meer en die bossfight met diene bol wreckte mij compleet.
Soit, nu pas is het spel genietbaar voor mij. By the way die combat van dat clipje hierboven daar zit ik belange nog niet. Heb alleen shock al volledig geüpgraded en zelfs dan doe ik zo geen coole attacks ermee. Ik doe duidelijk iets verkeerd of mss moet ik meer vijanden killen voor resources te farmen. 🤔
 
Heb gisteren de moeilijkheid van local malfunction naar peaceful gezet. Dacht dat ik al op het laagste bezig was maar duidelijk niet. 🤔Had geen healthpacks meer en die bossfight met diene bol wreckte mij compleet.
Soit, nu pas is het spel genietbaar voor mij. By the way die combat van dat clipje hierboven daar zit ik belange nog niet. Heb alleen shock al volledig geüpgraded en zelfs dan doe ik zo geen coole attacks ermee. Ik doe duidelijk iets verkeerd of mss moet ik meer vijanden killen voor resources te farmen. 🤔
Met die bol is het zeer nuttig om de character skills te hebben die je movement verbeteren, dus sneller lopen en double dodge. Daarbuiten is het eigenlijk gewoon attacks ontwijken tot hij z'n weak points laat zien en dan schieten. Je kan bij de vending machine ook altijd health packs craften of uit je storage halen. Of wapens disassemblen die je niet meer gebruikt, je krijgt altijd alle components terug die je erin hebt gestoken.

Zelf speel ik nu vooral met shock, mass telekinesis en een melee weapon (pashtet). Shock is handig als gratis dmg en om enemies in de lucht neer te halen, mass telekinesis is zeer goed voor crowd control.

Cryo is goed voor organische enemies. Polymer shield is sterk tegen bosses en als je damage wil tanken. Polymer jet versterkt je elemental damage, dus sterk in combinatie met shok/cryo. Vergeet ook niet dat je elemental cartridges op je wapens kan zetten. Ik zat daarnet vast bij een boss fight tot ik een fire cartridge op m'n zwaard zette. Toen ging het een pak vlotter want de boss was zwak tegen fire.

Misschien was het beter geweest als de game je tutorials had gegeven voor die verschillende skills.
 
Tot nu toe enkel de intro wat gespeeld.
Spel ziet er deftig uit dus dat zit al goed.
Maar men had wel de ingame tekst kunnen groter zetten. Of is er ergens een optie dat ik gemist heb?
 
Tot nu toe enkel de intro wat gespeeld.
Spel ziet er deftig uit dus dat zit al goed.
Maar men had wel de ingame tekst kunnen groter zetten. Of is er ergens een optie dat ik gemist heb?
Eindelijk iemand die het zegt 🙂
Op mijn grote tv kan ik echt niets lezen van de ondertitels of captions
 
Terug
Bovenaan