Atomic Heart

Shooter PC PS5 PS4 XBOX Atomic Heart

I dont care for reviews, ik kijk liever zelf wat streams en als het daar me al niet aanstaat dan weet ik genoeg.
Maar ik zou het wellicht ook niet kopen op dag 1 in dit geval, maar leve gamepass :)
 
Trophy guide wordt door Powerpyx niet gedaan.

For anyone waiting: Atomic Heart Trophy Guide is canceled.

The game is a miserable experience and has a lot that makes it frustrating to do guide stuff. The map for the game is terrible and there’s no good way to even list everything to make sense with the horrid map. Some trophies aren’t tracking and there’s no way of knowing if something is just glitched or not supposed to track. Areas aren’t named and there’s no in-game tracking or anything to be able to make a guide. It’s just a mess.
It’s a dire experience as some of the game designs are just poor, plus really frustrating glitches that just make it a chore to play.


Ikzelf ga hem morgen toch eens proberen via gamepass.
Want keek toch wel uit naar de game.
 
Vriend van me die het spel gereviewed heeft, zegt dat het een mix is tussen geweldige en frustrerende momenten. Ik vlieg er vanavond alleszins in, ziet er een zeer uniek spel uit.
 
De link naar positieve reviews post je (bewust) niet?
Was toevallig de eerste review die ik tegen kwam, en vind skill up altijd aangenaam om te kijken, heeft ook goede, uitgebreide reviews. Je moet niet enkel de titel lezen he. :p Ik ga hem sowieso wel eens spelen aangezien hij bij game pass zit.
 
Had eergisteren de preload gedaan maar vandaag moet ik het precies opnieuw volledig downloaden. :unsure:
Net wel mijn regio naar Nieuw-Zeeland gezet om het vroeger te kunnen spelen. :p
 
Oei die reviews. Dan maar gamepass nog een maandje verlengen en daarop spelen. 'k ga wel eerst Shadow Warrior 3 verder uitspelen want da's fun.
 
Ik vind het aangenaam na een paar uurtjes spelen, vooral het sfeertje en droge humor en de sound voeren me mee.

Combat gewise niets spannend en bij momenten frustrerend, en kan er mijn vinger nog niet opleggen of dat puur aan
mijn skills ligt of feit dat het wat clunky aanvoelt (melee) en in begin wat moeizamer gaat :)

Ik speel op xbox series x en tis ook wel grafisch stukken minder dan wat ik zag voordien van pc gameplay.

En ik heb graag subtitles naast voice, maar waarom zo klein en precies geen opties om die te vergroten op xbox.


Maar de pc versie op Steam krijgt voorlopig overwegend goeie reviews, ik zie ook niet hoe sommige van die reviewers met een 4/10 afkomen...
 
Maar de pc versie op Steam krijgt voorlopig overwegend goeie reviews, ik zie ook niet hoe sommige van die reviewers met een 4/10 afkomen...
BioShock vergelijkingen/verwachtingen? Reviews zijn alvast redelijk all over the place.
 
Had ook gehoopt dat het meer Bioshock achtig ging zijn dus in dat opzicht wel wat teleurstellend, maar is zeker geen slechte game. De “humor” mag wel iets minder van mij persoonlijk 😅
 
Gisterenavond nog wat op Twitch gekeken, zag er wel leutig uit. Deed me wel meer denken aan Portal dan aan BioShock. Veel verlaten labo's, en voortdurend een stemmetje op de achtergrond.
 
Gisterenavond gespeeld.

Eerste indruk was niet positief.
Blijkbaar heb ik een issue met mijn controller waardoor de deadzone niet correct gelezen word.
Dit maakt dat zelfs als ik die volledig uitschakel dat mijn karakter vanzelf traag naar links, rechts, voor of welke richting dan ook blijft wandelen zonder dat ik iets doe.
Zelfde met het rondkijken.
Dit is enorm storend.
Na wat gegoogled te hebben blijkt dit een probleem te zijn dat veel voor schijnt te komen op ps5 (alhoewel ik op pc speel) en de voorlopige workaround is om de deadzone op 0.05 te zetten.
Nadat ik dit gedaan had was het nog niet 100% opgelost maar wel veeeel beter en was het spel speelbaar en kon ik echt beginnen.

De graphics en art style zijn echt prachtig in Atomic Heart!
Heel kleurrijk en vrolijk in het begin en de sfeer zit onmiddellijk goed.
Wel jammer is dat de animaties van human characters er echt slecht uitziet.
Zeker in contrast met de rest van de animaties die echt goed gedaan zijn.

Dat gezegd zijnde heb ik echt genoten van het rustige begin met russische deuntjes op de achtergrond.
Het stuk waar je met uw wagen word meegenomen naar de eerste missie zag er ongelofelijk mooi uit.

De combat is in het begin vrij standaard maar voelt goed aan en aan de trailers afgaande ga je veel coole stuff unlocken, dus cant wait for that.
Ben nog niet helemaal mee met het verhaal omdat je er in gesmeten word maar dat zal wel goed komen.
Geen open world maar toch voldoende vrijheid tijdens de missie om zelf uw pad te bepalen en hoe je speelt.
En als je twijfelt of het spel zo krankzinnig is als in de trailers... Ja toch wel en dat kan ik enkel toejuichen!

Ik heb het gevoel hoe langer ik het speel hoe beter het word en ik het vind en kan nu niet wachten om vanavond verder te doen.
Een must voor shooter fans.

De vergelijking met bioshock (vooral dan infinite) klopt wel deels vind ik.
Dezelfde manier van verhaal vertellen, enkel veel meer actie natuurlijk.

*edit*
Zoals hierboven vermeld zou de humor van het main character inderdaad wel wat minder mogen.
De voice actor valt mee maar is nu niet top te noemen.
Vind het jammer dat ze die trailer met Jensen Ackles hebben vrijgegeven maar dat hij niet de stem van de main character doet :).
Dat had het nog beter kunnen maken imo.
 
Laatst bewerkt:
Heb gespeeld tot aan de koelkast :biglaugh: . Opening doet sterk aan Bioshock denken. Art style is echt prachtig met een soort mix van Soviet brutalism en retro futurism. Nog niet veel combat encounters gehad maar het is wel pittig op de hoogste moeilijkheidsgraad.

Enige wat me een beetje tegenvalt is de constante banter tussen het hoofdpersonage en zijn handschoen.
 
Heb gespeeld tot aan de koelkast :biglaugh: . Opening doet sterk aan Bioshock denken. Art style is echt prachtig met een soort mix van Soviet brutalism en retro futurism. Nog niet veel combat encounters gehad maar het is wel pittig op de hoogste moeilijkheidsgraad.

Enige wat me een beetje tegenvalt is de constante banter tussen het hoofdpersonage en zijn handschoen.
Die koelkast is zalig he :D
 
Het is hier reeds aangehaald door @Big Boss. Laten we het politieke voor P&A houden.
Inderdaad. Politieke discussies horen hier niet thuis en worden op dit punt onmiddellijk verwijderd in deze thread.
Ontopic: Straks begin ik er ook aan. Hopelijk niet teveel frustraties in het spel. Heb wel zin in een goede shooter!
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Terug
Bovenaan