Arbeidsverleden

helaba

Member
Beste leden,
Stel je werkt ergens en na 1 maandje merk je dat de job niets voor u is. Je neemt ontslag.
Je solliciteert voor een nieuwe job maar om lastige vragen te beantwoorden zeg je gewoon dat je een maandje off hebt gepakt (dus korte tijd bij vorige WG verbergen).
Kan je nieuwe werkgever weten dat je wel degelijk ergens hebt gewerkt in die maand ?
Dank
 
Ja, op de vakantieattesten die je zal moeten indienen als je voor die maand verlofrechten wil.
 
Bedankt voor uw reactie!
En als je geen vakantieattest indien voor de maand in kwestie ? Kan je dat dan ‘verbergen’ ?
 
waarom zou je dat verbergen? zeker bij startbaners is dat toch niet zo speciaal?

natuurlijk, als het een vergelijkbare job is, kan je niet afkomen dat het niks voor jou was, maar anders?
 
Idd, ik zou daar niet over liegen. Sterker nog, als ge eerlijk zijt dan appreciëren ze dat (niet als ge voor de 5e keer na een maand weg zijt) maar als ze het achteraf te weten komen dat vinden ze veel minder fijn.
Toch als het recent is, als ge 5 jaar geleden is na 1 maand vertrokken zijt zou ik dat ook uit mijn CV schrappen.
 
Ik heb dit ook voorgehad, weliswaar drie maand bij een kutbaas gestart als eerste job. Mijn nieuw bedrijf is zelfs in de bres gesprongen om mij goed gestart te krijgen en de dreigementen van mijn oude baas af te wimpelen.

Eerlijk toegeven "het was daar niets voor mij", is niks mis mee.
 
Terug
Bovenaan