VTM Alloo bij de Wegpolitie

Razer

Active member
Crowdfunder FE
694


Luk Alloo toont in 'Alloo bij de Wegpolitie' de hartslag van chauffeurs en politieteams.
Hij rijdt mee met de politiemensen en is aanwezig tijdens alcoholcontroles, flitsacties, interventies...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahah met die signalisatiewagens was goed. Ze waren echt belachelijk aan het doen omdat ze 5min op de pechstrook stonden om te wachten. Het was 21u en nog niet donker pff. En terwijl dat em van zijn kloten maakt vertrekken ze gewoon haha
 
Vond da ook wa overdreven hoe die af gaf op die chauffeur van die eerste wagen.
"ge zegt dat er twee achter stonden en nu zijn't er vier". Om dan zelf te zien dat er ne vijfde aansluit.. dan moet uwe frank toch vallen en weten dat die kerel der ni aan kan doen?
 
Ik ben niet volledig mee met de serie (kijk maar af en toe eens een aflevering online en daar staat ook niet alles) maar wat een asshole is die Francis. Ook nog eens de uitstraling van een lege fluo-stift.

Ik kijk het graag maar de laatste tijd is het veel minder. Die nieuwe(re) agenten zijn saai. Die Dimi gaf tenminste nog een deftige uitleg af en toe.
 
Die mens van de eerste camion was idd precies de zondebok, ook al kon die er evenveel aan doen als de rest.

En de drugsbrigades moeten terugkomen, dat was toch tv op een ander niveau dan de zoveelste GSM, kleine snelheidsovertreding of fout geparkeerde te zien.
 
Francis is een toffe peer zeg. Beetje oubollig maar correct in de omgang. Yann is wel droog met zijn oneliners altijd.
 
Een grote reden dat het zo een zwak seizoen lijkt ligt natuurlijk ook aan het gebrek aan beeldmateriaal. Je ziet inderdaad aan de beelden dat er stukken tussen zitten van 2018 ook, omdat ze moeten vullen.

Ik blijf eigenlijk wel graag kijken, maar 't is inderdaad elke week gewoon meer van hetzelfde, en ik denk tijd voor een andere, nieuwere insteek.
 
Een grote reden dat het zo een zwak seizoen lijkt ligt natuurlijk ook aan het gebrek aan beeldmateriaal. Je ziet inderdaad aan de beelden dat er stukken tussen zitten van 2018 ook, omdat ze moeten vullen.

Ik blijf eigenlijk wel graag kijken, maar 't is inderdaad elke week gewoon meer van hetzelfde, en ik denk tijd voor een andere, nieuwere insteek.
Tijd voor een “Alloo bij de oproerpolitie”.
Zo cameraploeg op een paard bij een voetbalwedstrijd.
 
Ik moet toch toegeven dat dit programma mijn guilty pleasure is. Die Yann kan ik wel smaken, alhoewel ik vind dat hij te vaak mensen als kleine kinderen aanspreekt.

Verder vraag ik mij af, ze geven quasi altijd een boete, zou dat voor de camera zijn (en zouden ze off-camera niet sneller een waarschuwing geven)?
 
Verder vraag ik mij af, ze geven quasi altijd een boete, zou dat voor de camera zijn (en zouden ze off-camera niet sneller een waarschuwing geven)?
Meestal nemen ze iemand mee die effectief iets fout deed, dan is dat sowieso een boete.

In één van de afleveringen gaven ze de uitleg “als we enkel waarschuwing geven, dan zeggen de mensen dat door en doen ze het toch opnieuw”.
 
Meestal nemen ze iemand mee die effectief iets fout deed, dan is dat sowieso een boete.

In één van de afleveringen gaven ze de uitleg “als we enkel waarschuwing geven, dan zeggen de mensen dat door en doen ze het toch opnieuw”.

Was dat niet vooral gericht op vrachtwagenchauffeurs? Kan mij inbeelden dat zo een zaken daar snel de ronde doen. Maar bij particulieren vind ik dat ze in sommige gevallen het toch bij een waarschuwing mogen laten...
 
Was dat niet vooral gericht op vrachtwagenchauffeurs? Kan mij inbeelden dat zo een zaken daar snel de ronde doen. Maar bij particulieren vind ik dat ze in sommige gevallen het toch bij een waarschuwing mogen laten...
De pakkans is al zo klein, waarschuwingen zijn dan helemaal te gek. Ik zeg nu niet voor iets stom als “uw richtingaanwijzer is stuk”, maar voor bellen achter het stuur en overdreven snelheid enzo.
 
Die mens van de eerste camion was idd precies de zondebok, ook al kon die er evenveel aan doen als de rest.
Gino heeft dan ook eerst gevraagd wie de verantwoordelijke was, en die man gaf zelf aan dat hij dat was. Als je de verantwoordelijke bent, ben je verantwoordelijk, hè...
Was dat niet vooral gericht op vrachtwagenchauffeurs? Kan mij inbeelden dat zo een zaken daar snel de ronde doen. Maar bij particulieren vind ik dat ze in sommige gevallen het toch bij een waarschuwing mogen laten...
Dat is pas nog gezegd in één van die afleveringen. Moet hij dan ergens in een databank de waarschuwing gaan ingeven? Het is toch de kleuterschool niet, zeker. In de agenda noteren: 'Bart is stout geweest vandaag'. Want anders rijdt hij over 2 jaar nog zo rond, en krijgt hij weer een waarschuwing.
 
Gino heeft dan ook eerst gevraagd wie de verantwoordelijke was, en die man gaf zelf aan dat hij dat was. Als je de verantwoordelijke bent, ben je verantwoordelijk, hè...

Dat is pas nog gezegd in één van die afleveringen. Moet hij dan ergens in een databank de waarschuwing gaan ingeven? Het is toch de kleuterschool niet, zeker. In de agenda noteren: 'Bart is stout geweest vandaag'. Want anders rijdt hij over 2 jaar nog zo rond, en krijgt hij weer een waarschuwing.

Lijkt mij niet zo onoverkomelijk om een waarschuwingssysteem in te bouwen. Dan hebben de IT'ers ook weer wat werk.
Dan kunnen naast pv's/veroordelingen/whatever ook die zaken bekeken worden. Als voorbeeld dat je de keuring vergeten bent, kan echt wel iedereen overkomen. Lijkt mij dan ook overbodig om die persoon te beboeten als dat de eerste keer in iemands leven is. Geef gewoon een waarschuwing, in de meeste gevallen zal het aan de kant zetten door de politie wel voldoende zijn (in de zin dat het genoeg indruk nalaat dat die persoon de volgende dag naar de keuring zal gaan).
 
Terug
Bovenaan