VTM Alloo bij de Verkeerspolitie

Mijn wagen staat echt amper op onbwaakte plaatsen en toch staat er elke maand een extra kras in mijn wagen door klojos die in te kleine plekjes duiken. Om van te rotten.
Standaard parkeer ik mij helemaal op het einde van de rij of het einde van de parking. Ik zet mij dan maximaal tegen de boord of zelfs uit mijn vak zodat diegene naast mij een zee van plek heeft. Maar heel zelden parkeer ik mij tussen wagens in.

Ik stap liever 50m verder dan tussen Pipo’s te parkeren die hun deur openzwaaien en mijn wagen beschadigen. Maar 100% schadevrij blijven is heel moeilijk
 
Die flik zegt iets in de trant van, in de wet staat er niet echt iets specifiek over zo'n gevallen maar dan toch 58 euro boete, voor wat ?
Nee, de flik zegt: In de wet staat de afstand niet nadrukkelijk beschreven. Je mag het in- of uitrijden niet belemmeren, en dat moet de agent zelf beoordelen. En hij beoordeelde dat dat belemmerd was.

En evengoed een dag laten staan telt ook niet, want je wordt geacht op tijd naar je auto terug te gaan. Anders wordt hij gesleept.
 
Ik parkeer mij geregeld wel zo eens, maar natuurlijk niet voor meer dan een dag. Gewoon als ik ergens eventjes moet zijn ofzo.

En dan dat gezeik dat er 1 meter moet tussen zijn tussen geparkeerde auto's, maat en dan vragen sommige zich af waarom mensen hun niet leuk vinden.
 
Die neus kwam nie eens aan de garagepoort toch…

Was toch nog plaats zat zeg.
Ja, zeker. Ik vond er ook nog plaats genoeg, hoor. Camerastandpunt kan vertekenen, maar volgens mij zei de vrouw toch ook dat ze er nog uit- en in was geraakt. Ik bedoelde maar dat het niet is omdat de flik zei dat het niet uitdrukkelijk vermeld staat, dat ineens alles toegelaten is.

En ik dacht echt altijd dat het 30cm was ipv 1m tussen twee auto's 😬 Maar als ik er nu over nadenk, is 30cm wel erg kort.
 
En ik dacht echt altijd dat het 30cm was ipv 1m tussen twee auto's 😬 Maar als ik er nu over nadenk, is 30cm wel erg kort.
Bwa, meer dan genoeg als je met een auto kan rijden.

Bij de aflevering van gisteren, toen ze die vrouw een boete gaven die dubbel geparkeerd stond ipv op die vrije parkeerplaats schuin achter de plek waar ze stond.

Zij zei dat het haar niet lukte om daar te parkeren en de agent zei dat dat wel moest lukken, ze had immer een rijbewijs.
Als je eens goed keek naar de lengte van die auto en de lengte van die vrije plaats, die auto paste daar totaal niet op, die plaats was veel te klein.
 
Bwa, meer dan genoeg als je met een auto kan rijden.

Bij de aflevering van gisteren, toen ze die vrouw een boete gaven die dubbel geparkeerd stond ipv op die vrije parkeerplaats schuin achter de plek waar ze stond.

Zij zei dat het haar niet lukte om daar te parkeren en de agent zei dat dat wel moest lukken, ze had immer een rijbewijs.
Als je eens goed keek naar de lengte van die auto en de lengte van die vrije plaats, die auto paste daar totaal niet op, die plaats was veel te klein.
Ja vind ik ook. En dan klopt hun eigen uitleg al totaal niet meer dat je een meter tussen 2 geparkeerde voertuigen moet laten.
 
Weet niet of het een verschil maakt maar waren dit geen afgelijnde parkeerplaatsen? Heb het niet duidelijk gezien of het zo was.
Die situatie in Gent waarbij er zoveel meter moest tussen zijn waren gewoon auto's die langs de kant van de straat geparkeerd staan, dacht ik.
 
Nog even opnieuw gekeken naar de situatie met de witte BMW. Vanuit het camerabeeld lijkt idd alsof de BMW niet past in het vrije vak. Luc en de inspecteurs zijn van mening van wel.
Maar ik denk dat de reactie, overigens op een vriendelijke manier, van de politie ivm dat rijbewijs vooral komt omwille van die steeds wederkerende overtredingen die ze constateren waarbij de persoon in kwestie ze doelbewust maakt, maar ze telkens trachten te minimaliseren met steeds dezelfde smoesjes.
 
Dat topic, doet mij denken aan een advocaat die -gewoon omdat het kan, om te pesten en omdat hij de wet goed kent- regelmatig bewust iets doet, dat discutabel is.

Zo had hij op een dag, een microlino (zo'n mini wagentje) geparkeerd op een locatie die NIET bedoeld was om er te parkeren. Er was een parkeerzone en die eindigde net na het kruispunt. Echter net voor het kruispunt hadden ze nog volle witte lijnen geschilderd waar normaal gezien dus geen wagen meer inpaste. Echter een microlino paste daar wel nog in. :rofl:

De politie had dan hem een boete gegeven omdat dat het volgens hun geen parkeervak was.
1x raden of hij dit finaal gewonnen heeft voor de rechtbank (want de politie gaf hem over de hele lijn ongelijk).
Ja hoor, want volgens de wegcode, mocht hij daar dus gewoon staan, zijn wagen paste in het vak en het was een parkeerzone, ook bleef hij meer dan 5 meter verwijderd van het kruispunt.

Ik haat eerlijkheidshalve van die mensen die de grenzen van de wet aftasten (dat bewust opzoeken) en dan tot de allerlaatste snik, zichzelf gaan verdedigen voor de rechtbank om hun gelijk te halen. Dat is nutteloze werklast voor de rechtbanken. Anderzijds vind ik zo'n zaken altijd wel ergens grappig.
 
Laatst bewerkt:
Bij de aflevering van gisteren, toen ze die vrouw een boete gaven die dubbel geparkeerd stond ipv op die vrije parkeerplaats schuin achter de plek waar ze stond.

Zij zei dat het haar niet lukte om daar te parkeren en de agent zei dat dat wel moest lukken, ze had immer een rijbewijs.
Als je eens goed keek naar de lengte van die auto en de lengte van die vrije plaats, die auto paste daar totaal niet op, die plaats was veel te klein.

No way dat je een 5-reeks met trekhaak in die plaats kreeg, en dan zou je eigenlijk nog een meter ruimte moeten laten.
Ook wel belachelijk dat je daarvoor maar 58 Euro boete krijgt terwijl dat enorm hinderlijk is, ik denk dat de boete voor verkeerd parkeren zelfs zwaarder is?
 
Blijkbaar is er vanavond ook een aflevering(?), aflevering 9
Donderdag de laatste, aflevering 10
Volgende week donderdag staat er iets anders in de tvgids
 
Ik haat eerlijkheidshalve van die mensen die de grenzen van de wet aftasten (dat bewust opzoeken) en dan tot de allerlaatste snik, zichzelf gaan verdedigen voor de rechtbank om hun gelijk te halen. Dat is nutteloze werklast voor de rechtbanken. Anderzijds vind ik zo'n zaken altijd wel ergens grappig.
Ik vind zo'n mensen geweldig. :p De wet is de wet als je een overtreding maakt, maar de wet is dus ook de wet wanneer je in je recht bent en als die microlino in het vak past, is dat gewoon een geldig parkeervak voor die wagen. Ik zou daar dus ook parkeren als ik zo'n wagentje had. Je kan niet elke keer gaan denken van: "Heeft de wegbeheerder dit hier zo wel bedoelt?".
 
Dat laatste van die vrijstelling van gordeldracht vond ik wel goed. Mijne pa heeft ook zo een vrijstelling. We zijn nog nooit tegen gehouden voor het feit dat hij de gordel niet draagt.
Zelfs toen we eens tegen gehouden werden voor een gewone controle van de papieren zeiden ze zelfs niks over het feit dat mijne pa zijn gordel niet aan had.
Toen mijne pa er zelf over begon en zijn vrijstelling wilde tonen, zei de agent gewoon dat alles in orde was nog voor hij de vrijstelling te zien kreeg.
 
Blijkbaar is er vanavond ook een aflevering(?), aflevering 9
Donderdag de laatste, aflevering 10
Volgende week donderdag staat er iets anders in de tvgids

Ik ging er eigenlijk van uit dat dat gewoon herhaling van donderdag was. Maar bon als het een nieuwe aflevering is dan zal de tv box die wel gewoon opgenomen hebben.
 
Ik vind het erg dat die agent die Britse platen in beslag nam (maar dat is ook wel één van de irritantste flikken in de serie). Het was duidelijk iemand die handelde uit onwetendheid, want als hij moedwillig die regel overtrad had hij gewoon Engels gesproken en als ernaar gevraagd werd, gezegd dat zijn officiële verblijfplaats in Londen is. Nu heeft hij zichzelf aan de galg gepraat. Daarom kan je best zo weinig mogelijk zeggen tegen agenten, alles kan en zal tegen je gebruikt worden...

Het is nu niet dat hij iemand in gevaar bracht en hij woonde ook eerder in de UK dan in België, dus die auto is op dat vlak correct ingeschreven. Alleen zijn officiële verblijfplaats zou aangepast moeten worden, maar dat heeft dan weer niks met verkeer te maken. Gewoon hem effe de regels uitleggen en duidelijk maken wat de gevolgen kunnen zijn een volgende keer als hij aan de kant gezet wordt zou wel voldoende geweest zijn imo.
 
Ik vind het erg dat die agent die Britse platen in beslag nam (maar dat is ook wel één van de irritantste flikken in de serie). Het was duidelijk iemand die handelde uit onwetendheid, want als hij moedwillig die regel overtrad had hij gewoon Engels gesproken en als ernaar gevraagd werd, gezegd dat zijn officiële verblijfplaats in Londen is. Nu heeft hij zichzelf aan de galg gepraat. Daarom kan je best zo weinig mogelijk zeggen tegen agenten, alles kan en zal tegen je gebruikt worden...

Het is nu niet dat hij iemand in gevaar bracht en hij woonde ook eerder in de UK dan in België, dus die auto is op dat vlak correct ingeschreven. Alleen zijn officiële verblijfplaats zou aangepast moeten worden, maar dat heeft dan weer niks met verkeer te maken. Gewoon hem effe de regels uitleggen en duidelijk maken wat de gevolgen kunnen zijn een volgende keer als hij aan de kant gezet wordt zou wel voldoende geweest zijn imo.
Die heeft zo een belerend toontje in zijn manier van vertellen, maar hier heeft hij gewoon gelijk.
Hij stelt iets vast, volgt de procedure en het parket beslist wat er mee gebeurd. Het kan evengoed een mooi verhaaltje zijn om verkeersbelasting te ontduiken.

Als jij je verkeersnbelasting niet betaald word je ook gewoon aan de kant gezet en mag je kiezen tussen direct betalen of de auto in beslag laten nemen.
 
Terug
Bovenaan