VTM Alloo bij de Verkeerspolitie

Herman De Croo

Well-known member
Een nieuw seizoen

Luk Alloo zit mee op de achterbank van de lokale verkeerspolitie en volgt dag en nacht een twaalftal agenten in de politiezones Gent en Sint-Niklaas tijdens hun werkshiften.
 
Rare beslissingen in de aflevering van 14 okt 2021
Een man op een scooter krijgt meteen een boete van €58 omdat hij niet het juiste schoeisel aanheeft, terwijl hij daar niemand mee in gevaar brengt behalve zichzelf
Een vrouw parkeert zich met de Mercedes op het fietspad om gerief te lossen aan het kot van haar dochter. Ze heeft 0 schuldinzicht, verschuift het probleem naar de agenten "waar moet ik mij anders zetten", en die krijgt dan geen boete terwijl hier wel fietsers op een gevaarlijke baan in de miserie kwamen (donker, regen)
 
Alloo blijft toch ook een hele bijzondere interviewer, hij kan zeveren tegen de sterren op, en een paar minuten later staat een 60-jarige trucker met tranen in de ogen te vertellen dat zijn broer is opgekomen in een ongeval terwijl hij dronken reed in de wagen.
 
Dat is waar. Maar bij momenten zoals die met zijn scooter denk ik 'alé laat hem nu gaan, hij komt waarschijnlijk al te laat op zijn werk'.
 
Ook wel straf ivm dat aangevraagd parkeerverbod. Dat ze toch nog proberen de eigenaars te bereiken, ik zou daarin veel strenger zijn en die wagens onmiddelijk wegtakelen. Want ze stonden daar al van 5u 's ochtends te wachten. (polie komt eraan om 6h33, en de laatste wagens zijn weg om 7h30/8h?) en de wagens waren weggetakeld als het al licht was. (nadien kun je nog altijd controleren of ze er al stonden. en die mensen dan geen takelkosten aanrekenen ofc) want het is zoals die kerel zei: ze komen het dagelijks tegen. die borden tellen precies niet meer.
 
Rare beslissingen in de aflevering van 14 okt 2021
Een man op een scooter krijgt meteen een boete van €58 omdat hij niet het juiste schoeisel aanheeft, terwijl hij daar niemand mee in gevaar brengt behalve zichzelf
Een vrouw parkeert zich met de Mercedes op het fietspad om gerief te lossen aan het kot van haar dochter. Ze heeft 0 schuldinzicht, verschuift het probleem naar de agenten "waar moet ik mij anders zetten", en die krijgt dan geen boete terwijl hier wel fietsers op een gevaarlijke baan in de miserie kwamen (donker, regen)
Wat nog raarder is. Die op zijn scooter krijgt een boete voor zijn schoeisel, maar die marginaal met zijn moto had ook gewoon basketten aan. En voor de rest was hij van kledij ook verre van in orde.
 
Wat nog raarder is. Die op zijn scooter krijgt een boete voor zijn schoeisel, maar die marginaal met zijn moto had ook gewoon basketten aan. En voor de rest was hij van kledij ook verre van in orde.
Met basketters zijn je enkel "beschermt" met lage sportschoenen niet. De wet op motokledij is redelijk flauw en er is heel weinig controle.
Je moet een gekeurde helm, handschoenen, schoenen die de enkels beschermen en lang kledij dragen. Een tshirt met lange mouwen, een legging, hoge basketters en kanten handschoenen zijn totaal ongeschikt op een motor maar wel wettelijk in orde.
 
Met basketters zijn je enkel "beschermt" met lage sportschoenen niet. De wet op motokledij is redelijk flauw en er is heel weinig controle.
Je moet een gekeurde helm, handschoenen, schoenen die de enkels beschermen en lang kledij dragen. Een tshirt met lange mouwen, een legging, hoge basketters en kanten handschoenen zijn totaal ongeschikt op een motor maar wel wettelijk in orde.
Waren toch ook lage basketten dat hij aan had of heb ik dat verkeerd gezien?
 
Ik had dat ambetant mens die op het fietspad parkeerde toch sowieso opgeschreven ipv een waarschuwing. Grote overtreding maken, er zich proberen uitpraten met onzin en algemeen vrij arrogant overkomen. Jammer dat hij voor die scooter dan onverbiddelijk zegt te zijn, maar voor zoiets niet schrijft.
 
Ik had dat ambetant mens die op het fietspad parkeerde toch sowieso opgeschreven ipv een waarschuwing. Grote overtreding maken, er zich proberen uitpraten met onzin en algemeen vrij arrogant overkomen. Jammer dat hij voor die scooter dan onverbiddelijk zegt te zijn, maar voor zoiets niet schrijft.
Klopt. Maar had je nu ook niet de indruk dat ze elkaar kenden?
Opeens zei die de naam van die agent (Abdel, denk ik).

Of had ze die naam opgevangen toen Alloo die liet vallen, wat ook zou kunnen natuurlijk...?

Op hun kledingbadges staan bij mijn weten enkel hun achternaam vermeld.
 
Klopt. Maar had je nu ook niet de indruk dat ze elkaar kenden?
Opeens zei die de naam van die agent (Abdel, denk ik).

Of had ze die naam opgevangen toen Alloo die liet vallen, wat ook zou kunnen natuurlijk...?

Op hun kledingbadges staan bij mijn weten enkel hun achternaam vermeld.
Zou ook kunnen. Alloo had Abdel zijn naam al vernoemd, maar dat was bij een andere interventie.
 
Die Abdel wordt waarschijnlijk de ster van het programma.... of op z'n minst de ster van politiezone Gent!
 
Manman, wat een figuren bij die alcohol/drugs controle in sint niklaas.
Die zwarte dat eerst volledig uitblaast alvorens te beginnen blazen, de kurt met zijn anonieme stalk telefoon,…
 
Die souleymane met zijn Geel autootje mochten ze toch ook gerust eens een speekseltest bij gedaan hebben. Ofwel scheelt er iets aan ofwel was had die toch iets gepaft.
 
Ik vind het onsympathieke flikken deze. Die eerste aflevering bijna zotte toeren uithalen omdat die mens telefooneerde achter het stuur. Het mag niet, het is verboden maar om daar nu mee zwaailichten achter te rijden, over een voetpad. Zich een beetje teveel willen bewijzen voor tv.
 
Terug
Bovenaan