VTM Alloo bij de Verkeerspolitie

Die persoon betaald toch verzekering en wss ook verkeersbelasting in de UK?
Moet die dan dubbel betalen voor dezelfde auto? Eerlijk dan😙

Vond het er ook over eerlijk gezegd.
 
Die heeft zo een belerend toontje in zijn manier van vertellen, maar hier heeft hij gewoon gelijk.
Hij stelt iets vast, volgt de procedure en het parket beslist wat er mee gebeurd. Het kan evengoed een mooi verhaaltje zijn om verkeersbelasting te ontduiken.

Als jij je verkeersnbelasting niet betaald word je ook gewoon aan de kant gezet en mag je kiezen tussen direct betalen of de auto in beslag laten nemen.
Als hij moedwillig geen belastingen in België betaalde, had hij het normaal gezien gewoon aangepakt zoals ik in m'n post aangaf. Dat had er ook geen haan naar gekraait. Het is omdat hij gelooft dat hij in z'n recht is, dat hij eerlijk zegt hoe zijn situatie in elkaar zit.

Die persoon betaald toch verzekering en wss ook verkeersbelasting in de UK?
Moet die dan dubbel betalen voor dezelfde auto? Eerlijk dan😙

Vond het er ook over eerlijk gezegd.
Idd, zijn papieren waren voor de rest in orde, dus het is niet dat hij geen belastingen of verzekering betaalde. Hij zal die auto moeten uitschrijven in de UK en dan zal hij een deel van de belastingen en verzekeringskosten terugkrijgen en daarna kan hij die inschrijven in België.
 
Als hij moedwillig geen belastingen in België betaalde, had hij het normaal gezien gewoon aangepakt zoals ik in m'n post aangaf. Dat had er ook geen haan naar gekraait. Het is omdat hij gelooft dat hij in z'n recht is, dat hij eerlijk zegt hoe zijn situatie in elkaar zit.


Idd, zijn papieren waren voor de rest in orde, dus het is niet dat hij geen belastingen of verzekering betaalde. Hij zal die auto moeten uitschrijven in de UK en dan zal hij een deel van de belastingen en verzekeringskosten terugkrijgen en daarna kan hij die inschrijven in België.
Klein rekenvoorbeeldje,
audi A6 avant 55 TFSI S tronic quattro kost in Vlaanderen 1500 inschrijving en 900 jaarlijkse belasting, in de UK 1100€ inschrijving en 180€ jaarlijkse belasting en in Luxemburg 166€ jaarlijkse belasting.

Bij de meeste is dit dus niet een vergetelheid, maar gewoon een manier om aan de hoge vlaamse verkeersbelasting te ontsnappen door fraude te plegen.
 
Klein rekenvoorbeeldje,
audi A6 avant 55 TFSI S tronic quattro kost in Vlaanderen 1500 inschrijving en 900 jaarlijkse belasting, in de UK 1100€ inschrijving en 180€ jaarlijkse belasting en in Luxemburg 166€ jaarlijkse belasting.

Bij de meeste is dit dus niet een vergetelheid, maar gewoon een manier om aan de hoge vlaamse verkeersbelasting te ontsnappen door fraude te plegen.
Als dat het geval zou zijn bij deze persoon, is hij echt heel dom om gewoon eerlijk te zijn tegen de politie. En het zag er mij toch geen dom persoon uit. :p Maar het klopt wel dat de autobelasting in Vlaanderen (maar ook in Wallonië en Brussel) veel te hoog is en je in de meeste landen dus veel goedkoper af bent om je auto in te schrijven. Dus ik verschiet er ook niet van dat veel mensen die belastingen proberen te ontduiken.
 
Zijn stuur zat ook aan de rechterkant, zou ik toch persoonlijk niet willen als ik er vooral op Belgische wegen met rij.
 
Zou den Abdel nie turks of zoiets kunnen eigenlijk? Of zou die principieel alleen maar NL FR EN spreken?


20j in belgie die Serkan da ze tegen houden zogezegd en spreekt geen woord Nederlands?
 
Zou den Abdel nie turks of zoiets kunnen eigenlijk? Of zou die principieel alleen maar NL FR EN spreken?


20j in belgie die Serkan da ze tegen houden zogezegd en spreekt geen woord Nederlands?
Abdel spreekt toch Arabisch? Doet hij vaker in de afleveringen. En Arabisch ligt ongeveer even dicht tegen Turks als Vlaams. "Abdel" is trouwens een Arabisch woord, geen Turks. Waarom moet hij dat dan spreken?
 
Ik vond de Gentse agenten van Flikken wel vriendelijker precies. :unsure:
3e1751c2-3a62-4c7a-b385-a18aec9b0249.jpg

De middelste heeft later nog carrière gemaakt in Halle... 🤭
 
Laatste aflevering nog maar gezien, die met zijn opgedreven scooter die opgehaald wordt door iemand met een quad die dan ook in beslag genomen wordt. Hoe stoem kunt ge zijn.

En den Tony zou ik toch ook ni willen tegenkomen, wat een kloon.
Samen met die vrouw zo twee neuten seg.
 
Die op zijne vélo, is da de Tony?

Die kan een pak zagen toch ook.
Die gast die daar even geparkeerd stond op laden en lossen... Da kon toch legit zijn da die daar pas 5 min stond om ff die zakken uit te laden.
Dan gaan zeggen ja het is droog onder uwen auto, ja het was toch ook nog maar pas aan het regenen hé.

Die mannen maken hun niet geliefd vind ik.
Als die kerel daar direct naar zijn auto komt en duidelijk bezig was zou ik die mss het voordeel van de twijfel gegund hebben.

Maarja iedereen komt met zo'n verdediging af natuurlijk.
 
Die op zijne vélo, is da de Tony?

Die kan een pak zagen toch ook.
Die gast die daar even geparkeerd stond op laden en lossen... Da kon toch legit zijn da die daar pas 5 min stond om ff die zakken uit te laden.
Dan gaan zeggen ja het is droog onder uwen auto, ja het was toch ook nog maar pas aan het regenen hé.

Die mannen maken hun niet geliefd vind ik.
Als die kerel daar direct naar zijn auto komt en duidelijk bezig was zou ik die mss het voordeel van de twijfel gegund hebben.

Maarja iedereen komt met zo'n verdediging af natuurlijk.
Beste is wel dat die platen er ook maar net stonden, dat is makkelijk te controleren door ff aan te bellen.
En hij heft de voet op van dat bord, daaronder is het even droog als onder zijn auto :D Volgens mij is het wel zo dat als ze erbij staan en ze je niet snel zien laden of lossen, dat genoeg is voor de boete. Maar dit vond ik toch ook twijfelachtig...
 
Beste is wel dat die platen er ook maar net stonden, dat is makkelijk te controleren door ff aan te bellen.
En hij heft de voet op van dat bord, daaronder is het even droog als onder zijn auto :D Volgens mij is het wel zo dat als ze erbij staan en ze je niet snel zien laden of lossen, dat genoeg is voor de boete. Maar dit vond ik toch ook twijfelachtig...

Ik stond hier overlaatst met mijn camionette op laden en lossen. Ik was gevelbekleding aan het ophangen bij een shop en bezig met meerdere ladders.

Politie kwam op ronde en ik zeg ja kijk ik ben hier bezig met werken dit en dat, maar hij zei ook is enkel laden en lossen, je mag hier maximum een korte tijd staan, als ik over een kwartier terug kom en je staat er nog heb je een boete.

Dat is tenminste een manier van communiceren! Ik heb mij dan verplaatst en als ik klaar was heb ik mij daar ff terug gezet om in te laden.


anders is dat toch gewoon woord tegen woord hoe lang je daar al staat. Als die nu letterlijk just zijn koffer had dicht gesmeten en goeiendag ging gaan zeggen heeft die een onterechte boete.
 
Terug
Bovenaan