Aflevering 7: Let's go, cowboy! De potvis pist in de pispot vol potvispis...

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Zoals zo vaak valt net degene af die ik al lang totaal niet meer verdenk (Ruben).

Het zal Toos moeten zijn... maar ik ben wel heel erg benieuwd naar waar er juist gesaboteerd is. Want ofwel hebben we heel veel niet te zien gekregen, ofwel is er slechts sporadisch gemold.
 
Denk nu toch ook dat het Toos is, is ook degene die in de kamer opdracht het minst op de knop had gedrukt en daarna dan nog eens het minste geld in de pot heeft gestoken door geen vrijstelling te nemen.
 
liet de pasvragen in de bunker naar boven gaan. De uitspraak van de mol na de bunkerproef past eigenlijk enkel nog bij Toos van de overgebleven kandidaten.
Was dat niet omdat Ruben heel tegendraads was en zijn code niet wou geven? Anders had Toos (met Thomas bij hem) toch altijd op tijd die code moeten intoetsen? De beste plek om daar te mollen was de plek van Ruben/Comfort. Als je daar ‘halsstarrig’ blijft weigeren dan gaat de lift sowieso naar boven. Dan is het enkel hopen dat mensen pasvragen nemen, wat hier wel mislukt is natuurlijk.

Comfort is gevoelsmatig voor mij de mol. Nergens in uitblinken, overal wel betrokken. En dat ganse back to the future gedoe met die eliminatie-proef is zo een hard mol moment. Je zit daar volledig in de driverseat.
 
Was dat niet omdat Ruben heel tegendraads was en zijn code niet wou geven? Anders had Toos (met Thomas bij hem) toch altijd op tijd die code moeten intoetsen? De beste plek om daar te mollen was de plek van Ruben/Comfort. Als je daar ‘halsstarrig’ blijft weigeren dan gaat de lift sowieso naar boven. Dan is het enkel hopen dat mensen pasvragen nemen, wat hier wel mislukt is natuurlijk.

Comfort is gevoelsmatig voor mij de mol. Nergens in uitblinken, overal wel betrokken. En dat ganse back to the future gedoe met die eliminatie-proef is zo een hard mol moment. Je zit daar volledig in de driverseat.
Dan zegt zij toch niet tegen Toos dat die kip niet goed op zijn hoofd zit?
Als mol zwijg je daar toch gewoon?
 
Dan zegt zij toch niet tegen Toos dat die kip niet goed op zijn hoofd zit?
Als mol zwijg je daar toch gewoon?
ik denk dat ze een inschattingsfout maakte dat Toos dit nog tijdig kon rechtzetten. Ik vond het net een typische mol actie, zo pas met goede input afkomen als het al te laat is om dan de « geërgerde kandidaat » te zijn die het beter wist.
 
Dan zegt zij toch niet tegen Toos dat die kip niet goed op zijn hoofd zit?
Als mol zwijg je daar toch gewoon?
De enige die ziet dat dat hoedje goed op zijn hoofd zit is Comfort. Gewoon heel laat (tijdens het aftellen) daar nog iets over zeggen. Als het mislukt kan ze nog zeggen dat ‘ik zei het u nog Toos’ om proberen verwarring te zaaien. Als ze het zo zou laten dan is het nog meer verdacht vind ik.
 
Kga ook voor Toos.
Was bij de "onderhandelingen" ook steevast de eerste om het gesprek ik een richting te duwen, dat is sowieso slim en is zelfs zo nooit echt verdacht geweest daar. Waardoor ie moeiteloos bij de laatste 2 zat en dus alles in de hand kon houden.
 
Zat sinds aflevering 1 op Ruben (voornamelijk door zijn raar algemeen gedrag, enfin kwam voor mij toch zo over op beeld) en kon niet uit de tunnelvisie geraken. Gezien hij er nu uitligt is hij dus niet de mol maar gewoon een rare ietwat awkward gast waarschijnlijk :unsure:.
 
Door process van eliminatie gaat mijn stem voor mol naar Toos. Ik blijf sommige van zijn locaties bij proeven nog steeds vreemd als mol, maar die uitleg krijgen we binnenkort wel hopelijk. Na zijn verspreking over het type lift in de bunker had ik hem misschien hoger op mijn lijst moeten zetten.
Het is wel het eerste jaar dat niet bij iemand een 99%-zekerheidsgevoel heb. Goed knip-en-plak werk van de producers!
 
Sinds de eerste afleveringen zat ik op Toos, maar eerder buikgevoel. Nu ben ik wel heel benieuwd of hij het echt is.
 
En op het allerlaatst ook op het geldvak gemikt dacht ik?
Ik denk dat dat niet zo simpel is als ze laten uitschijnen... Mikken met een revolver vanuit de heup dat leer je niet door het een keer of 10 te oefenen denk ik.

Tijdens de aflevering in de Ruben tunnel gesukkeld door dezelfde redenering als Lancelot (ik zou daar als mol ook oefenen op snel schieten en dan de opdrachten het minste doen zodat er 2 keer geen 3K in de pot kan komen) maar die redenering kan dus de vuilbak in...

Het wordt echt gokken voor mij... Ik zie het niet in Commy en eigenlijk ook niet in Toos maar Lancelot heeft met die pasvragen een mooie som op een schoteltje aangeboden gekregen en dat laten schieten en dat wringt ook wat in mijn hoofd.
Ik ga toch voor Lance, in de veronderstelling dat hij op die moment voor het groepsgevoel kiest en zijn verdenking wil uitwissen maar ik zou er totaal niet van verschieten als het 1 van de andere 2 is.
 
Was dat niet omdat Ruben heel tegendraads was en zijn code niet wou geven? Anders had Toos (met Thomas bij hem) toch altijd op tijd die code moeten intoetsen? De beste plek om daar te mollen was de plek van Ruben/Comfort. Als je daar ‘halsstarrig’ blijft weigeren dan gaat de lift sowieso naar boven. Dan is het enkel hopen dat mensen pasvragen nemen, wat hier wel mislukt is natuurlijk.

Comfort is gevoelsmatig voor mij de mol. Nergens in uitblinken, overal wel betrokken. En dat ganse back to the future gedoe met die eliminatie-proef is zo een hard mol moment. Je zit daar volledig in de driverseat.
Klopt, Ruben weigerde daar halstarrig en speelde uit argwaan ook een key rol. De vraag is wel of Toos daar helemaal alles correct deed. Gaf hij de code van Thomas (op zijn rug) correct in? Niemand kon dit controleren. Lijkt me typisch een molstreek.

Comfort is vooral afwezig in enkele key proeven (waar het over veel geld gaat), de rode knop als beste voorbeeld. Niet zo goed als mol zou ik denken. In de bunker wil ze de info wél doorgeven aan Toos/Thomas waardoor de pasvragen aan de grond zouden blijven. Ook weer absoluut niet wat de mol zou willen.
 
Ik denk dat dat niet zo simpel is als ze laten uitschijnen... Mikken met een revolver vanuit de heup dat leer je niet door het een keer of 10 te oefenen denk ik.
Dit dacht ik dus ook al. Leek me niet zo simpel (ongeacht waar je op mikte).
 
Was dat niet omdat Ruben heel tegendraads was en zijn code niet wou geven? Anders had Toos (met Thomas bij hem) toch altijd op tijd die code moeten intoetsen? De beste plek om daar te mollen was de plek van Ruben/Comfort. Als je daar ‘halsstarrig’ blijft weigeren dan gaat de lift sowieso naar boven. Dan is het enkel hopen dat mensen pasvragen nemen, wat hier wel mislukt is natuurlijk.

Comfort is gevoelsmatig voor mij de mol. Nergens in uitblinken, overal wel betrokken. En dat ganse back to the future gedoe met die eliminatie-proef is zo een hard mol moment. Je zit daar volledig in de driverseat.
Je weet dat doorgaans niet iedereen zijn rugcode gaat geven en dan nog kan je die van je partner in de kamer 'verkeerd lezen'.
 
Terug
Bovenaan