Aflevering 1: Benvenuti in Sicilia

Voor mij toch een erg teleurstellende seizoensstart eerlijk gezegd :unsure: Ik vind de meeste kandidaten redelijk irritant en de opdrachten wat flauw. Nog wat slapstick met olijven plukken op een gladde ondergrond, kijk de kindjes eens lachen hahaha. Waarom heb jij maar 1 bal. De messias van Hullehem. Enz.
De inspiratie lijkt ook wat op te zijn... of moeten we enthousiast worden van 'OMG de doos van Pandora is terug'?

Maar dan kan je het geld niet verdubbelen en kan Gilles aan het einde zeggen dat de mol weer fantastisch werk heeft geleverd met de (historisch) lage groepspot.
Ik denk dat je niet helemaal mee bent. Als ze Bernard daar wegstemmen dan zit er meer geld in de pot en wordt er gewoon iemand anders verantwoordelijk voor de verdubbelaars.
Het gaat niet over 'wegstemmen' in de zin van 'eliminatie' he.

Ik vond het vreemd dat Lynn niet inpikte op Bernard zijn "grote tip", want ze keek in ieder geval wel verbaasd.
Goh ja, ik herken mezelf wel wat in Lynn: in eerste instantie vooral observeren. Hoeveel te minder je zelf zegt, hoeveel te meer info je voor jezelf houdt in die situaties.

Ik begrijp wel echt niet waarom sommigen het hier een 'sterke groep' vinden. De enige bij wie je enige tactiek ziet is Bernard, en dat is zo doorzichtig (incl. al enkele fake molacties zoals het omstoten van die kleur bij het dansen) dat het grappig is.

Potentiële mollen voor mij momenteel zijn Karolien, Philippe en Senne.
Bij Senne denk ik: als mol zou het ideaal zijn om zo 1 verdubbelaar op te duiken om twijfel te zaaien bij de kandidaten. Want een mol (met voorkennis over wat die vraagtekens zijn) zou in principe zo weinig mogelijk verdubbelaars in het spel willen hebben. Dus als je als mol er toch eentje pakt ben je ineens veel minder verdacht. Senne zat ook bij alle proeven op de plek waar je geld kan verliezen. Wat in zijn voordeel spreekt is dat hij het juiste antwoord 'kwallen' zelf aanvoert.

Tot slot: newsmonkey vat elke aflevering precies zeer gedetailleerd samen.

Volgens mij overschatten we hier toch het opmerkingsniveau tijdens het bekijken van een filmpje onder stress. Geen idee of ik op de kledij zou gelet hebben - veel eerder op andere zaken. Die vraag stellen was op zich wel slim van de Messias.

Bernard speelde dat gewoon erg goed. Redt zich met het hemdje van de Messias. Dat hij geen modefan was is toch echt totaal irrelevant hierbij...? Hij had duidelijk niets gezien dus moest zich eruit lullen met die vage verwijzing naar een volgende proef en leidde quasi iedereen blijkbaar om de tuin (behalve Lynn inderdaad). Dat Lynn daar niet keihard op ingaat? Tja, beetje de kat uit de boom kijken ook he. Soms is info zelf houden ook niet slecht en misschien verdenkt ze hem wel als mol (dan zeker logisch om het liegen van Bernard niet aan de grote klok te hangen).

De antwoorden van Stephanie waren sowieso ook niet overtuigend. Michael speelde ogenschijnlijk eigenhandig Stephanie eruit met z'n 37 seconden dus lijkt me zeker niet de mol (daardoor geen extra halvering van de cash). Wellicht dacht Lynn, OK dan, doe maar Stephanie eruit. Beide waren uiteindelijk terecht aangeduid.

Als mol hang je het best aan 1 van de 2 kanten van het schip, om zo te zorgen dat die 3 kandidaten niet vrij komen -> 4000 euro dat niet in de pot komt.
Geen idee of de mol effectief geplaatst werd in de openingsproef, want als je die theorie doortrekt, dan had de mol in het bootje of aan de mast moeten hangen, toch? > €8000 niet in de pot.

Oei @JorisBlack. Zwaar oneens.

De proef van de olijven en het dansen was gewoon een zeer typische molproef waarbij 1 proef de andere volledig kan doen mislukken (en waar je als mol duidelijk bij de dans moest zitten). Ok, even kort wat slapstick, big deal.

Verder lijkt het me wel een sterke groep kandidaten. Ik vind naast Bernard Lynn bv. ook erg geslepen overkomen. Senne, Karolien, Stephanie en Michael (in die volgorde) idem. Enkel Coco en Philippe lijken me noch mol, noch sterke kandidaat.

Als ik nu 1 mol moeten noemen, zonder twijfel Charlotte: deed bij ELKE proef cruciale "slechte" dingen. Wil niet lang wachten op de boot op groep 2 (4k uit de pot), gaf duidelijk verkeerde info door tijdens het dansen (vraag me wel af of ze dit zo in beeld zouden brengen als ze werkelijk de mol is) en liet zich nogal makkelijk wegstemmen bij de slotproef (resultaat: geld gehalveerd; veel meer kon de mol daar eigenlijk niet doen). Ja ja, Charlotte.

Bij proef 1 moest je als mol natuurlijk langs de boot hangen (8k vs 2k op het spel), bij proef 2 moest je duidelijk dansen (Bernard wou niet dansen en is daardoor zeker niet de mol), bij proef 3 moest je minstens zorgen voor een halvering van de pot. Voila, Charlotte. ;)

Juist, door de slechtheid van de quizzers wel even vergeten dat ze wel veel invloed hadden kunnen hebben en eigenhandig 8k eruit konden spelen. Mja, dan is nog eerder Lynn de mol dan Philippe. :)

Verder toch heel logisch dat Lynn niet keihard ingaat tegen Bernard bij nader inzien. De juiste persoon aanduiden hield geld in de pot. Dat doe je niet als mol. De reden waarom ik nu al denk dat Michael zeker niet de mol is (nl. blijven kappen op Stephanie haar 39 seconden) is omdat hij zich als kandidaat gedroeg. Toont aan dat de zwijgzame tactiek van Lynn wellicht de juiste was.

mja, ik weet niet hoe je als mol dat moet aanpakken met die verdubbelaars.
ga je er zelf voor? dan ga je toch heel tactisch spelen, want je kan je gemakkelijk verraden (op lage inzetten spelen, grote inzetten doen mislukken, etc.)
je probeert misschien iemand die er snel zou uitliggen aan te laten duiden als verantwoordelijke?

Wel, als zij als eerste op het dek waren, konden ze toch direct op de knop drukken en de andere 8 kandidaten buiten spel zetten. Maar ja, de vragen beantwoorden ging precies niet zo vlot bij Philippe :laugh: - wellicht met opzet.
In theorie valt er zo het meeste geld niet in de pot te steken maar daar ben je volledig afhankelijk van je medespeler om die snel beneden te krijgen, als mol heb je daar geen controle over snel op de boot zitten, enkel over niet op de boot geraken.

Dat er trouwens kandidaten zijn die afduwen bij 37 seconden snap ik niet, of je kijkt alles uit of je drukt toch direct?
Zei ik ook direct tegen mijn vriendin. In Café de Mol achteraf werd het trouwens ook gezegd door Celine Van Ouytsel, daar was ik wel aangenaam door verrast. :unsure:

Ik neem wat gas terug over Charlotte. Het benadrukken van lock-down info t.a.v. Karolien en het duiken naar het molboekje is inderdaad onmols (dank Newsmonkey).

Naast haar verdenk ik ook Lynn. Verklaart ook waarom zij Bernard niet volledig exposed (want Bernard aanduiden is geld blijft in de pot). Kon bij het bootje heel cruciaal zitten als Philippe een betere quizzer was. En zat bij de dansproef op de juiste plek ook (ze laten daar wellicht niet perfect zien wie daar foute info doorgeeft). Wellicht is daar Charlotte eerder geframed door de productie en is het toch Lynn. ;)

In theorie valt er zo het meeste geld niet in de pot te steken maar daar ben je volledig afhankelijk van je medespeler om die snel beneden te krijgen, als mol heb je daar geen controle over snel op de boot zitten, enkel over niet op de boot geraken.
Ik zei dan ook letterlijk: in theorie. :) - Philippe lijkt me niet dom, speelt alleen 'dom' door zich zo verdacht te willen maken. Stel dat hij tijdens de selectieprocedure en dus door de makers wél als een betere quizzer werd aanzien, dan was het toch niet zo'n slecht idee om de mol in dat bootje te zetten?

De voorgaande reeksen indachtig, is de mol wellicht iemand die nog niet te veel/opvallend in beeld is geweest. Ik gok op Senne.

Laatst bewerkt:
Ik vond net dat Senne wel hard pushte om niet lang te wachten op de boot. En pakt ook een verdubbelaar mee. Denk niet dat de mol er ooit baat bij kan hebben dat er veel verdubbelaars zijn, waardoor ik Senne en Bernard eigenlijk al uitsluit.

Ik vond net dat Senne wel hard pushte om niet lang te wachten op de boot. En pakt ook een verdubbelaar mee. Denk niet dat de mol er ooit baat bij kan hebben dat er veel verdubbelaars zijn, waardoor ik Senne en Bernard eigenlijk al uitsluit.
Wat dan weer ideaal is om te doen als Mol, je initieel onverdacht maken door mogelijks nutteloze verdubbelaars te pakken.

Terug
Bovenaan