Aankoop nieuwe TV

webos is wel 10 keer beter dan android tv. wat een kak is me dat. wordt ook pokketraag na een paar updates. dus wees maar blij met je lg :p.

zelf op een nvidia shield, waar een heel goede soc in zit, is dat met momenten een stotterfestijn in de gui. Helaas een verplichting voor mij door plex. de LG app van plex is echt heel shit. directplayed bijna niets en mijn nas kan het niet aan om 4K hdr te transcoden.

In principe moet je je van die TV operating systems weinig aantrekken en u gewoon een apple TV kopen als je geen plex ofzo draait. is by far de beste mediaplayer in beeldkwaliteit en gebruiksgemak. enige nadeel is dat die geen HD atmos doorgeeft, enkel de lage kwaliteit atmos die ze op streaming services gebruiken. vandaar dat ik nog vast zit aan die nvidia shield omdat ik mijn 100GB blu ray rips wil zien in de beste kwaliteit. Was een goed ding in 2016, maar begint zijn leeftijd te tonen. en fuck android met hun bugs en een dashbord vol reclame.
Hier werkt mijn shield Pro wel goed eigenlijk, zonder stotteren of wat dan ook. Heb wel de nieuwere versie die Dolby Vision ondersteunt. Enige jammere vind ik dat die framerate matching niet goed werkt op shield. Gelukkig via KODI wel, maar de ingebouwde apps zoals Netflix die geven een regelmatige stotter als de shield zelf op 60hz staat. Voor Netflix en Disney gebruik ik dan de apps op de tv zelf. Voor geripte content KODI op shield.

Werkt hier nochtans 99% van de tijd op een C9 OLED en een NAS van 12j oud.

dan kijk je geen 4k hdr blu ray rips?

dingen waar webos onder andere problemen mee heeft

10bit H264

atmos/true hd files

PGS subs

Gestijlde subs ( anime)

bepaalde dolby vision files

shield pakt zo goed als alles dat je er naartoe smijt, behalve 10 bit h264.

10 bit H265 doet die wel , maar 10bit H264 is hoe heel wat anime indertijd gefansubbed werd.

Soit, ik heb die webOs player zelf niet veel gebruikt, maar mijn zus die kijkt af en toe eens op haar LG CX naar mijn plex libary en zij moet 90 % van de tijd transcoden omdat er weer één of andere codec niet supported is.

heb projectivy idd. Maar je zou niet moeten prullen met custom launchers :p

Hier werkt mijn shield Pro wel goed eigenlijk, zonder stotteren of wat dan ook. Heb wel de nieuwere versie die Dolby Vision ondersteunt. Enige jammere vind ik dat die framerate matching niet goed werkt op shield. Gelukkig via KODI wel, maar de ingebouwde apps zoals Netflix die geven een regelmatige stotter als de shield zelf op 60hz staat. Voor Netflix en Disney gebruik ik dan de apps op de tv zelf. Voor geripte content KODI op shield.

stotteren is misschien het verkeerde woord. playback gaat vlot hé. tussen het wisselen van apps merk je soms dat die lang moeten laden en dat de eerste 5 a 10 seconden na het openen van een app de inputs vaak vertraagd zijn. als je bvb begint te typen dat je letters met een halve second vertraging verschijnen, of je gebruikt de pijltjes om door je menus te gaan en dat doet niets en dan doet die er ineens 3.

gaat natuurlijk weg eens alles ingeladen is , maar op mijn apple TV is dat echt 20 keer vlotter.

Is ook logisch want die shield is ondertussen een 10 jaar oude chip, en mijn appple TV heeft een chip die letterlijk 8 keer sneller is.

nog een voordeel van apple tv is dat de GUI echt 4K is en dat de beeldkwaliteit van video gewoon hoger is . De shield staat er om bekend maar een heel mediocre chip te hebben voor beeldverwerking.

De beste mediaplayer voor backup :unsure: Dovi content is de Ugoos AM6B plus in combinatie met de CPM corelec build. Andere media spelers kunnen de enhancement layer niet afspelen..

klopt! Ik ben wel geen fan van de PM4K interface. Vind de native plex er beter uitzien. Maar dit is inderdaad de beste oplossing als je alles wil afspelen.

Er is eigenlijk op dit moment geen perfecte mediaplayer.

gebruiksgemak , beeldkwaliteit --> apple tv + maar geen truehd ATMOS en voor de beste ervaring moet je infuse aankopen.

compatibility --> corelec op AM6B MAAr clunky om het op te zetten, + niet de mooiste interface imo.

--> ergens in het midden = nvidia shield. --> nadeel : android en bijhorende bugs ( buggy colourspace switching + framerate matching, reclame, chip al wat verouderd,...)

Laatst bewerkt:
In de meeste gevallen gaat Plex op de LG goed voor mij. Maar je mag geen Lossless audio codec kiezen of hij gaat transcoden. Surround heb ik nimeer in de woonkamer, dus ik pak stereo en dan geen problemen.

Maar sinds ik goedkoop een appletv heb gekocht via Proximus, gebruik ik die altijd. Alle apps staan in de Appstore en het is wat aangenamer om mee te werken. En Infuse gebruik ik om mijn Plex library te bekijken. Die pakt alles.

Ik ben zeer tevreden van mijn Dune HD Solo lite speler (al +5 jaar oud). Top beeldkwaliteit en heel deftig OS (de mijne heeft een 1080p TV interface, maar kan 4K 30FPS aan) op Linux gebaseerd.
Gebruiksvriendelijk met goeie remote, net snel genoeg voor wat het dient, vooral afspelen en browsen van media van usb, usb hdd's of nas netwerk. Speelt extreem zelden iets niet af (meestal is het een probleem file dan). Ondersteunt kwasie alle formaten van audio, video en subs. Heeft zeer goede upscaler SD->HD voor oudere content, scaled HD ook naar 4K. Auto framerate/resolutie switching werkt heel goed.
Minor issues die ik weet: speelt geen files met meer dan 30 subs, \an8 tag (subs even boven ipv onder) werkt niet.
Ander spelers op core elec bvb bij vrienden hadden veel framerate issues met video microstutter, verkeerde framerate/refreshrate spelen, dat wordt dan wel soms gefixt, maar bij Dune is het 99% out of the box in orde allemaal.

Sommige nieuwere spelers draaien ook een Android naast de Dune OS, maar nog niet getest. En als Android tegenvalt, is er nog Dune OS.

Nieuwer model van de mijne (zonder native Android, maar dat draaien is mogelijk).

Een native Android model werkt omgekeerd, boot in Android launcher, maar Dune OS draaien als boot OS is mogelijk.
Maar beperkt kwa streaming diensten lees ik. Gaat om licenties vooral.
Hier ben je misschien beter af met Google TV of Apple TV players.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al een 5-tal jaar Emby op mijn LG E8 65" Oled icm een DS418 kan dat alle perfect afspelen.

Enkel Dolby Vision en Hi10p geeft problemen en anders encoderen met Handbrake.

Met de WebOS app van Emby ben je niet verplicht om er maandelijks/jaarlijks voor te betalen je kan gewoon de 'demo' versie blijven gebruiken itt de Android OS versie.

Welke specs moet een tv vandaag de dag zeker hebben ? Je hebt er van 400€ en van 2500€. Ik ben een tv leek sorry

Welke specs moet een tv vandaag de dag zeker hebben ? Je hebt er van 400€ en van 2500€. Ik ben een tv leek sorry
Wat zijn jouw verwachtingen? Je gaat dezelfde programma’s kunnen zien op beide TV’s. Beeldkwaliteit en andere features is een andere zaak natuurlijk

Hoe groot moet het zijn? Wil je 120hz? Wil je deftige HDR? Moet de beeldkwaliteit wat deftig zijn?

Er zijn genoeg TV's van 2500euro die nog steeds niet het beste van beste zijn. En voor 400euro heb je ook niet beste vant beste.
Met ne Dacia of BMW kunt ge ook hetzelfde doen, maar toch rijden er veel mensen BMW omdat de ervaring toch niet hetzelfde is.

Hoe groot moet het zijn? Wil je 120hz? Wil je deftige HDR? Moet de beeldkwaliteit wat deftig zijn?

Er zijn genoeg TV's van 2500euro die nog steeds niet het beste van beste zijn. En voor 400euro heb je ook niet beste vant beste.
Met ne Dacia of BMW kunt ge ook hetzelfde doen, maar toch rijden er veel mensen BMW omdat de ervaring toch niet hetzelfde is.
50" die hzz is dat de beeld kwaliteit? Heb 1 zien staan maar da was maar 50 mhz

Als je niet weet wat al deze kenmerken betekenen zal je het waarschijnlijk niet missen ook ;)
Hedendaags vind ik persoonlijk dat een tv deftige HDR en op zijn minst 120Hz moet hebben.

Maar niet enkel specs zijn belangrijk, hoe wordt deze gebruikt en in welke omgeving komt die te staan?
Heb je veel stilstaande beelden door lang op pauze te laten staan of heb je veel statische logo's in beeld, koop dan geen OLED.
Heb je direct zonlicht en een heel heldere ruimte, koop dan geen OLED.
Zou je dan in de plaats een LED tv kopen, dan vind ik een FALD display belangrijk om degelijke HDR te kunnen weergeven.

Voorlopig mijn tv van boven in de living gezet budget is max 500€. Ik zou sowieso voor een led gaan, hij heeft geen direct zonlicht. Word gebruikt voor playstation en en sporadisch s avonds eens wat progammas en voetbal.
Ik heb een oogletsel dus ik zie sowieso al wat minder in mijn links oog.

Deze week eens naar media markt geweest stond daar eene 55" hisense denk nog geen 400€ maar amper 50hz. Er is totaal geen haast bij mij e andere staat nu in de living 50" ipv 55".

Waarom geen occasie?

Paar voorbeelden:

Terug
Bovenaan