Sneeuwstorm
Well-known member
De G-reeks van LG is een stuk helderder dan de lagere reeksen, maar die zijn inderdaad veel duurder. Dus als je niet te veel wilt betalen kan je best een G3 of G4 nemen of wachten tot de prijzen van de G5 gedaald zijn.
Ik vermoed dat het met de high-end QD-oled samsungs ook nog wel zal meevallen qua helderheid. Hangt er ook vanaf wat voor content je bekijkt, ik ga doorgaans geen series bingen op een zonnige dag, als ik overdag kijk is dat meestal naar de koers ofzo. Dan zet ik de TV op de levendige modus ipv standaard of filmmaker mode want vooral dat laatste is donkerder, meestal is standaard ook al helder genoeg.
Ik heb nog een C2 staan boven die ik als PC-monitor gebruik, die gaat veel meer last hebben van omgevingslicht dan mijn G3 beneden, die laatste heeft MLA waardoor die hogere helderheden aankan.
Ik vermoed dat het met de high-end QD-oled samsungs ook nog wel zal meevallen qua helderheid. Hangt er ook vanaf wat voor content je bekijkt, ik ga doorgaans geen series bingen op een zonnige dag, als ik overdag kijk is dat meestal naar de koers ofzo. Dan zet ik de TV op de levendige modus ipv standaard of filmmaker mode want vooral dat laatste is donkerder, meestal is standaard ook al helder genoeg.
Ik heb nog een C2 staan boven die ik als PC-monitor gebruik, die gaat veel meer last hebben van omgevingslicht dan mijn G3 beneden, die laatste heeft MLA waardoor die hogere helderheden aankan.
Hangt er vaak vanaf welke anti-reflective coating het scherm gebruikt. Glossy geeft meer reflecties en matte schermen gaan dikwijls minder reflecties geven maar geven een kleurafwijking bij invallend omgevingslicht.Zeker geen QD OLED nemen met veel ramen... Ik in de woonkamer een LG 77 G2 OLED en daar zijn we enorm tevreden van. Ook veel ramen, maar geen direct inval tenzij 's avonds bij zonsondergang. In mijn bureau heb ik een QD OLED monitor en zwart wordt paars bij omgevingslicht. Hoe meer licht, hoe paarser. Ik verduister altijd een beetje als ik wil gamen, dus niet erg. Voor TV kijken zou ik dat irritanter vinden als je niet in den donker wil zitten.
Laatst bewerkt:

.