Werkt hier nochtans 99% van de tijd op een C9 OLED en een NAS van 12j oud.
dan kijk je geen 4k hdr blu ray rips?
dingen waar webos onder andere problemen mee heeft
10bit H264
atmos/true hd files
PGS subs
Gestijlde subs ( anime)
bepaalde dolby vision files
shield pakt zo goed als alles dat je er naartoe smijt, behalve 10 bit h264.
10 bit H265 doet die wel , maar 10bit H264 is hoe heel wat anime indertijd gefansubbed werd.
Soit, ik heb die webOs player zelf niet veel gebruikt, maar mijn zus die kijkt af en toe eens op haar LG CX naar mijn plex libary en zij moet 90 % van de tijd transcoden omdat er weer één of andere codec niet supported is.
heb projectivy idd. Maar je zou niet moeten prullen met custom launchers
Hier werkt mijn shield Pro wel goed eigenlijk, zonder stotteren of wat dan ook. Heb wel de nieuwere versie die Dolby Vision ondersteunt. Enige jammere vind ik dat die framerate matching niet goed werkt op shield. Gelukkig via KODI wel, maar de ingebouwde apps zoals Netflix die geven een regelmatige stotter als de shield zelf op 60hz staat. Voor Netflix en Disney gebruik ik dan de apps op de tv zelf. Voor geripte content KODI op shield.
stotteren is misschien het verkeerde woord. playback gaat vlot hé. tussen het wisselen van apps merk je soms dat die lang moeten laden en dat de eerste 5 a 10 seconden na het openen van een app de inputs vaak vertraagd zijn. als je bvb begint te typen dat je letters met een halve second vertraging verschijnen, of je gebruikt de pijltjes om door je menus te gaan en dat doet niets en dan doet die er ineens 3.
gaat natuurlijk weg eens alles ingeladen is , maar op mijn apple TV is dat echt 20 keer vlotter.
Is ook logisch want die shield is ondertussen een 10 jaar oude chip, en mijn appple TV heeft een chip die letterlijk 8 keer sneller is.
nog een voordeel van apple tv is dat de GUI echt 4K is en dat de beeldkwaliteit van video gewoon hoger is . De shield staat er om bekend maar een heel mediocre chip te hebben voor beeldverwerking.
De beste mediaplayer voor backup

Dovi content is de Ugoos AM6B plus in combinatie met de CPM corelec build. Andere media spelers kunnen de enhancement layer niet afspelen..
klopt! Ik ben wel geen fan van de PM4K interface. Vind de native plex er beter uitzien. Maar dit is inderdaad de beste oplossing als je alles wil afspelen.
Er is eigenlijk op dit moment geen perfecte mediaplayer.
gebruiksgemak , beeldkwaliteit --> apple tv + maar geen truehd ATMOS en voor de beste ervaring moet je infuse aankopen.
compatibility --> corelec op AM6B MAAr clunky om het op te zetten, + niet de mooiste interface imo.
--> ergens in het midden = nvidia shield. --> nadeel : android en bijhorende bugs ( buggy colourspace switching + framerate matching, reclame, chip al wat verouderd,...)