1B Challenger Pro League 2023-2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die megafoon was idd vreselijk irritant, hopelijk eerste en laatste keer!

Voor de rest makkelijke zege tegen een erg zwak Club NXT. We doen terug mee, maar CFG maakte hun 'ambities' weer duidelijk door kapitein Jari De Busser op de bank te zetten. Eén van de weinigen op niveau voor Nieuwjaar.

Weer 2 penaltys niet gehad. Fuck heel de zooi.

Toch weer overdreven dit. Een 100% zuivere op Karetsas niet gekregen (onbegrijpelijk dat die scheids de fout daar niet fluit aangezien hij er 2 meter vandaan staat), maar die handsbal was twijfelachtig en vooral nadien toch een heel lichte wél gekregen. Die laatste had dan wel weer altijd rood moeten zijn.

Jong Genk moet vooral naar zichzelf kijken. Minder fouten achterin en hun kansen afmaken, veel te veel matchen waarin ze de betere ploeg zijn en niet kunnen winnen. Vandaag wel een echt hoog niveau, en dat met vier 16 jarigen in de ploeg. Straf. Karetsas, dat is natuurlijk gene gewone.

Je kan veel zeggen over 1B, maar saai is het er nooit:

- 2 trainers ontslagen, 3 als je Oostende meetelt
- een belofteploeg die met zijn B-ploeg een punt pakt tegen de leider
- een club die bijna failliet is (en wint van de grote favoriet)
- discutabele beslissingen
- de top 8 op amper max. 5 punten van elkaar

En een voorzitter die opstapt.

En plots komt Beveren eraan en doen ze mee voor de titel

en volgend jaar KVK er nog bij en je hebt al eveneel/meer ontslagen trainer dan al de rest samen :sneaky:

Ik geniet ook. Vooral van Karetsas. :love2:

Ik ben benieuwd onder welke omstandigheden Lommel-Beerschot kan doorgaan morgen. Toch een mogelijke sleutelwedstrijd. De scheidsrechter/bond lijkt absoluut morgen te willen spelen. Het veld moest al sneeuwvrij gemaakt, maar op een veld dat nu al spekglad is volgens de sneeuwruimers gaat het nog een nachtje zwaar kunnen vriezen...

Op voorhand tekent ge voor een punt als jong Genk zijnde, maar na rood en een penaltymisser is het toch zuur. Karetsas geweldig talent, maar ook hij kan geen penalty's verzilveren.

ZW haalt mooie versterkingen binnen en Lommel blijft maar slapen.
Hebben volgens mij wel achter het net gevist bij Romeo Vermant
Ugalde weg voor +/-10Miljoen? bij Twente hier krijgt Lommel nog wel een deeltje van

Laatst bewerkt:
Ugalde weg voor +/-10Miljoen? bij Twente hier krijgt Lommel nog wel een deeltje van
Denk niet dat Club ooit Vermant zou laten vertrekken naar een 1B ploeg, kon hij makkelijk bij NXT blijven

Met een budget, spelerskern en transfers zoals de onze moet je gewoonweg kampioen spelen. Ze doen financieel sterke inspanningen, als dat maar goed komt. We hebben het geluk niet in buitenlandse handen te zijn (dat is weliswaar niet altijd negatief maar dat is mijn punt niet) en een lokale geldschieter te hebben met een hart voor club. Al blijft dat niet duren natuurlijk.

Anderzijds, de laatste jaren in 1A waren niet veel anders. Toen was er nog meer financieel wanbeleid, de keuzes zijn op bepaalde vlakken al beter geworden. Niettemin, de aankoopsommen die wij reeds betaalden voor bepaalde spelers zijn voor 1B toch echt wel hoog. Dan heb ik het nog niet over de salarissen van sommige 'anciens'.

Nu enkel sportief de ploeg nog meer op de rails krijgen, daarvoor kijk ik naar Euvrard die eens in gang mag beginnen schieten.

Jong Genk pakt weer een mooie overwinning tegen de Futures van Anderlecht. Dit keer was Sternberg de man, maar ik denk dat er deze keer wel wat meer spelers tussenzitten die een kans maken bij de A-kern. Natuurlijk blijft Karetsas de man, maar verder is van de Perre ook sterk bezig.

Voor de rest hoop ik op Kongolo en Manguelle als centrale verdedigers binnenkort.

Ondanks het overwicht initieel even heel goed weggekomen met die schietkraamfase halverwege 1e helft, maar naderhand niet meer in de problemen en simpel Club Nxt opzij gezet.

Met een budget, spelerskern en transfers zoals de onze moet je gewoonweg kampioen spelen. Ze doen financieel sterke inspanningen, als dat maar goed komt. We hebben het geluk niet in buitenlandse handen te zijn (dat is weliswaar niet altijd negatief maar dat is mijn punt niet) en een lokale geldschieter te hebben met een hart voor club. Al blijft dat niet duren natuurlijk.

Anderzijds, de laatste jaren in 1A waren niet veel anders. Toen was er nog meer financieel wanbeleid, de keuzes zijn op bepaalde vlakken al beter geworden. Niettemin, de aankoopsommen die wij reeds betaalden voor bepaalde spelers zijn voor 1B toch echt wel hoog. Dan heb ik het nog niet over de salarissen van sommige 'anciens'.

Nu enkel sportief de ploeg nog meer op de rails krijgen, daarvoor kijk ik naar Euvrard die eens in gang mag beginnen schieten.
Nnadi lijkt me goeie transfer denk ik

In Lommel was het vandaag weeral de wedstrijdleiding die de uitslag heeft bepaald. Dat zijn al 5 punten die ons in de slotminuten van een wedstrijd werden bestolen. En dan had Dender na 20 minuten al met 10 moeten staan. Met hoge intensiteit op de knieën trappen is blijkbaar toegestaan omdat het door een keeper in de zestien gebeurd...

Daarnaast ook gewoon pijnlijk om zien dat de bank van Dender gewoon sterker is. En dat wij bijna een halfuur zonder spits moeten spelen. Met dank aan het gebrek aan ambitie van CFG.

Tot ieders verbazing hebben wij deze wintermercato 5 spelers gehuurd/aangetrokken, waarvan het merendeel een meerwaarde zou moeten zijn vergeleken met hen die we op de bank hadden. Dus in theorie zijn we er sterker uitgekomen. Helemaal niet verwacht.

Vanavond tegen RFC Luik die net Bertaccini kwijtgespeeld zijn aan STVV, ik hoop dat we daarvan kunnen profiteren en toch relatief makkelijk de 3 punten naar huis mogen nemen.

En gezien fcking Deinze 1e staat, geef ik mijn ongelijk toe aan @Kempenaar en accepteer ik inderdaad de statement dat het niveau dit seizoen weer een pak lager ligt dan de vorige jaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan