BeyondGaming News

Filmreview: Jurassic World: Dominion
Tijdens het bekijken van Dominion bekroop me het gevoel dat ik dit allemaal al eens eerder heb zien langskomen. De nieuwe trilogie die gebouwd is rond Jurassic World deelt dan ook behoorlijk wat kenmerken met de laatste drie Star Wars-films. De eerste uit 2015 zat tjokvol knipogen naar het origineel, maar vergat naast de tonnen aan nostalgische fanservice ook niet om gewoon een heel entertainende film te zijn die netjes op zichzelf kon staan voor nieuwkomers. Fallen Kingdom wist dan weer, net als The Last Jedi, de meningen te verdelen, omdat die het lef had om anders te zijn. Persoonlijk hield ik, net zoals bij Star Wars, van het middenluik. Het nam risico’s met een zekere aplomb en zette aan het eind de deur letterlijk open voor een...
Bordspelreview: iKNOW
Hoewel mijn kennis niets is om over naar huis te schrijven, ben ik wel te vinden voor een quiz. Liefst binnenskamers, zodat de afgang minder groot is dan wanneer je op verplaatsing gaat en je je tussen de betere spelers bevindt. Ik heb dan ook een aantal quizspellen in mijn bordspelcollectie zitten, waaronder items zoals Bezzerwizzer en De Slimste Mens ter Wereld. Afgelopen Spellenspektakel kregen we op de stand van uitgever Tactic de Belgische versie van het spel iKNOW mee ter review. Ik ging er dan ook gretig mee aan de slag. Hoewel ik iKNOW ken van naam (het spel bestaat al sinds 2012), heb ik er als liefhebber van bordspellen eigen nooit veel aandacht aan gegeven. Dat de doos een ziekenhuisuitstraling (lees: overwegend wit) heeft...
Pokémon Trading Card Game wordt uitgebreid met Crown Zenith
The Pokémon Company International heeft een nieuwe speciale uitbreiding voor de Pokémon Trading Card Game (TCG) aangekondigd: Crown Zenith. Deze uitbreiding wordt vanaf 20 januari 2023 wereldwijd uitgebracht. Crown Zenith introduceert een groot aantal nieuwe gevechtsstijlen en bijzondere illustraties. Hierbij ligt de nadruk op kaarten met speciaal artwork, waaronder de allereerste Pokémon VSTAR met speciaal artwork. Crown Zenith introduceert tevens een Galarian Gallery-deelset met zeventig kaarten van gewone Pokémon, Pokémon V, Pokémon VMAX, Pokémon VSTAR en Supporter-kaarten met speciale illustraties die het unieke karakter van alle afgebeelde Pokémon en personages tonen. Fans kunnen zich verheugen op Mewtwo VSTAR, Darkrai VSTAR en...
Ga jij naar Zomerspel dit weekend?
Morgen en zondag vindt de jaarlijkse editie van Zomerspel plaats in de gemeentehallen van Merelbeke. Deze kleinschalige bordspelbeurs heeft heel wat te bieden voor fans. Zo zullen er meer dan honderd spellen te spelen zijn, van uitgevers zoals Asmodee, 999 Games, Geronimo Games en Happy Meeple Games. Daarnaast wordt er een Kluster-toernooi georganiseerd door Geronimo Games, vindt er een introductie van Dungeons & Dragons plaats en is er een workshop voor miniature painting. Wie de kinderen meeneemt naar Zomerspel, kan ze eventueel droppen in de kids-corner, want daar worden activiteiten georganiseerd voor de kleine fans. Ook Spelgezel, een winkel uit Gent, zal aanwezig zijn. Voor de gelegenheid zullen er diverse spellen met korting...
Review: New Tales from the Borderlands
Telltale, één van mijn favoriete gamestudio’s aller tijden, kondigde jammer genoeg haar faillissement aan in 2018. Gelukkig is de ontwikkeling van de beloofde sequels overgenomen door andere studio’s om ze toch nog op de markt te kunnen laten verschijnen. Zo ook het vervolg van Tales of the Borderlands: New Tales from the Borderlands, ontwikkeld door Gearbox Studio Quebec. De originele game uit 2014 had memorabele dialogen met flauwe maar grappige humor, interessante personages en een tof verhaal. Die heb ik dan ook met plezier meermaals uitgespeeld. Waar zitten de verschillen met de klassieker die Telltale ons gegeven heeft? En belangrijker: wat heeft Gearbox met deze titel aangevangen? Zoals gewoonlijk wijd ik de eerste alinea in...
Fotoverslag: Carpenter Brut @ Ancienne Belgique
Frank Hueso, beter gekend als Carpenter Brut, is een Franse darksynth muzikant. Hij combineert geluiden van horror soundtracks, metal, rock en elektronische muziek. Dat resulteert in heel herkenbare en dansbare eighties muziek. Op 28 oktober kwam hij naar de Ancienne Belgique met zijn liveband om een feestje te geven. Dat deden ze met verve. Je zag ook dat ze tijd hadden gestoken in hun lichtshow, want die was prachtig. Foto's Carpenter Brut Foto's Sierra Spotify
Bordspelreview: Metrolijn
In België hebben we niet ontzettend veel metrolijnen, want enkel Brussel heeft een metrodienst. Ook in Amsterdam, Parijs, Berlijn en Madrid maken metro's onderdeel uit van het openbaar vervoer. Deze laatstgenoemde vier steden stelen dan ook de show in het bordspel Metrolijn, uitgegeven door 999 Games. Ik kreeg van hen een exemplaar om te reviewen en ik vertel er jullie graag meer over. Metrolijn is een zogenaamde flip & write, gebaseerd op het populaire roll & write-genre. Het verschil is dat je nu niet met dobbelstenen rolt, maar kaartjes omdraait om erna een resultaat op je invulblad te noteren. Een van de gekendere flip & write-spellen is Welcome to, maar ook Cartographers, Hadrian's Wall en Silver & Gold zijn behoorlijk populair...
Ratchet & Clank vieren twintigste verjaardag!
We hebben een verjaardag te vieren, want Ratchet & Clank zijn gisteren twintig jaar geworden. Dat betekent dat de eerste game, ontwikkeld door Insomniac Games, reeds verscheen in 2002. Uiteraard kunnen zij en PlayStation deze mijlpaal niet zomaar voorbij laten gaan. Zo krijgt iedereen die Ratchet & Clank: Rift Apart heeft een 20th Anniversary Armor Pack. Deze bevat een aantal exclusieve items: Commando Armor inspired by Ratchet & Clank: Going Commando Holoflux Armor inspired by Ratchet & Clank Future: A Crack in Time Quest Armor inspired by Ratchet & Clank Future: Quest for Booty Marauder Armor inspired by Ratchet: Deadlocked Clank armor to celebrate the greatest of pals PlayStation kondigt ook nog groter en leuker nieuws aan op de...
Duistere trailer voor Sherlock Holmes: The Awakened
Na een succesvolle Kickstarter-campagne heeft het team van ontwikkelstudio Frogwares een nieuwe trailer gepubliceerd van hun nieuwste creatie: Sherlock Holmes: The Awakened. Deze game is een soort reboot van het origineel uit 2007. De game wordt volledig opnieuw ontwikkeld en er zullen geen assets of code uit de originele game worden gebruikt. Het spel moet er beter dan ooit uitzien dankzij het gebruik van Unreal Engine 4. Daarnaast worden zowel de oude gameplay mechanics behouden, maar worden er ook nieuwe toegevoegd, waardoor spelers nieuwe manieren krijgen om de verschillende cases op te lossen. Ondertussen is ook bekend wanneer de nieuwe Sherlock Holmes: The Awakened beschikbaar zal zijn. In februari van volgend jaar zou de game...
Ontmoet de crew in nieuwe trailer van The Dark Pictures: The Devil in Me
Met nog maar enkele weken te gaan, adviseren we je alvast de crew uit The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me, beter te leren kennen om je kansen op overleven in het Murder Hotel te verhogen. Ontmoet vijf crewleden van Lonnit Entertainment, allen gevang in een gevaarlijk kat- en muisspel met een niet zo’n gastvrije host! Je kan ook reeds een glimp opvangen van een duistere toekomst voor elk crewlid, mocht je de verkeerde keuze maken! Want vergeet niet: hun lot ligt in jouw handen. The Dark Pictures Anthology: The Devil in Mekomt op 18 november 2022 uit voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One en Steam. Hou onze frontpage trouwens in de gaten, want komende zondag verschijnt onze preview! Heb je nu al zin in...
Cyan Worlds confirmeert na Myst nu ook een remake voor Riven
De Myst-serie behoort tot één van de meest geliefde franchises voor liefhebbers van point & click adventures, en de ontwikkelaars achter deze games (Cyan Worlds) zorgen er nog steeds voor dat dit genre enigszins wordt vertegenwoordigd. Verleden jaar brachten ze bijvoorbeeld een moderne remake van de oorspronkelijke Myst uit en recent kondigde het team bij deze firma hun volgende plannen aan. Het vervolg van de Myst-reeks, beter bekend als Riven, zal in de toekomst een soortgelijke behandeling ontvangen! Cyan Worlds schreef een relevante FAQ omtrent deze onthulling, hoewel concrete details relatief schaars zijn. Men sluitte om te beginnen uit dat men een remaster van het originele spel bedoelt, deels omdat een groep toegewijde fans...
Review: The Chant
Er zijn heerlijk gruwelijke tijden in aantocht voor fans van het betere gegriezel. De komende maanden kunnen we aan de slag met The Callisto Protocol, de Outlast Trials en remakes van Dead Space en Resident Evil 4. Horror ondergaat momenteel dan ook ietwat van een renaissance. The Chant is een titel die niet zo veel deining wist te maken op de radar als die grotere titels, maar wel enkele goede ideeën aan boord lijkt te hebben om genrefans mee te bekoren. Of dat genoeg is, dat ontdekken we in de review. Allereerst is perspectief belangrijk wanneer je een titel van dit kaliber opstart. The Chant is gemaakt door een debuterende studio uit Canada genaamd Brass Token voor een fractie van het budget van de Resident Evil 4 remake. Dat is erg...
The Last of Us-serie van HBO Max gaat vanaf januari in première
Eind september toonden Naughty Dog en HBO de allereerste trailer voor de live action TV-reeks van The Last of Us, en zij die hiervoor staan te popelen, hoeven niet lang meer te wachten. Beide partijen bevestigden namelijk dat men het eerste seizoen vanaf 15 januari 2023 op de streaming service zal uitzenden, mits je over een abonnement beschikt natuurlijk. In deze nieuwe HBO Max-serie zullen Pedro Pascal en Bella Ramsey respectievelijk Joel en Ellie vertolken, terwijl Craig Mazin (wie voordien aan Chernobyl werkte) aangewezen werd voor de algemene regie ervan. Neil Druckmann, oftewel één van de voornaamste schrijvers van de PlayStation-spellen, is trouwens ook bij de productie betrokken, net als componist Gustavo Santaolalla. In totaal...
Goodbye, Yellow Brick Roblox met Elton John
Mijn zoons zijn razend enthousiast over alles wat Roblox doet. Ikzelf heb eerder een mooi gevarieerd aanbod aan ‘oh, amai, wow, cool, leuk zeg, goh’ in stock voor wat in mijn ogen een beetje allemaal op elkaar lijkt. Ik ben niet ‘mee’. Correctie, ik ben normaal niet mee maar vandaag, oh vandaag ben ik hélemaal bij! Elton Hercules John, toch wel een fantastische artiest, gaat in samenwerking met Roblox een event op poten zetten en wij (want waarom zouden de koters alle plezier moeten krijgen?) kunnen allemaal Roblox induiken en meegenieten van wat toch wel een heel tof idee is. 329 shows. Zoveel zal Reginald Dwight opgetreden hebben gedurende zijn Goodbye, Yellow Brick Road tournee. Want dit is ‘het’. Hierna komt er geen tour meer. Geen...
Seriereview: Candy
'Ik verveel me'. Op enkele uitzonderingen na hebben we de zin allemaal al eens uitgesproken. En wat voor een beladen zin is dat eigenlijk? Als kind hoorde ik vaak 'verveling wil eigenlijk zeggen dat je gewoon (even) niks wil doen' en dat klopt volgens mij wel. Alles wat naar voren wordt geschoven als mogelijke oplossing om de verveling tegen te gaan, wordt al te vaak op een 'meh' onthaald. Het lijkt wel alsof verveling een - vrij lompe - poging is van het brein om even op nul te mogen staan. Ik zeg 'beladen' omdat de kans net zo groot is dat je een lijstje met klussen onder de neus geschoven krijgt, onder het motto 'als je dan toch niks te doen hebt'. Ik zeg ook 'beladen' omdat – hoewel het een heel normale en menselijke ervaring is -...
Seriereview: House of the Dragon
Nadat de laatste paar seizoenen van Game of Thrones kijkers met een vieze smaak in de mond achterlieten, was het aan HBO om de immense populariteit van de franchise te gebruiken om toch de publieke opinie terug om te draaien met een vervolgserie. Wat volgde was de "Oorlog van de vijf pitches" waarin ideeën zoals De Lange Nacht, Roberts Opstand, en Aegons Verovering centraal stonden. De eerste pitch om succesvol op onze schermen te verschijnen is House of the Dragon, een vertelling van de Drakendans die zich bijna tweehonderd jaar voor Het Lied Van IJs en Vuur afspeelt. Al zijn de Targaryens haast uitgestorven tegen het begin van Game of Thrones, kijkt House of the Dragon terug naar de tijd waar de Targaryens juist niet te missen waren...
Fatshark viert feest en geeft gratis Warhammer: Vermintide 2 weg op Steam
Op 30 november komt Fatsharks volgende game Warhammer 40,000: Darktide uit, een intens brute coöperatieve game die zich afspeelt in het Warhammer 40,000-universum. Deze release is het 3e deel van de Tide-releases in de afgelopen 7 jaar en sluit zich aan bij de reeds veelgeprezen Vermintide-serie. In de aanloop naar de release van Darktide zal Fatshark een reeks activiteiten en updates organiseren om de lancering te vieren. Dit is inclusief het tijdelijk gratis aanbieden van Vermintide 2! De game is gratis te downloaden van 3-7 november als onderdeel van een Free-to-Keep aanbieding op Steam. Daarnaast zijn alle Vermintide 2-DLC's te downloaden aan maximaal 60% korting en loopt er momenteen een dubbele XP-week. Fatshark brengt op 8...
Terug
Bovenaan