BeyondGaming News

Blood Bowl 3 verschijnt op 23 februari 2023
Fans van sport, fantasy en turn-based tactiek kunnen alvast warmlopen voor bloederige wedstrijden in Blood Bowl 3! De spectaculaire turn-based strategy game in het Warhammer-universum verschijnt op 23 februari 2023 voor pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X|S. Blood Bowl 3 is gebaseerd op de nieuwste editie van het legendarische bordspel en biedt een fantastische virtuele ervaring die een welkome aanvulling levert op het fysieke spel. Deze editie levert een hele reeks nieuwe features, inclusief passing-statistieken, diverse speelvelden met elk hun eigen regels, coaches, diverse cheerleaders en geliefde sterspelers. In Blood Bowl 3 neem je de rol aan van een coach, die een team moet samenstellen uit één van de...
Nieuwe trailer van 'Disenchanted' voor Disney+
Disney heeft een nieuwe trailer onthuld van Disenchanted, het langverwachte vervolg op de geliefde muzikale komedie Enchanted uit 2007. Naast Amy Adams en Patrick Dempsey, zien we ook James Marsden en Idina Menzel terug. Maya Rudolph, Gabriella Baldacchino, Yvette Nicole Brown en Jayma Mays zijn nieuw in de cast. De film is geregisseerd door Adam Shankman en bevat nieuwe liedjes van componist Alan Menken, de teksten zijn van Stephen Schwartz. Het is meer dan tien jaar geleden dat Giselle en Robert huwden en Giselle is verbitterd geraakt door het leven in de grote stad. Hun verhuis naar een andere stad zorgt helaas niet voor de verhoopte verbetering. Ze zoekt hulp in de magie van Andalasia en verandert per ongeluk de hele stad in een...
Officiële trailer voor de documentaire 'Mickey: The Story of a Mouse'
Disney heeft de trailer onthuld van "Mickey: The Story of a Mouse". De documentaire ging eerder dit jaar in première op het South by Southwest festival en is vanaf 18 november te zien op Disney+. Mickey Mouse is één van 's werelds meest gekende animatie- en stripfiguren. Hij werd in 1928 ontworpen door Walt Disney en Ub Iwerks. In deze documentaire neemt regisseur Jeff Malberg ons mee in de geschiedenis van Mickey en onderzoekt hij de culturele betekenis van deze bijna 100-jarige muis. Mickey: The Story of a Mouse is een film over de magie van Mickey en waarom deze creatie altijd zal blijven bestaan.
Review: Hello Puppets: Midnight Show
Waar ik ook ga langs mijn huis zijn wegen, overal kom ik Freddy Fazbear tegen. Wie mijn artikels leest (iedereen, vanzelfsprekend) weet dat wij hier een absolute superfan van Five Nights at Freddy’s in huis hebben. Tot op heden is geen enkele game met dit exacte concept al in de buurt van de FNAF populariteit kunnen komen, maar het blijft een markt in opmars. Eens goed bang zijn, zonder gevolg, is tegenwoordig voor meer mensen weggelegd dan enkel zij die achttien-plus zijn. Nieuwe telg in de spelfamilie is Hello Puppets: Midnight Show. Nu we in deze periode nog volop in griezelsfeer zitten en de avonden serieus vroeger beginnen, bekijk ik of dit een leuke aanwinst is voor jong. Of oud? Of beide? Hello Puppets Midnight Show is een...
WRC Generations is nu verkrijgbaar
Nacon en KT Racing lanceren vandaag met veel plezier WRC Generations, de officiële videogame van het FIA World Rally Championship, voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S en pc (Steam en Epic). De game komt op 1 december 2022 ook naar de Nintendo Switch. WRC Generations is een keerpunt voor de franchise en heeft het ambitieuze doel om de grootste rallygame ooit te worden. Met dit doel voor ogen heeft KT Racing, de Franse studio achter de game, al hun tijd en passie in de ontwikkeling gestoken om spelers de ultieme rally-ervaring te bieden. WRC Generations is de eerste rally-game met hybride wagens en alle veranderingen die deze auto’s naar de competitie brengen. Daarnaast bevat de game alle content die in eerdere...
Techreview: Lenovo P12 Pro tablet met Precision Pen
Reclamestem: “je tablet … hij doet het nog wel, maar …” Wij zijn een tabletgezin. De eerste kwam ongeveer elf jaar geleden in huis en sindsdien zijn we nooit zonder minstens twee exemplaren geweest. Er zijn er ondertussen zeker al twaalf de revue gepasseerd, een jammerlijk groot deel daarvan na een moment van crash oei mamaaaa in de handen van kleine jongetjes. We hebben dus over de jaren al wat afgekeken- en vergeleken in deze bepaalde categorie. Het is dus misschien al duidelijk dat ik/wij meer thuis zijn in het Apple ecosysteem. Ik ben geen held (meer) in tech, in dat ik bang ben voor ‘het foute knopje’. Een trauma uit de generatie blue screen of death en red ring of death. Ik ben als de dood dat ik iets aanklik en er onherroepelijke...
Streamer CasualGorilla breekt wereldrecord RPG-gamen
De Vlaamse streamer CasualGorilla, oftewel Wout Lenaerts, heeft een Guinness World Record verbroken door meer dan 54 uur lang met nauwelijks pauze een RPG te spelen. Naast zijn Twitch-profiel met twaalfduizend volgers herken je CasualGamer misschien van dit interview toen BeyondGaming hem 'streamer van de maand' kroonde. Zijn gekozen game was Assassin's Creed Valhalla, en daar heeft hij maar liefst 54 uur en 32 minuten aan gespeeld, waarvan een aantal uurtjes toegelaten slaaptijd. Dat is een pak langer dan had gemoeten, want het vorige record was van een Amerikaan die 48 uur lang The Elder Scrolls V: Skyrim speelde. De poging was in samenwerking met Mobile Vikings, de internet- en telefoonprovider die gamers game-uitdagingen laat...
De gamereleases van november 2022
Een nieuwe maand betekent een nieuwe BeyondGaming releasekalender! In deze special vind je de belangrijkste releases terug van deze maand die we kort even toelichten en waarbij we een trailer plaatsen. Op die manier krijg je een idee wat je kunt verwachten. Onderstaande spellen staan garant voor uren spelplezier op eender welk platform dan ook. 3 november The Chant (PS5, XSX|S, pc) Na Halloween nog zin in griezelplezier? Dan komt The Chant voor jou gelegen uit. The Chant is een horror action-adventure die zich afspeelt op een afgelegen eiland dat onveilig gemaakt wordt door een sekte. Wanneer deze sekte "The Gloom" oproept, openen er portalen naar een andere dimensie, en daarmee ook gevaren die we op aarde nog niet kennen ... Als...
The Dark Pictures spin-off en 10 andere games onthuld voor PlayStation VR2
Sony gaf eerder vandaag meer informatie vrij over de prijs van de PlayStation VR2-headset, samen met enkele resterende details nu dat de release ervan steeds dichterbij komt. Allemaal goed en wel dat men extra duidelijkheid schepte over de hardware in kwestie, maar had de firma ook iets in petto betreffende het aanbod van games die hiervan gebruik zullen maken? Eigenlijk wel, want op de officiële PlayStation Blog schreef men een aanvullend bericht over maar liefst elf nieuwe titels die je in 2023 mag verwachten! In hetzelfde bericht kun je eveneens concrete gegevens over de gameplay van de relevante projecten lezen, laat staan dat het merendeel van de verantwoordelijke bedrijven achter deze bevestigde spellen alsook een bijbehorende...
Review: Sackboy: A Big Adventure
Als onvervalste pc-gamer moest ik wel even diep nadenken toen ik hoorde dat Sackboy naar het pc-platform kwam. Wie zeg je, Sackboy? Ah juist, dat poppetje gemaakt van een jutezak, het hoofdpersonage van de LittleBIGPlanet-videogameserie welke ik nooit speelde, omdat deze toch een PlayStation-exclusive was? Het spreekt natuurlijk ook in mijn voordeel dat we al sinds 2015 niets noemenswaardig meer hoorden van de franchise, tenminste wanneer we de spin-offs even buiten beschouwing laten. Maar dat zou misschien wel ferm afbreuk doen aan de spin-off Sackboy: A Big Adventure, die op 27 oktober als eerste binnen de reeks een pc-editie kreeg. Hoe het spelen van deze port afliep voor mij, verneem je in deze review! Op zich ziet Sackboy er best...
The Elder Scrolls Online: Firesong is nu verkrijgbaar
Vandaag komt het jarenlange verhaal van The Elder Scrolls Online, Legacy of the Bretons, tot een episch einde met de lancering van Firesong op pc/Mac, dat 15 uur aan nieuwe verhaalcontent bevat, met een onontdekte zone, nieuwe personages, evenals unieke collectibles en prestaties. Deze laatste DLC voor 2022 zal 15 november beschikbaar zijn op Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4 en PlayStation 5 consoles. Check zeker onze preview van Firesong om meer te weten te komen over deze DLC. In Firesong verkennen spelers het ongetemde eiland Galen, het meest westelijke eiland van de Systres-archipel, duiken ze diep in het leven en de cultuur van de druïden, en vechten ze om Galen te verdedigen tegen de bedreigingen binnenin. In The Elder...
Avatar: The Way of Water krijgt officiële trailer
Dit najaar is het tijd om terug te keren naar Pandora. Als we mogen afgaan op de eerste echte trailer, dan gaat het dat lange wachten waard geweest zijn. James Cameron heeft er jaren over gedaan om de technologie te perfectioneren om overtuigend de onderwaterwereld van Pandora in beeld te brengen, en de trailer geeft alvast netjes aan dat het de perfectionist die in hem schuilt gelukt is. In een dikke twee minuten doet de trailer dan ook perfect wat het moet doen. Het herintroduceert ons tot de setting van Pandora en oude bekenden als Jake Sully. Het geeft ons fracties van het verhaal zonder al te veel uit de doeken te doen. Maar vooral, het doet ons watertandend uitkijken naar 16 december, de dag dat we de volle drie uur van dit...
EA en Marvel slaan de handen in elkaar voor minstens drie titels
EA heeft sinds het succes die ze gehad hebben met Star Wars de smaak van licenties te pakken. De uitgever/ontwikkelaar laat weten nu ook een samenwerking aan te gaan met Marvel Studios om minstens drie action adventure games naar consoles en pc te brengen. De eerste game in die partnership was uiteraard al bekend, dat wordt een spel rond Iron Man die uit de studio van Motive zal komen. Details rond die game zijn nog erg schaars, maar het gaat in elk geval om een volledig nieuw avontuur waarin je op je eentje in third-person mag ervaren hoe het voelt om als charismatische miljonair door de lucht te vliegen. Rond de andere twee games is nog helemaal niks geweten, maar als eentje ervan geen soort Splinter Cell met Black Widow in de...
PlayStation VR2 komt in februari en brengt een stevig prijskaartje met zich mee
Eerst het goeie nieuws. De PlayStation VR2 en de bijbehorende PS VR2 Sense controller hebben eindelijk een datum beet. Op 22 februari kunnen spelers eindelijk de volgende stap in virtual reality ervaren in de knusse veiligheid van hun huiskamer. Het minder leuke nieuws is dat daar een pittige kost aan verbonden zal zijn. de bundel die bestaat uit de headset, de controller en een paar stereo headphones is de jouwe voor 599,99 euro. Het is een prijs die volledig in lijn ligt met wat je mag verwachten van een fonkelend nieuw stuk tech als dit, maar het is uiteraard even slikken in tijden van inflatie en torenhoge energiekosten. Dat de PlayStation VR2 een technisch huzarenstukje lijkt te gaan worden, daar twijfelt niemand aan, nu nog hopen...
Front Mission 1st: Remake verschijnt op 30 november
Gezien Front Mission 3 een van mijn favoriete games aller tijden is, was ik helemaal in de wolken wanneer werd aangekonigd dat Front Mission 1 en 2 een remake krijgen. De eerste twee Front Mission-games werden immers nooit bij ons uitgebracht. Maar Square Enix ging een partnershap aan met Forever Entertainment en Megapixel Studio om de eerste twee delen (en wie weet ooit ook deeltje drie) een make-over en een release bij ons te geven. Vandaag hebben de makers laten weten dat we in de wanzers van Front Mission 1st: Remake kunnen kruipen op 30 november. Het spel zal digitaal te verkrijgen zijn in de Nintendo e-Shop voor €34,99 en wie het spel voorbestelt vanaf 16 november krijgt 10% korting. Bovendien zal morgen om 14u00 een nieuwe...
Maak kennis met Partitio en Osvald in nieuwe Octopath Traveler II-trailer
Square Enix en Acquire hebben een nieuwe trailer voor Octopath Traveler II vrijgegeven waarin we kennismaken met twee van de acht nieuwe protagonisten in het spel, zijnde Partitio the Merchant en Osvald the Scholar. De trailer introduceert daarnaast ook de nieuwe gevechtsmechaniek Latent Powers en nieuwe manieren om over het continent te reizen. Octopath Traveler II komt uit op 24 februari 2023 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch en pc via Steam. Hiermee maakt de serie zijn debuut op de PlayStation-consoles en is een release op Xbox vreemd genoeg afwezig. De eerste Octopath Traveler is immers ook uitgekomen op Xbox en was zelfs vanaf dag één speelbaar via Game Pass.
Atomic Heart heeft eindelijk releasedatum te pakken
De Russische dystopische immersive sim Atomic Heart werd helaas enkele keren uitgesteld, onder andere door de Corona-pandemie en de oorlog in Oekraïne, maar gelukkig werd uitstel geen afstel. Liefhebbers van titels zoals Bioshock, Dishonored en System Shock mogen alvast 21 februari 2023 op hun kalender omcirkelen. Het spel verschijnt namelijk die dag voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One en pc. Bovendien zal het spel vanaf dag één speelbaar zijn op Game Pass. Naast de standaard editie van het spel, werd er ook een Premium Edition aangekondigd, die het basisspel, de "Atomic Pass" (Season Pass), twee exclusieve wapenskins en een digitaal kunstboek bevat.
Terug
Bovenaan