BeyondGaming News

Maak kennis met de nieuwe Leagues-modus van WRC Generations
Nacon en studio KT Racing presenteerden vandaag de Leagues-modus, een gloednieuwe competitieve mode in WRC Generations. De Leagues-mode is de voornaamste competitieve mode van WRC Generations. Hij is verdeeld in twee categorieën: solo en team. Spelers kunnen tegelijk in de klassementen van beide standen vorderen. In solo wordt de positie van een speler bepaald door de individueel verdiende punten, terwijl de positie van een team wordt bepaald door het totaal aantal punten van alle spelers in dat team. De Leagues-mode wordt cross-platform gespeeld (uitgezonderd de Switch-versie, die los van de andere consoles werkt) en daagt spelers uit om de beste positie te halen in de volgende leagues: Legend (top-league) Champion Professional...
De Spooktaculaire Film Special
In deze tweede Halloween Special omarmen we het cliché. Er is geen betere avond om samen met vrienden of alleen voor een groot scherm te gaan zitten en je onder te dompelen in een enge film. De redactie gunt jullie met deze special een blikje in hun psyche en onthult naar welke enge film zij graag teruggrijpen rond Halloween. Bram Stoker's Dracula (Squidward) What’s your favorite scary movie, Squidney? Dat is een moeilijke, want ook in aargh momenten ben je niet altijd in de stemming voor hetzelfde. Mij krijg je niet direct voor echte gore, tenzij het échte gore is. Nee, ik ga het niet opzoeken of zo, maar ik verteer het makkelijker. (Hier kon een heerlijk trendy Dahmer grapje gemaakt worden). Als boek is Dracula van Bram Stoker even...
Bordspelreview: BARPIG - The Great Festival
Bij het overlopen van de deelnemerslijst van het Spellenspektakel te Gent was het niet nodig om de groep te overtuigen om even te stoppen bij BARPIG. Na het origineel BARPIG The Adventure Party Game in 2017 en de standalone versie BARPIG After Hours in 2019, is BARPIG terug met een nieuwe Kickstarter voor BARPIG The Great Festival. Deze derde en laatste uitbreiding zorgt voor een bijkomende set karakterkaarten en nieuwe itemkaarten waardoor de herspeelbaarheid nog sterker toeneemt. BARPIG is een snel te leren partygame die niet snel zal vervelen. Kleine biggetjes die niet vaak boardgames spelen kunnen heel snel aan het spel starten, ervar(k)en zeugen kunnen zorgen voor de nodige creativiteit en genialiteit in het spel. BARPIG speel je...
Filmreview: Close
Drie jaar na het succes van Girl, de debuutfilm van regisseur Lukas Dhont, brengt hij zijn tweede langspeelfilm Close uit. Dit ontroerend verhaal won de Grand Prix 2022 op het filmfestival van Cannes en kreeg een minutenlange staande ovatie. Close was ook de openingsfilm van het filmfestival van Gent op 11 oktober. Vanaf twee november is hij ook te bekijken in de bioscopen. Regisseur Dhont is een meester in het maken van puur menselijke verhalen; hij schreef dit script samen met Angelo Tijssens. Léo en Rémi zijn hechte vrienden. Ze zijn dertien jaar, een leeftijd waarop men geen vragen stelt over sociale normen en waarden. Voor hen is dit dan ook een zorgeloze tijd: spelen, naar school gaan en uren praten na bedtijd. Léo is kind aan...
BeyondGaming @ Spellenspektakel Gent 2022
Een (korte) recap hoe de eerste editie van Spellenspektakel, ook de eerste tekst van Tova werd. Al een tijdje was ik ondergedompeld in de bordspellenwereld, maar toen Sir. K me meenam naar de frequente bordspelavonden met Cerulean, Joeri en Karel-Jan, kwam het leven in een stroomversnelling. Voor ik het wist stond ik zaterdag 22 oktober 2022 om 8:45 uur al aan de poorten van Flanders Expo om een universum van bordspellen, videogames, cosplay, superhelden, anime, en zo veel meer te beleven. Of hoe een aantal leuke avonden plots tot een dag die niet mocht stoppen leidde. Maar meer hierover in Tova – the man; the legend. Terug naar FACTS, waar onze focus voornamelijk op de eerste editie van Spellenspektakel lag. Wachtend in de gangen...
Bordspelreview: Blasting Billy
Bordspelavonden worden bij ons vaak afgesloten met een luchtig spelletje. Afhankelijk van je medespelers is het dan vaak een spelletje a la Regenwormen of Sushi Go die op tafel komt. Om wat variatie in deze spellen te steken, zijn we altijd op zoek naar alternatieven en met Blasting Billy leken we zo’n opvolger te hebben gevonden. Of het ook daadwerkelijk een welgekomen aanvulling is, kom je te weten in deze review! Blasting Billy. De allitererende naamgeving triggerde mij wel om dit spel een kans te geven, niet zo zeer de cover die ons terugbrengt naar het Wilde Westen in het jaar 1860. Het verhaal achter de game is dan ook eerder simpel: je behoort tot de bankroversbende van Blasting Billy en jullie hebben net de zoveelste bank...
De Spooktaculaire Games Special
Net zoals de inwoners van Halloween Town kunnen ook wij niet om het griezeligste feestje van het jaar heen. Geen al te grote paniek, we zullen niet vervallen in zangstonden maar presenteren jullie met twee specials waarin leden van de redactie hun favoriete stukjes griezeligheid met jullie delen. Eerst aan de beurt zijn de games, want wie amuseert er zich nou niet met het wegmaaien van hordes zombies of met knikkende knietjes je verstoppen voor grote psychopaten met hakbijlen? Five Nights at Freddy's (Squidward) Ik weet nog precies waar ik voor het eerst de woorden Five Nights at Freddy’s gehoord heb. Het was op een vroege vooravond, na het werk, in Bart Smit toen die nog in Kortrijk was. Een wervelwind bestaande uit twee kleine...
Fotoverslag: The Vintage Caravan @ Ancienne Belgique
The Vintage Caravan is een rockband uit Ijsland en landde 23 oktober in Brussel om helemaal los te gaan in de AB club. Ze zijn een echte live band en dat merkte je tijdens het optreden ook. Het publiek was mee met elk nummer en er werd stevig gedanst en geheadbanged. Al zeven weken zijn ze in Europa aan het touren, maar ze hebben bijlange nog niet gedaan! Foto's The Vintage Caravan Foto's Volcanova Spotify
De filmreleases van november 2022
Spooktober mag dan wel gepasseerd zijn, er is alvast geen gebrek aan huiveringwekkende films! November is een vrij vlezige maand, waar voor ieder wel wat wils is, van blockbuster spektakel tot animatiefilms. Hieronder een overzicht! 2 november Close Regie: Lukas Dhont Met: Eden Dambrine, Gustav De Waele, Émilie Dequenne, Léa Drucker en Kevin Janssens Na Girl komt Lukas Dhont met zijn tweede langspeelfilm die meteen onze Belgische inzending is voor Oscars. Leo en Remi, 13, zijn vrienden sinds altijd. Tot een ondenkbare gebeurtenis hen uit elkaar drijft. Vol onbegrip zoekt Leo toenadering tot Sophie, Remi’s moeder. Prey for the Devil Regie: Daniel Stamm Met: Jacqueline Byers, Virginia Madsen, Colin Salmon, Nicholas Ralph en Ben...
Bordspelreview: Bureau of Investigation: Investigations in Arkham & Elsewhere
Zij die mij al een beetje kennen, weten dat ik een zwak heb voor escape room-games (en boeken) en alles wat maar in de buurt komt van het genre. Toen ik Bureau of Investigation: Investigations in Arkham & Elsewhere zag liggen, was ik niet alleen buiten adem van de titel luidop te zeggen, maar was ik ook ergens verbaasd toen ik de slagzin op de doos zag: “An investigative game set in the Cthulhu Mythos and based on Sherlock Holmes Consulting Detective”. Wow, een shitload aan informatie. We vroegen de game aan bij Asmodee ter review, waarna het tijd was om het spelgezelschap te contacteren en de game onder handen te nemen. Even benieuwd naar het eindresultaat als ik was bij het zien van de game? Lees dan zeker verder (en anders lees je...
Nieuwe Sony-studio werkt samen met Naughty Dog
Het zou zomaar eens een fantastische game kunnen opleveren. Sony heeft een nieuwe studio opgericht die momenteel samenwerkt met Naughty Dog. Laatstgenoemde kennen we dankzij de Uncharted-reeks, en dus mogen we natuurlijk onmiddellijk op een kwalitatief hoogstaand spel hopen. Het was niet via een officieel persbericht, maar wel via een stageplaats dat het bestaan van de in San Diego gesitueerde studio wereldkundig werd gemaakt. Er wordt momenteel dus in binoom met Naughty Dog ontwikkeld, maar wat er juist in aantocht is, weten we voorlopig niet. Welk soort game hoop jij dat uit deze samenwerking verder vloeit?
Bordspelreview: Friday the 13th
De dagen korten, het weer wordt guurder, en jawel … Halloween is in aantocht. Een tijd om lekker gezellig onder een knus dekentje in je luie zetel de warmte op te zoeken en te griezelen voor de televisie. Natuurlijk zijn er naast de vertrouwde kijkbuis nog andere manieren om het griezelfeest te eren. Voor velen misschien een iets minder voor de hand liggende: bordspellen! Het is in dat kader dat onderstaande bordspelreview zich bevindt. Deze keer is het de beurt aan een titel uit het Shuffle-kaartspellenaanbod van Cartamundi, namelijk Friday the 13th. Wat film betreft, alvast een ware klassieker in zijn genre. Of dat ook geldt voor het kaartspel, kom je te weten in onderstaande review! Voor bordspelliefhebbers doet Cartamundi...
De online multiplayer van Dark Souls II is opnieuw speelbaar
Wegens gecompromitteerde veiligheid betreffende de online multiplayer, besloten FromSoftware en Bandai Namco om dit relevante component van alle drie Dark Souls-games tijdelijk offline te halen, ten minste op pc. Men beloofde dat echter dat dit gedeelte terug speelbaar zou zijn na de release van Elden Ring en dit proces zou bovendien stapsgewijs gebeuren, wat men na enkele maanden bewees toen men Dark Souls III's online-functies heractiveerde. Sinds kort is de volgende game echter aan de beurt, want de bedrijven onthulden (via Twitter) dat de pc-port van Dark Souls II: Scholar of the First Sin volledig werd hersteld. De oorspronkelijke versie van Dark Souls II daarentegen volgt op een latere, voorlopig onbekende datum. Daar blijft het...
Switch Online: fuif vanaf november met je vrienden via Mario Party 1 en 2
Koester jij je vriendschappen, of wil je deze echter teniet doen door iemands hard verdiende munten en sterren van ze te jatten? Die vraag zal vaak gesteld worden door eender wie interesse heeft in het spelen van de Mario Party-serie, een bordspel-achtige "party starter" waar je na elke ronde tegen elkaar moet wedijveren in één van de tientallen verschillende mini-games. Wegens de aard van deze reeks, duurde het niet lang alvorens deze belevenissen synoniem stonden met een beruchte reputatie en die gevoelens worden binnenkort weer aangewakkerd. Nintendo confirmeerde in het recente verleden dat (onder andere) de eerste Mario Party en diens vervolg op komst waren voor eigenaars van een Nintendo Switch Online +...
Star Ocean: The Divine Force nu beschikbaar
Star Ocean: The Divine Force, een gloednieuw deel in de geliefde action-RPG-serie, is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One en pc via Steam. Star Ocean: The Divine Force is ontwikkeld door tri-Ace Inc. en stuurt spelers op reis door een uitgebreid sci-fi fantasy-universum, waarbij ze kunnen genieten van snelle gevechten, volop verkenningsmogelijkheden en een origineel verhaal. De game laat spelers kiezen uit twee hoofdrolspelers: Raymond, de kapitein van het handelsschip Ydas, of Laeticia, de prinses-ridder van een koninkrijk op de onderontwikkelde planeet Aster IV. Het lot brengt Raymond, Laeticia en diverse bondgenoten samen. Alle personages zijn ontworpen door de beroemde artist Akiman (Star...
Risotto Nero vervoegt het roster van JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R
JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R ontvangt vandaag zijn eerste DLC. Het gigantische roster aan personages wordt uitgebreid met een nieuwe vechter uit Golden Wind: Risotto Nero! Spelers zullen met hem aan de slag kunnen, samen met zijn stand Metallic en vechten als een van de meest iconische antagonisten uit het JoJo-universum. Risotto Nero vervoegt als eerste extra personage de game en is vandaag verkrijgbaar als individuele aankoop. Hij zit ook inbegrepen in de Season Pass, die in de toekomst nog andere speelbare personages zal bevatten. Met de Season Pass beschikken spelers over vervroegde toegang tot de character DLC en twee exclusieve kostuums.
GameCube-klassieker Story of Seasons: A Wonderful Life krijgt volgend jaar een remaster
Marvelous Europe heeft vandaag aangekondigd dat Story of Season: A Wonderful Life in de zomer van 2023 in Europa uitkomt voor PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en pc. Deze remake van de geliefde GameCube-klassieker bevat tal van nieuwe gebeurtenissen, verbeterde festivals, meer kookrecepten en een overvloed aan nooit eerder vertoonde gewassen. Wil je meer doen rond de boerderij? Maak foto's van je familie met de nieuwe camerafunctie, kleed je in je favoriete outfits of help je medebewoners met hun problemen. Het maakt niet uit of dit je eerste Story of Seasons-avontuur is of dat je opnieuw terugkeert: er staat je een heerlijk leven te wachten. Story of Seasons: A Wonderful Life brengt spelers naar Forgotten Valley, een...
Terug
Bovenaan