Heb je geen spijt dat je geen koeling hebt?
Waarom tel je je zonnepanelen niet mee? Deze moet je bijna sowieso leggen om aan je e-peil te komen.
Welke andere dingen heb je gezet met je extra budget?
Koeling missen niet echt, ik denk dat ik dat dan mss hoogstens 2x per jaar zou aanspreken. Als het zo'n 3-4 dagen +30°C is dan blijft het hier binnen nog fris.
Maar in augustus hebben we zo eens heel lang een hitte golf gehad, was dat 10 dagen (?), dan begon dat wel te stijgen en zat ik uiteindelijk aan 26°C binnen. Maar opzich 26°C als het buiten +35-40°C is voelt ook nog fris. Op het werk zette ik de airco toen ook op 26°C, als ik dan zou koelen naar 22°C lig ik ziek in mijn bed (ik kan slecht tegen temperatuur schomelingen).
Enkel de slaapkamer had toen gerust nog wel 2 graden kouder mogen zijn, dus daar miste ik het wel toen. Dus 3 nachten van de 365 op een jaar heb ik het eens echt gemist.
Ik denk dat ik 1 binnen-unit hang op de hal boven, dat dit wel voldoende gaat zijn, uiteindelijk veel koelen moet da toch niet. Voor die paar keer per jaar dat het dan eens aanstaat ligt dat verbruik ook laag en het is dan nog eens op moment wanneer u panelen het meest opbrengen. 1 paneel extra zou al voldoende zijn om het jaarverbruik dat ik zou hebben met die airco te dekken (toen de teller nog terug draaide).
Maar de prijzen die ik liet zien kon je nog niet koelen met u warmtepomp hé.
Bv bij die G/W warmtepomp was dat een meerprijs van €3 164,15 incl 21% btw en dan kon ik passief koelen, dan moest er zo een box geplaatst worden. Ik kon ook nog actief koelen, maar die meerprijs staat niet op de offerte (maar die zal ongetwijfeld duurder zijn)
Ik snap niet goed wat je wil bedoelen met, waarom tel je u zonnepanelen niet mee, heb ze toch vermeld? Ik heb deze gelegd om mijn E-peil stevig te doen dalen ja + om de elektriciteit factuur ook te doen dalen. Moest ik het niet doen voor mijn e-peil had ik ze ook nog steeds gelegd.
Met dat extra budget heb ik nu niet doelbewust iets extra gezet. Het is niet zo dat ik omdat ik de warmtepomp heb laten vallen, dat ik elders iets moet compenseren. In de praktijk had ik meer geld over, dus had ik extra budget over voor afwerking.