Zonnepanelen Topic

volgende offerte gekregen, lijkt me wel goede prijs

8550 wp
18 Amerisolar AS-7M120-BHC 475wp 50/50 oost/west
Omvormer Huawei SUN2000-3-10KTL-M1
7.072 excl BTW
 
Gisteren clear sky en maar tot 6kw gegaan waar dat vorig jaar 8.5 kw was.

Eens met dweil en regenwater over gegaan. 3x zwarte dweil...

Vandaag 8.3kw :laugh:

Ze zijn nog redelijk vuil. Vanavond nog eens dweilen.
op basis van deze post na 4 jaar toch ook eens op mijn dak geweest.
40l demi water later zijn ze proper.
Wel links en rechts wat vlekjes korstmos maar die zijn er ook afgegaan.
 
Ik heb een P1 meter en kan via de Energy app op een grafiek zken zien hoeveel stroom er verbruikt werd en hoeveel er geinjecteerd op een bepaald moment, maar kan je ergens de verhouding zien tussen de zelf verbruiktkte en geinjecteerde stroom?
 
Als je het Energy+ abonnement hebt kan je die omvormer in de Energy app steken, als die ondersteund is en op het netwerk hangt. Welke omvormer heb je?
 
De 4 ZW panelen op mijn plat dak ga ik ook zelf afkuisen. Hellend dak gaat de firma die mijn ramen kuist komen doen.
 
Toch gevaarlijk om zonder ervaring even op jouw dak te kruipen
Valt wel mee. Hier bij ons is het idd een plat dak waar je vlot tussen de panelen kan lopen zonder dat je aan een dakrand moet komen.
Ik ga voor het werk ook al genoeg op plaatsen waar ik van denk... is dat nu nodig. Ik ben daar echt gene held in :D
(technische installaties op daken gaan bekijken etc)
 
Is dat nu zo’n rare opmerking? Hoe kan ik dat nu weten dat het over een plat dak gaat? De meeste zonnepanelen liggen op een hellend dak, dus om daar wat de held op gaan uithangen uit gierigheid vind ik inderdaad raar. Voor een plat dak zou ik het uiteraard ook zelf doen.

Maar kom, toch bedankt voor de reacties. 9lives heeft zich alweer van zijn goede kant laten kennen 👍
 
Is dat nu zo’n rare opmerking? Hoe kan ik dat nu weten dat het over een plat dak gaat? De meeste zonnepanelen liggen op een hellend dak, dus om daar wat de held op gaan uithangen uit gierigheid vind ik inderdaad raar. Voor een plat dak zou ik het uiteraard ook zelf doen.

Maar kom, toch bedankt voor de reacties. 9lives heeft zich alweer van zijn goede kant laten kennen 👍
Door welke post ben je nu precies in je gat gebeten? Ik kan toch niets vinden dat ook maar een heel klein beetje aanstootgevend zou kunnen zijn.
 
Is dat nu zo’n rare opmerking? Hoe kan ik dat nu weten dat het over een plat dak gaat? De meeste zonnepanelen liggen op een hellend dak, dus om daar wat de held op gaan uithangen uit gierigheid vind ik inderdaad raar. Voor een plat dak zou ik het uiteraard ook zelf doen.

Maar kom, toch bedankt voor de reacties. 9lives heeft zich alweer van zijn goede kant laten kennen 👍
En wie is het nu die denkt dat men hier de held gaat uithangen uit gierigheid? Mssh zelf eens wat minder vooringenomen posten en assumpties maken.
 
Terug
Bovenaan