Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Teh fuck, je moet ook 20 cent betalen voor de stroom die de zon op je dak aflevert???
Hard pass!
Wat had je gedacht?Teh fuck, je moet ook 20 cent betalen voor de stroom die de zon op je dak aflevert???
Hard pass!
Amai, als dat klopt, is het wel extreem interessant.De berekening die erbij staat, doet vermoeden dat de 20 eurocent incl netkosten en heffingen is.
ik heb voldoende cash voor een installatie, maar wil geen tijd noch geld investeren in zonnepanelen.Goh ja, het equivalent van bedrijven die zoveel jaar terug deals sloten met andere bedrijven: gratis zonnepanelen op je dak en zonnestroom aan een lagere kost dan wanneer je die stroom van het net haalt, maar nu gericht op particulieren?
Lijkt me op het eerste zicht wel interessant voor wie deels wil hedgen tegen stijgende stroomprijzen maar zelf het geld niet heeft om zonnepanelen te leggen? Als je ze zelf kan leggen, lijkt het me logisch dat je er zelf meer winst zal uithalen.
...
ik heb voldoende cash voor een installatie, maar wil geen tijd noch geld investeren in zonnepanelen.
De markt afschuimen, meerdere offertes opvragen, kiezen, veel geld op tafel leggen, installatie nakijken om te zien of er zeker geen mankementen zijn, zonnepanelen om de zoveel tijd kuisen en onderhouden (?), bij problemen alles zelf moeten regelen, bij schade door storm hele rompslomp en tijdverlies, na xx jaar panelen en de hele reutemeteut vervangen, etc.
Door een service zoals die van EnergyVision te kiezen, vermijd ik al die zaken.
Zonnepanelen as a service zonder investering en kopzorgen, en met een onmiddeijke besparing op m’n elec factuur elke maand.
Alleen wil ik zeker weten of er toch geen addertje is in heel hun verhaal.
Als ik 5k betaal aan zonnepanelen en daarboven nog eens €500 per jaar (ik geef een voorbeeld) dan moet Mark Coucke met dit voorstel €833 vragen per jaar om uit zijn kosten te geraken.
En dan is hij nog altijd niet goedkoper trouwens. Misschien hangt er nog een verplicht onderhoudscontract aan?
Het is een systeem dat al langer bestaat voor industriële klanten. En in Brussel bestaat het ook voor kleinverbruikers dacht ik, maar de details ken ik er niet van.
Zal het later eens bekijken maar op zich is het geen onlogisch systeem. Leverancier neemt de investeringskost op zich in ruil voor een deel van de return. Dat is vooral een interessant systeem voor mensen die zelf geen kapitaal hebben om te investeren. Als je het geld liggen hebt leg je ze gewoon zelf.
Aan hun raad van bestuur te zien hebben ze alvast trouwens de juiste politieke connecties…
Neen.Het einde voor vele zonnepaneel installateurs ?
Wat had je gedacht?
Ze installeren alles al gratis, het zou helemaal gek zijn als je bovendien ook niet zou moeten betalen voor de stroom dat gegenereerd wordt door diezefde panelen hè.
Amai, als dat klopt, is het wel extreem interessant.
Vraag me nog altijd af waar het addertje is. Totnutoe heeft niemand hier al een grote barst gevonden in hun verhaal.
ik heb voldoende cash voor een installatie, maar wil geen tijd noch geld investeren in zonnepanelen.
De markt afschuimen, meerdere offertes opvragen, kiezen, veel geld op tafel leggen, installatie nakijken om te zien of er zeker geen mankementen zijn, zonnepanelen om de zoveel tijd kuisen en onderhouden (?), bij problemen alles zelf moeten regelen, bij schade door storm hele rompslomp en tijdverlies, na xx jaar panelen en de hele reutemeteut vervangen, etc.
Door een service zoals die van EnergyVision te kiezen, vermijd ik al die zaken.
Zonnepanelen as a service zonder investering en kopzorgen, maar met een onmiddeijke besparing op m’n elec factuur elke maand.
Alleen wil ik zeker weten of er toch geen addertje is in heel hun verhaal.
Wat maakt de formule financieel interessant?
Een gezin met twee kinderen met een standaardverbruik van 3.500 kWh per jaar zal op deze manier tot 300 euro per jaar op hun factuur kunnen besparen, stelt Michielssens. Winst die volgens hem wordt geboekt met het eigen verbruik van de zonnestroom. “Stel dat we een installatie van tien zonnepanelen op jouw dak kunnen plaatsen, die jaarlijks zo’n 4.000 kWh aan groene stroom opwekt. Gemiddeld zul je daarvan ongeveer 1.500 kWh meteen zelf kunnen gebruiken, aan het vast tarief van 20 cent per kWh.
Het einde voor vele zonnepaneel installateurs ?
Wat maakt de formule financieel interessant voor coucke? De 2500W die op het net geinjecteerd wordt is toch aan gangbare tarieven van een peulschil per kW die dan door de energiemaatschappij aan de volle pot bij de buur gefactureerd wordt?
Niet, dat tarief van 0,20 €/kWh is vrij van distributiekosten etc want het is levering achter de meter, er is geen levering over het distributienet.en dan weten we nog niet hoe ze de nettarieven en capaciteitstarief gaan doorrekenen.
Niet, dat tarief van 0,20 €/kWh is vrij van distributiekosten etc want het is levering achter de meter, er is geen levering over het distributienet.
BTW is me minder duidelijk of die er nog bovenop komt of niet.
Als dat zinnetje in het vet zonder netkosten is, dan is dat verschrikkelijk duur met de huidige index.Voor de eerste 1.000 kWh die je verbruikt, betaal je gedurende tien jaar het vaste tarief van 29,74 eurocent per kWh, netkosten en heffingen inbegrepen.
Het verbruik dat nog rest – nog zo’n 30 procent voor een gemiddeld gezin in Vlaanderen, aldus EnergyVision - is gekoppeld aan een variabele prijs die maandelijks wordt aangepast aan de geldende prijzen. Die prijs op de huidige tariefkaart van EnergyVision bedraagt 30,18 eurocent per kWh."
Klopt, op de 1500 kWh zonnestroom betaal je geen heffingen. Op de rest (je netafname dus) wel, daar is eigenlijk geen enkel verschil met een typische leverancier.Maar je hebt toch een contract enkel met hen voor stroom he? Gezin heeft 3500 op jaarbasis nodig, 1500 komt van de zonnepanelen aan 20 cent. De 2000 resterende aan 20 cent + kosten, want die komen van het net.
Klopt, op de 1500 kWh zonnestroom betaal je geen heffingen. Op de rest (je netafname dus) wel, daar is eigenlijk geen enkel verschil met een typische leverancier.