Zonnepanelen Topic

Grmbl, met het slechtere weer valt de rechtse van 2 omvormers continu van de wifi. Die staat letterlijk 50cm meer nasar rechts op >10m van de router. Blijkbaar genoeg om continu offline te zijn...

Iemand weet van wifi boosters op batterijen of zonder internet kabel die tegen vocht kunnen? Kan die eventueel in het speelhuisje van de kinderen hangen, staat ongeveer halverwege.
ubiquiti heeft outdoor access points die wireless kunnen uplinken met andere ubiquiti ap's. veronderstel dat er wel een stopcontact in de buurt is van uw omvormers...
 
volt ampère) is letterlijk gelijk aan W (watt). Of mis ik iets?

Om het cryptische antwoord van @Renegadexxripxx iets duidelijker te stellen. Volt ampère wordt gebruikt om het schijnbaar vermogen te beschrijven. Dat houdt het effectieve vermogen (W) in verhoogd met het reactief vermogen (VAR)

Watts zijn er expressie van werk. Reactief vermogen verzet geen werk (capacitieve en inductieve reactance verbruiken wel energie maar doen geen werk in de fysische zin omdat er geen joule-effect ontstaat).
 
Om het cryptische antwoord van @Renegadexxripxx iets duidelijker te stellen. Volt ampère wordt gebruikt om het schijnbaar vermogen te beschrijven. Dat houdt het effectieve vermogen (W) in verhoogd met het reactief vermogen (VAR)

Watts zijn er expressie van werk. Reactief vermogen verzet geen werk (capacitieve en inductieve reactance verbruiken wel energie maar doen geen werk in de fysische zin omdat er geen joule-effect ontstaat).
google to the rescue ;)

 
Hoe lang kan je de digitale meter tegenhouden? Dat terugdraaien van de teller komt mij nu wel goed uit. Ik zou dan gewoon een L/L wp plaatsen en de teruggedraaide kwhs er in de winter weer doortrekken.
 
Hoe lang kan je de digitale meter tegenhouden? Dat terugdraaien van de teller komt mij nu wel goed uit. Ik zou dan gewoon een L/L wp plaatsen en de teruggedraaide kwhs er in de winter weer doortrekken.
Zou ik ook wel eens willen weten. Ik ben nu serieus geld in mijn zakken aan het steken en eens die passeren is het gedaan met het schoon liedje.

Misschien dat ik toevallig op wereldreis ben en een paar maanden later pas een afspraak kan maken....
 
Hier maandag een digitale meter gekregen, de technieker zei zelf dat hij niet gelooft dat het tegen 2025 gaat lukken. Hij sprak zelfs van 2029...
 
Zou ik ook wel eens willen weten. Ik ben nu serieus geld in mijn zakken aan het steken en eens die passeren is het gedaan met het schoon liedje.

Misschien dat ik toevallig op wereldreis ben en een paar maanden later pas een afspraak kan maken....

Hoedatte? Of heb jij nog certificaten? Wat ik hoor 'van mensen' is dat het geen wereld van verschil maakt.
 
Ik twijfel tussen volgende offertes:
Optie 1 komt op €7.258,31 (met toevoegen 6% BW) voor 6.240 Wp met SMA omvormer en JAM54S31 panelen.
Optie 2 komt op €8750 voor 5600 Wp met Huawei omvormer en Denim/Viessmann panelen.

Afgaande op de prijs lijkt optie 1 de logische keuze? Of mis ik nog iets?
Offerte 1 zou ook mijn keuze zijn. Meer opbrengst, goedkoper en SMA is een zeer goed merk van omvormer.
 
@Caracalla : houden jullie rekening met inductielussen of is dat overroepen? Ik lees daar soms over op NL fora, maar in Vlaanderen ligt precies niemand daar wakker van
Wie zegt dat. Hier in Belgie trekken veel installateurs toch ook de bekabeling van de panelen mee met de volgorde panelen om de EMK's bij blikseminslag laag te houden.
 
Terug
Bovenaan