Zonnepanelen Topic

Afhankelijk van wat er volgende de offerte is afgesproken kan je mss wel aanspraak maken om een schadevergoeding denk ik. Polsen naar een commerciele compensatie kan iig nooit kwaad

Tja op zich wel, maarja. Ben zelf zelfstandig en weet zelf ook hoe het is om niet aan materiaal te geraken.
Nuja, ik communiceer dat wel beter met mijn klanten :p

op de offerte staat alleszins niets ivm leveringstermijn denk ik, zal nog eens nakijken
 
Via een vriend nog wat offertes doorgekregen, zijn wel minder zonnepanelen (5-7 vs 14) tov de offertes die wij zelf reeds ontvangen hebben, maar zelfs als je dat in rekening neemt is het toch een opmerkelijk prijsverschil...
Dit zijn weer andere merken en types...
Ik zie echt de bomen door het bos niet meer

 
Via een vriend nog wat offertes doorgekregen, zijn wel minder zonnepanelen (5-7 vs 14) tov de offertes die wij zelf reeds ontvangen hebben, maar zelfs als je dat in rekening neemt is het toch een opmerkelijk prijsverschil...
Dit zijn weer andere merken en types...
Ik zie echt de bomen door het bos niet meer

Daar zitten offertes tussen zonder accu, en ééntje met een accu van 2kWh bij.
Jouw offertes zijn voor dubbel zoveel zonnepanelen, en een 5 keer grotere accu(10kWh).

Je bent een jonge boom met een bos aan 't vergelijken, heb ik de indruk.
 
Daar zitten offertes tussen zonder accu, en ééntje met een accu van 2kWh bij.
Jouw offertes zijn voor dubbel zoveel zonnepanelen, en een 5 keer grotere accu(10kWh).

Je bent een jonge boom met een bos aan 't vergelijken, heb ik de indruk.
Ja klopt, er zit eentje bij met een batterij en 7 panelen, maar die panelen kosten per stuk 171 €... Dus doe er dan nog 7 bij = 7*175, zit je nog maar aan 7600 € all in, premie afgetrokken..
Onze offerte zat voor de zonnepanelen alleen al aan 8000 € exclusief BTW...

Heb je ook een batterij van 10kWh nodig?

En Huawei is alvast toch een bekender merk dan Hanwha
 
2022 is precies toch wel heel zonnig geweest. Half augustus en ik zit op 700kWh van mijn jaartotaal van vorig jaar. Als ik dezelfde cijfers van vorig jaar voor sep-dec erbij optel ga ik richting 5K opbrengst op een 4800kwp installatie...
De opbrengst in kWh is hier ook op weg naar het hoogste sinds de installatie van mijn panelen in 2017. Als ik reken met de opbrengst van vorig jaar voor de rest van 2022 dan kom ik aan rond de 1kWh opbrengst per 1Wp voor mijn zuid-gerichte installatie op plat dak met lage hellingsgraad.
 
vraag ivm welke offerte:

33 Panelen Hyundai HiE-S410VG Mono 410Wp Zwarte Kader
Hybride Omvormer Huawei SUN2000-10KTL-M1
Totaal BTW incl. 13 354.17 €

33 Panelen Bisol BDO375 375Wp Mono Volledig Zwart
1 Hybride Omvormer Huawei SUN2000-10KTL-M1
Totaal BTW incl. 13 433.62 €

voor beide:
Solaredge 1x Omvormer SE10K 33x Optimisers S450 0.117 €/Wp( 1453.6€ ) excl. BTW extra, is dit de meerprijs waard?

alsook voorstel tot batterij, is dit al nuttig?
Huawei Luna2000 thuisbatterij 10Kwh incl. digitale meter,power unit en 2x5Kwh bat.
Totaal BTW incl. 7 050.67 €
 
Na al die zonovergoten dagen sinds ik de panelen heb.
Amaai wat een verschil in opbrengst vandaag met bewolking😮 nu snap ik dat het 4 maanden in de winter pover is😊
 
Ja klopt, er zit eentje bij met een batterij en 7 panelen, maar die panelen kosten per stuk 171 €... Dus doe er dan nog 7 bij = 7*175, zit je nog maar aan 7600 € all in, premie afgetrokken..
Onze offerte zat voor de zonnepanelen alleen al aan 8000 € exclusief BTW...
Het is ook wel verkeerd om enkel maar 7 x €175 te doen.

Die 7 extra zonnepanelen zorgen ervoor dat ze 2 keer zoveel montage materiaal moeten voorzien. Grotere omvormer voorzien. Extra installatie kost omdat er meer panelen moeten monteren.

Dus je mag gerust wel wat extra tellen dan enkel de panelen kost.

Uiteraard zit er ook nog wel wat prijsverschil tussen de merken.
Ik heb uiteindelijke gekozen voor Trina panelen met een SMA omvormer.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook wel verkeerd om enkel maar 7 x €175 te doen.

Die 7 extra zonnepanelen zorgen ervoor dat ze 2 keer zoveel montage materiaal moeten voorzien. Grotere omvormer voorzien. Extra installatie kost omdat er meer panelen moeten monteren.

Dus je mag gerust wel wat extra tellen dan enkel de panelen kost.
Fair enough, maar dan nog zit je met een heel groot verschil dat ik niet meteen kan plaatszn...
 
Kunt ge eigenlijk ergens een simulatie maken of zien hoeveel ge per maand zou opwekken met een installatie ?
Uiteraard afhankelijk van het seizoen en het weer, maar een ruwe inschatting

Overweeg een installatie van 6160wp (zou ge volgens de installateur 5600 kw mee kunnen opwekken = +-90%). Gewoon delen door 12 is nogal nutteloos.

Ik ken mijn verbruik per maand, als ik dan ook de opbrengst per maand ergens min of meer kan berekenen per maand weet ik ook wat ik nog geschat van het net moet halen en kan injecteren.

https://enersolar.nl/nieuws/opbrengst-van-zonnepanelen-maand
Zou dit kunnen kloppen ?
 
Terug
Bovenaan