Winter 2020-2021

Rond 16.30u nog een goeie wandeling gemaakt. Hier heeft het zo goed als de ganse dag nog gesneeuwd. Tot 14u à 15u wel wat intenser. Daarna gewoon nog heel lichtjes. Thermometer gaf -3°C aan en er stond een erg gure wind ook. Locatie: niet ver van waar het corona vaccin geproduceerd wordt :).

Enkele foto's hieronder.

 
Hier in Kessel-Lo nochtans niets meer op de straat. Morgenvroeg naar Brussel, ben eens benieuwd of er veel files/ongelukken gaan zijn. Ik denk dat dat de meesten nog thuis blijven.
 
Hier (Damme/Brugge) een cm of 3 in m'n gras, padjes en oprit zijn zo goed als vrij gebleven.

Nu ligt er wel wat ijs op m'n oprit en de straat hier, de grotere banen zijn wel goed vrij.
't was daarnet -4 en inderdaad wel een ijzige wind.

Op zich vind ik dat best gezellig met muts en dikke handschoenen, liever dit dan altijd maar die regen.

M'n hond heeft duidelijk geen last van de temperatuur, hij ging hem daarnet nog wat in de sneeuw rollen 😆
 
De straat had hier zonet wat weg van een ijsbaan. Ik kijk al uit naar mijn 2,5 jarige dochter haar eerste confrontatie met ijs.
 
fuck man kutsneeuw en nu met de vriezende temperatuur wordt dat lekker ijs dat de winter maar rap voorbij is.
 
Net op de website van het kmi gekeken, in de loop van de week geven ze hier in zuid Limburg (regio Sint-Truiden) zelfs tot -15°.
 
Ik hoop dat de vorstperiode goed is voor alle exoten eens te laten sterven. (en ook de muggen )
Nu de hoornaar blijkbaar is goed bestemd tegen de koude dus daar gaan we mee moeten leven.
 
Op yr.no zijn ze de koude toch wat aan het afzwakken. Donderdag en vrijdag 0 graden overdag en zondag +6.
 
Hier heeft het de hele dag rond de -4 à -5°C geweest. Eigenlijk heeft het, met paar kleine pauzes, ook altijd blijven sneeuwen. Heel lichtjes, maar toch. Stukken die ik had vrijgemaakt, lagen een tijd later toch weer onder een dun laagje sneeuw.
 
Op yr.no zijn ze de koude toch wat aan het afzwakken. Donderdag en vrijdag 0 graden overdag en zondag +6.
Ja 't is altijd afwachten. Zien wat de avondruns doen. Als we een paar nachten -10°C graden halen en de sneeuw blijft 4-5 dagen liggen tot en met zaterdag dan hebben we al meer gehad deze winter dan de laatste 5 winters bij elkaar.
Ik heb mij woensdag alvast verlof genomen en morgen een halve dag, en ik ben een uur gaan wandelen tijdens de middagpauze. Zoveel mogelijk NU genieten in plaats van u blind te staren op weerkaarten van een week vooruit, die misschien toch niet gaan uitkomen. Als het wekenlang regent dan gaan we kaarten van 320u vooruit gaan bekijken op zoek naar lichtpuntjes en als het nu top winterweer is dan zitten we al te kijken naar een mogelijke verzachting 200u vooruit op de weerkaarten...
Ik neem het weer nu zoals het is, tot en met zaterdag zeker winterweer, dat ligt zo goed als vast en alles daarna is glazen bollengebied.
 
Het was maar een melding hé. Dit is absoluut beter dan dagenlang grijs weer en 3 graden. Al spreek ik morgenvroeg misschien anders als ik met de fiets naar het werk ben gereden :)
 
Het was maar een melding hé. Dit is absoluut beter dan dagenlang grijs weer en 3 graden. Al spreek ik morgenvroeg misschien anders als ik met de fiets naar het werk ben gereden :)
Nee maar het is wel typisch op weerfora, er is al teleurstelling als ECMWF met een mindere run afkomt voor een week vooruit :) Het nadeel van dit digitale tijdperk denk ik.
 
Heb heel het weekeinde in de omgeving van Wetteren gezeten en daar is toch wel heel wat uit gevallen.. Ik schat zeker zo'n 3-5CM. Vandaag dan met de trein terug naar huis(hasselt), en hoe noordoostelijker, des te minder sneeuw. Ondertussen (mot)sneeuwt het al enkele uurtjes vlotjes door :)

Nee maar het is wel typisch op weerfora, er is al teleurstelling als ECMWF met een mindere run afkomt voor een week vooruit :) Het nadeel van dit digitale tijdperk denk ik.

Op weerwoord dromen ze al luidop van een Elfstedentocht en nu de dooi erin komt, is er weer frustratie :D
 
Terug
Bovenaan