Winter 2020-2021

In Texas is tussen de -7°C en -19°C. 🥶
Die zijn daar niet op aangepast.
Meer dan de helft van de windenergie ligt er plat omwille van bevroren delen.
Ze moeten olieraffinaderijen stilleggen vanwege te koud.

Ik ken een iemand die op hotel gegaan is omdat hij zijn appartement gewoon niet warm kreeg. Veel woningen en gebouwen zijn daar niet gemaakt om zo een koude tegen te gaan.
 
In december 2017 heeft het ook nog eens deftig gesneeuwd. Al herinner ik mij niet meer of die echt lang blijven liggen is.
 
Wat mij zorgen baart is dat er de komende weken geen druppel regen is voorspeld. Vorig jaar begon de droogte pas eind maart, nu is het al vanaf eind februari. Het is ook opvallend hoe makkelijk zuiderse lucht tot onze contreien kan doordringen de laatste paar jaar.
 
Wat mij zorgen baart is dat er de komende weken geen druppel regen is voorspeld. Vorig jaar begon de droogte pas eind maart, nu is het al vanaf eind februari.
Is wel een beetje vroeg om te stellen dat ook dit jaar in de maanden april én mei er net zoals in 2020 geen druppel neerslag zal vallen.
 
En het dagrecord is weer verbroken vandaag... . Toch wel opvallend de laatste jaren hoe gemakkelijk we van deze zuiderse uitschieters krijgen. Tegenwoordig kunnen we bijna op elk moment van het jaar de 20+ graden bereiken.
 
Deze dagen doen me denken aan enkele maanden vorig jaar. Toen was het ook normaal of onder normaal tijdens de maand en dan kreeg je de laatste dagen van de maand ook zulke uitschieters.
 
En het dagrecord is weer verbroken vandaag... . Toch wel opvallend de laatste jaren hoe gemakkelijk we van deze zuiderse uitschieters krijgen. Tegenwoordig kunnen we bijna op elk moment van het jaar de 20+ graden bereiken.
En de zomer moet nog beginnen...
 
Na een heerlijke warme periode wordt het weer tijd om de winterkledij op te halen :sop:
6064a18438468.png
 
Terug
Bovenaan