Herfst 2021 & winter 2021/2022

De franchise in onze brandverzekering bedraagt 286.30 euro. Wat bedoelen ze hier dan exact mee? Stel dat ik een dakwerker laat komen en die maakt een factuur op voor €300, wordt dit volledige bedrag terugbetaald door de verzekering? Stel dat zijn factuur slechts €260 bedraagt, moet ik alle kosten dragen? Dus zolang de factuur hoger is dan het bedrag op de franchise, zit ik goed ?

bij 300 euro betaalt de verzekering 13,70, de rest is voor jou.
 
Good luck met die verzekeringen. Vorig jaar was onze dakrand gaan vliegen en heeft minstens 6 maanden geduurd eer er iemand kwam kijken. Natuurlijk een team van nieuwe belgen die amper een woord nederlands konden. Ze pakte de oude dakrand mee om op basis van die dan de juist afmetingen te gaan bepalen voor de nieuwe. 2 maand niks gehoord en na vele telefoontjes kwam er eindelijk iemand op het te maken. 1 pool die beetje nederlands kon en 1 van de mannen die er ook bij waren de eerste keer.

Die pool direct van zijn tak maken dat het niet goed uitgevoerd was etc en ze fout materiaal mee hadden. Die andere kerel doen alsof hij van niks wist terwijl hij er bij de eerste keer dat ze kwamen kijken ook bij was. Heb die meteen op zen plaats gezet, was duidelijk een ja-knikker sukkelaar. Dan een dakrand die totaal niet op de andere lijkt en niet goed overeenkomt met de afmetingen die er afgesproken waren. Tja... daar betaal je dan voor. had het beter zelf gedaan.
 
Hier niet veel schade, bij enkele buren wat pannen verschoven, maar niet volledig weg gewaaid.
Bij 1 buur is 1 nokpan weg en die is nergens te vinden, echt nergens.
 
De franchise in onze brandverzekering bedraagt 286.30 euro. Wat bedoelen ze hier dan exact mee? Stel dat ik een dakwerker laat komen en die maakt een factuur op voor €300, wordt dit volledige bedrag terugbetaald door de verzekering? Stel dat zijn factuur slechts €260 bedraagt, moet ik alle kosten dragen? Dus zolang de factuur hoger is dan het bedrag op de franchise, zit ik goed ?
Tenzijn het een Engelse franchise is, dan krijgt ge wel alles terug als het bedrag hoger is.
 
Hier de komende week zonnig en stabiel, mogelijk zelfs warm komend weekend. De kou zit meer in ZO-Europa en O-Europa, onder andere Oekraine ook. Wind neemt daar ook toe, dus dat zal een onaangenaam gevoel geven.

62238e1f382de.png
 
Het blijft droog, zonnig en rustig.

Ik zag deze cumulatieve grafiek voorbijkomen, die de verwachtingen van de komende 14 dagen al meerekent. Natuurlijk kan je qua zonneschijn niet zover vooruit kijken, maar het toont wel aan dat we op weg zijn richting een zonnige maand - zowel hier als in 200-300 km meer naar het noorden bij Utrecht.

Het record staat op 203 uur, een record uit 2014. Maar op de manier hoe dat we nu bezig zijn, breken we dat record al op 22-23 maart volgens die verwachting.

6227bb6a2ee89.png


Een zeer sterk hogedrukgebied op het Europese vasteland deelt de lakens uit, en wil voorlopig van geen wijken weten, en met de huidige zonkracht die al wat sterker wordt, de dagen die lengen, resulteert dat in zonnige dagen, zonder dat de echte kou ons voorlopig kan bereiken.

622785976734f.png


Mogelijk wordt volgende week woensdag en donderdag al wat warmere dagen. Wind draait naar het zuiden en daar komt al een eerste warmte-opstoot bijkijken. In dit model zou de temperaturen oplopen tot 19°C. De vroegste twintiger in het land vond plaats op 9 maart 2014 met toen de vroegste twintiger van het jaar in Ukkel, in de maand die ook de warmste en zonnigste maart zou worden tot dan. Veel regen zit er voorlopig nog niet in de verwachting, en voorlopig in de eerste 8 dagen 0.03mm waargenomen in Ukkel, dus zo goed als niets.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan