Herfst en winter 2022-2023

Ik snap uw frustratie hoor maar ik snap ook dat het als werkgever niet zo makkelijk is om zo'n zaken op voorhand juist in te schatten. Ik vraag mij zelfs af of men lang op voorhand mag weerverlet inschrijven. Misschien dat @JPV dit kan verduidelijken.
Eerste mededeling per maand:

De mededeling moet worden verstuurd:

ofwel de eerste dag van de effectieve schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst;
ofwel de volgende werkdag (*);
ofwel, indien u met zekerheid weet dat de arbeider werkloos zal zijn, de werkdag (*) die voorafgaat aan de eerste effectieve werkloosheidsdag.
 
Het mag van mij gerust regenen, maar dan liefst niet tijdens mijn werkuren als ik erin moet zitten.
Koude vind ik niet zo erg, daar kan ik me tegen kleden. Maar regen is dikke miserie.

Normaal gezien moest ik morgen gaan werken, maar ze hebben al gebeld dat er weerverlet is, dat ze dan ineens voor woensdag ook weerverlet hadden ingezet, want dan geven ze minstens even erg als morgen.
Wat moet je juist doen in de regen? Gevels metselen?
 
Wat moet je juist doen in de regen? Gevels metselen?
Onze ploeg heeft postwerk, ongeadresseerd drukwerk. Deze week gaat het over brieven ivm carnaval in de Hasseltse binnenstad en stratenveegplan ook in Hasselt.
De andere ploegen bij ons doen groenwerk (wij ook als er geen post is).

Soms hebben we ook opdrachten die er echt op een bepaalde dag in moeten zitten en dan werken wij met onze ploeg ook gewoon wanneer de rest van de groenploegen weerverlet hebben.
 
Ye3o1Bt.png


Blijft allemaal erg labiel ogen.

Donderdag verzachting wat gesteunt wordt door de meerderheid, daarna ook door de meerderheid terug afkoeling op vrijdag en vooral zaterdag, dan opnieuw verzachting op zondag (met de bult op maandag), om dan richting tweede deel volgende week weer een trend naar koelte terug te zien.

64065d4d84d5a.png


Meeste modellen voorzien nu toch wel sneeuwval van dinsdag op woensdag en vooral woensdag.

Zuiden van Vlaanderen heeft meer kans op sneeuw dan het noorden van Vlaanderen. En in het zuidoosten van Limburg is de kans het grootst dat het sneeuwdek beter kan accumuleren.

WkMgvM6.png


Dubbeltje op zijn kant toch wel allemaal hoor. Het gaat maar net goed. Eigenlijk ligt de 850 hPa eigenlijk nog te hoog, de zachte lucht is vrij dicht. Maar we blijven wel in de oostenwind (Vlaanderen). In Wallonië zou de sneeuw overgaan in regen woensdagmiddag.

K3Nm4AY.png


Terwijl het hier lijkt te sneeuwen is het in Parijs 14°C. En in Dinant ook al dubbele cijfers. Woensdagnacht wordt het daar trouwens terug koud.

atGXzZ1.png


En dan komt er donderdag opnieuw verzachting, maar die lijkt pas s'avonds ofzo echt binnen te vallen in België, dus eerst grote verschillen op korte afstand. In Brugge 1°C en in Rijsel 10°C om 2u s'middags.

YmcBhBY.png


Vrijdag dan wel weer zacht.

h0c4Uom.png


Na een passerend koufront dan terug weer vrij koud op zaterdag.

nDKC0D1.png


En op maandag dan wel weer zacht.

Door de verschillen op korte afstand, moet er niet veel gebeuren of je zit ernaast met uw verwachting. Veel onzekerheid wederom.

4nFmqHz.png


Veel natte dagen in de vooruitzichten ook.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
In de vroege ochtend bereikt een sneeuwzone het zuiden van Limburg. Deze zal zich gestaag uitbreiden naar het noorden.

Mogelijk ontstaat er zelfs een sneeuwlaag van meer dan 5 centimeter.

In de loop van de avond en nacht naar donderdag kondigt er zich echter een volgende neerslagzone aan. Op plaatsen waar het om sneeuw gaat valt deze dus bovenop het nog resterende sneeuwdek waardoor er tegen donderdagochtend regionaal uiteindelijk misschien meer dan 10 centimeter komt te liggen

Allè jongens.. ik moet de baan op
@Lakigigar zie jij hetzelfde voor Limburg?
 
Zoals ik gisteren hier dus zei hadden we vandaag weerverlet, terwijl we eigenlijk perfect hadden kunnen werken, want zo slecht is het niet geweest.
Maar vandaag hebben we niks meer gehoord van het werk, dus kunnen we morgen gewoon naar het werk rijden om daar waarschijnlijk te horen dat we weer naar huis mogen omdat er niet gewerkt zal worden, of misschien beslissen ze wel dat er wel gewerkt zal worden.
Eender wat het zal worden, ik ga daar toch wel zwaar uit mijn krammen schieten tegen die onbekwame pipo's!
 
Zal nowcasten worden, maar normaal gezien valt er gewoon sneeuw hoor.

6407b2061f961.png


In de vroege ochtend bereikt een sneeuwzone het zuiden van Limburg. Deze zal zich gestaag uitbreiden naar het noorden.

Mogelijk ontstaat er zelfs een sneeuwlaag van meer dan 5 centimeter.

In de loop van de avond en nacht naar donderdag kondigt er zich echter een volgende neerslagzone aan. Op plaatsen waar het om sneeuw gaat valt deze dus bovenop het nog resterende sneeuwdek waardoor er tegen donderdagochtend regionaal uiteindelijk misschien meer dan 10 centimeter komt te liggen

Allè jongens.. ik moet de baan op
@Lakigigar zie jij hetzelfde voor Limburg?
Dat zie ik ook

6407b0ee825df.jpeg


Dat is voor donderdagochtend (iets noordelijker dan wel).

Al moet ik nog eens kijken, want donderdag mogelijk grote verschillen in Vlaanderen zelf op korte afstand.
 
Laatst bewerkt:
km.png


woensdag

Voor morgen om nog maar eens aan te tonen hoe nipt het is (dit is 5u s'avonds). Oké de meeste sneeuw zal dan wel al gevallen zijn. Donderdag dan vind ik een moeilijke, de kansen in het ZW van Vlaanderen zijn gevoelig kleiner dan het NO en de dubbele cijfers lijken we later op de dag zelfs te halen hier. Maar in het noorden en noordoosten kan de kou langer aanhouden, al gaat het ook daar tijdelijk zachter worden.

BDeYj1U.png


donderdagmiddag/avond

YH0xR4Z.png


donderdagnacht



Donderdagnacht trouwens zeer zacht. Op brede schaal 8°C en zelfs 10°C is niet uitgesloten. Maar in Noord-Limburg blijft de donderdag zelf de hele dag 1-2°C. Dus s'nachts warmt het dan 6 tot 8°C op.

Vrijdag later op de dag nadert een koufront en duiken we opnieuw de kou in, want ook het zachte weer is van korte duur. Vrijdag-en zaterdagnacht vrij koud met kans op vorst. Zaterdag een graad of 5-6°C als max temperatuur, zondag dan wel weer zachter met 12°C in het zuidwesten en 6°C in Noordoost Limburg, dus opnieuw regionaal verschil, en Nederland een stuk kouder, daar misschien weer plaatselijk/regionaal (tijdelijk?) sneeuw.

B1LO0bQ.png


zondagmiddag (weer grote verschillen)

WyYRReR.png


maandag

Maandag dan een zeer zachte dag, 15°C, mogelijk zelfs nog hoger. Om dan opnieuw weer een trend naar afkoeling te zien, maar wat nadien gebeurt is nog onzeker.
 
Hier blijft het nu ondertussen wel wat liggen, we zullen dadelijk zien hoe het op de weg is.
 
Laatst bewerkt:
Oké er ligt wel een stuk meer dan ik dacht hier, op het internet afgaande vond ik het weinig, maar er ligt er gewoon wel op de weg en het gaat ook niet vooruit gezien ze stilstaan. Ongeveer 3cm.
 
Hier (noordoostrand van Antwerpen) is het toch al even aan het sneeuwen. Steeds dikkere vlokken en begint ook te blijven liggen.
 
Lijkt me in volledig België te sneeuwen, of toch zeker Vlaanderen. Misschien niet altijd aanhoudend, maar in elke regio valt er wel sneeuw, van de Panne tot in Bree en Tongeren.

EDIT: Volgens infoclimat.fr ook volledig Wallonië sneeuw, van Aarlen tot Doornik tot Luik. Alleen zal in bepaalde regio's dat dan overgaan in regen later vandaag.

EQXF2aJ.png


Temperatuur op dit moment.
 
Hier (Leuven) ook aardig wat sneeuw, ligt toch al een centimeter of 4 en het laatste half uur sneeuwt stevig door. (nu mag het stoppen dat ik droog naar het werk kan fietsen!)
 
Hier (Leuven) ook aardig wat sneeuw, ligt toch al een centimeter of 4 en het laatste half uur sneeuwt stevig door. (nu mag het stoppen dat ik droog naar het werk kan fietsen!)
Als ik afga op KMI buienradar, zal dat niet voor het komende uur zijn (vrees ik) voor jou.
 
Hier, O-Vl onder Gent, is het nog steeds aan het sneeuwen... Straten in de wijk liggen ook wit. Ik heb wijselijk besloten om thuis te werken (anders fiets ik naar het werk).
 
Terug
Bovenaan