Winter 2020-2021

Gewoon koud en droog lijkt mij een mooie compromis ^^
Regen of sneeuw vind ik persoonlijk verschrikkelijk.

Maar bon, zoals ik zei, ieder zijn voorkeur. Dat het maar snel lente is :D
Ik waande mij deze namiddag toch precies ff in de lente.
Rond 17.30 was ik nog bezig in de tuin, de avond was aan het vallen, was bijna 12 graden buiten, nog net ff een schuchter streepje zon gezien en de vogeltjes waren aan het fluiten. Dat was toch al ruime 3 maanden geleden precies :)
 
Echt crazy dat er mensen zijn die graag willen dat het sneeuwt :p
Eerlijk gezegd, met de huidige temperatuurspluimen van zowel het Europese als het Amerikaanse model hoop ik op 10 cm sneeuw. Beide modellen zijn quasi zeker van een flinke vorstperiode (5-6 dagen) waarbij de temperatuur zelfs overdag niet boven de -5°C komt. En nachten van -10*C. Verderop worden de modellen onduidelijk, maar er zijn heel wat simulaties die een nacht aan -20°C voorspellen op 11/02. Dan hoop ik op een mooi laagje sneeuw om de planten te beschermen tegen de ergste koude
 
Laatste EC run is idd ijskoud voor volgende week.

vutoOYT.png


En qua sneeuw mag arpege uitkomen.

iCwESFf.png
 
Dit jaar kan het me echt maar weinig schelen dat het zal sneeuwen. Ik moet er met al dat thuiswerken toch enkel maar door om de dochter op school/creche af te zetten en ze vindt dat vast nog fijn ook.
 
Verse sneeuw is prima. Het wordt pas een drama nadat er gestrooid is en vuile bruine smurrie is.
Drama zou ik nu ook niet zeggen.
Het is wel minder aangenaam, zowel om door te rijden als achteraf, want je kan de auto zo niet in de garage zetten.
Eigenlijk zouden ze bij sneeuw de sneeuwschop op de strooiwagens moeten gebruiken om de sneeuw eerst te verwijderen en dan pas te strooien, maar de meeste strooidiensten vertikken het om dat te doen en dan krijg je die vuile drap.
 
Wat een bak sneeuw dat naar beneden komt al. Net nog iets te warm om te blijven liggen.
Hyped!
Locatie: Lokeren
 
Terug
Bovenaan