Winter 2020-2021

pfoe brits model geeft zelfs 20cm+ in vlaanderen en gfs geeft niets enkel aan de kust.
Spannende momenten, gaat echt weer nipt worden.
 
I want snooooow... Zo niet op wintervakantie kunnen gaan (nu al tweede seizoen) doet me echt hunkeren naar sneeuw.
LIefst een dik pakje gevolgd door een paar ijskoude dagen met blauwe lucht.
 
pfoe brits model geeft zelfs 20cm+ in vlaanderen en gfs geeft niets enkel aan de kust.
Spannende momenten, gaat echt weer nipt worden.

Het zal snowcasten worden... laten we hopen dat vlaanderen toch zeker een paar CM meepikt...

Geef mij maar deze versie:
146649800_4392209990796374_1749449509730392023_n.png
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk valt alles zuidelijk genoeg, het is echt al lang geleden dat het nog eens serieus heeft gewinterd.
Is inderdaad al zo'n 10 jaar geleden.
De winters van 2009-2010 en 2010-2011 heeft het nog serieus gesneeuwd en was er op veel plaatsen zout tekort waardoor het ook nog eens overal bleef liggen. Sindsdien is het niet meer de moeite geweest was sneeuw betreft, wel nog één winter met extreme koude, maar dat was ook al later in de winter, bijna lente.
 
Zoals altijd krijgen we voorspellingen die stellen dat er een monsterwinter aan zit te komen. Zoals altijd is er zelfs geen mini-winter te bespeuren. Nu voorspellen ze dat er 50 cm gaat vallen. Als er 5 ligt, zal het veel zijn. :)
 
Zoals altijd krijgen we voorspellingen die stellen dat er een monsterwinter aan zit te komen. Zoals altijd is er zelfs geen mini-winter te bespeuren. Nu voorspellen ze dat er 50 cm gaat vallen. Als er 5 ligt, zal het veel zijn. :)
Geen enkel model voorspelt 50 cm voor vlaanderen. Als er al monsterwinters voorspeld worden dan is het door prutsgazetten zoals HLN die clickbait titels maken.
 
Zoals altijd krijgen we voorspellingen die stellen dat er een monsterwinter aan zit te komen. Zoals altijd is er zelfs geen mini-winter te bespeuren. Nu voorspellen ze dat er 50 cm gaat vallen. Als er 5 ligt, zal het veel zijn. :)
Dat het volgende week (zeer) koud wordt is toch vrij zeker, enkel de sneeuw op zondag is een complexe situatie waarbij de modellen het 48u op voorhand nog steeds niet over eens zijn, zal gewoon wachten zijn tot zondag om te zien of Vlaanderen nu sneeuw krijgt of niet.
 
Dat het volgende week (zeer) koud wordt is toch vrij zeker, enkel de sneeuw op zondag is een complexe situatie waarbij de modellen het 48u op voorhand nog steeds niet over eens zijn, zal gewoon wachten zijn tot zondag om te zien of Vlaanderen nu sneeuw krijgt of niet.
Ik ben benieuwd. Nu begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat er sneeuw komt en ik respecteer de moeilijkheid van het voorspellen.
 
Thuiswerk dus niemand op de baan zijn, snap niet wat er dan slecht aan is?
Koud, nat, vuil, gevaarlijk.
Ieder zijn ding natuurlijk he, maar gewoon opmerkelijk hoe mensen zo kunnen verschillen :D

En als je denkt dat er niemand op de baan moet zijn heb je precies nog niet buiten gekeken. Je merkt amper dat er iets gaande is vind ik.
 
Koud, nat, vuil, gevaarlijk.
Ieder zijn ding natuurlijk he, maar gewoon opmerkelijk hoe mensen zo kunnen verschillen :D

En als je denkt dat er niemand op de baan moet zijn heb je precies nog niet buiten gekeken. Je merkt amper dat er iets gaande is vind ik.
Winterliefhebbers hebben denk ik een ideaalbeeld van massas sneeuw, onaangeroerd, blauw luchtje. (wat bijna nooit voorvalt in belgie)
Winterhaters hebben een doembeeld aan bruine drets en gladheid. (wat feitelijk de meeste winters in belgie zijn)
Dus ik hoop op een dik wit laagje dat toch wel even blijft liggen zonder de drets!
 
Gewoon koud en droog lijkt mij een mooie compromis ^^
Regen of sneeuw vind ik persoonlijk verschrikkelijk.

Maar bon, zoals ik zei, ieder zijn voorkeur. Dat het maar snel lente is :D
 
Terug
Bovenaan