Wijsheidstanden

Nickynikk

New member
Wanneer kan je weer werken als je 4 wijshijstanden worden getrokken ?
Bij mij vanonder zijn ze volgroeid maar van boven zit het net onder het vlees.
Is het haalbaar na 3dagen?

graag hoor ik serieuze antwoorden.
 
Ik heb er drie laten trekken en was de dag erna op een feestje en drie dagen erna in de les. Een collega die het onlangs gedaan heeft was er wel een kleine week buiten strijd iirc dus het hangt er echt vanaf.
 
Wanneer kan je weer werken als je 4 wijshijstanden worden getrokken ?
Bij mij vanonder zijn ze volgroeid maar van boven zit het net onder het vlees.
Is het haalbaar na 3dagen?

graag hoor ik serieuze antwoorden.
Kan veel variatie op zitten van persoon tot persoon. Zelf had ik er niet veel last van. Niet goed kunnen eten wil niet zeggen dat je niet kunt werken. Als wegblijven van het werk een probleem is, dan kun je opteren om ze twee per twee onder gedeeltelijke narcose te verwijderen.
 
Zoiets is op voorhand niet te bepalen. De enige persoon kan dezelfde dag al gewoon vlot eten, de andere heeft na een week nog altijd hamsterkaken en kan amper vaste voeding eten.
Ik denk dat je dus best niet teveel garanties aan je werkgever geeft en gewoon dezelfde dag en de dag erna afwacht.
 
Ik heb ze alle 4 laten trekken in de herfst van 2019. Ik heb de hele week van thuis uit gewerkt. Week erna was de zwelling weg. Eten ging moeilijk de eerste dag. Tweede dag toch al beter. Tip dat ik kreeg was om niet uw speeksel/nabloeding uit te spuwen en niet met rietjes drinken. Anders is er een kans dat je de genezing vertraagd.
 
Laatst bewerkt:
Is het echt nodig ze alle 4 te laten verwijderen? Want dat is toch redelijk uitzonderlijk volgens mijn tandarts.

Hier alle 4 doorgekomen, enkel ene die wat lastig deed en dus heb moeten verwijderen.
 
Hangt er vanaf. Ik had om de x maanden wel is een ontsteking aan het tandvlees in de buurt van mijn wijsheidstanden. Ze waren er alle 4 doorgekomen bij mij. Tandarts had me toch maar best aangeraden dan om ze te laten verwijderen.
 
Is het echt nodig ze alle 4 te laten verwijderen? Want dat is toch redelijk uitzonderlijk volgens mijn tandarts.

Hier alle 4 doorgekomen, enkel ene die wat lastig deed en dus heb moeten verwijderen.
Ik dacht dat dat de standaardingreep was? Mijn tandarts zei me dat mijn wijsheidstanden getrokken moesten worden en ik heb dan een afspraak gemaakt bij de stomatoloog. Die stelde voor van ze alle 4 ineens te doen, dat deed hij meestal zo. De meesten uit mijn kennissenkring hebben het ook zo laten doen.

De zwelling heeft bij mij ook een week geduurd, best laten uitvoeren als je je kan afzonderen en niet teveel in het publiek moet komen.
 
Zoiets is op voorhand niet te bepalen. De enige persoon kan dezelfde dag al gewoon vlot eten, de andere heeft na een week nog altijd hamsterkaken en kan amper vaste voeding eten.
Ik denk dat je dus best niet teveel garanties aan je werkgever geeft en gewoon dezelfde dag en de dag erna afwacht.
Ik heb daar soms mijn twijfels over als mensen verkondigen dat ze dezelfde dag vlot konden eten. Zeker als we praten, zoals TS, over uw 4 wijsheidstanden in 1 keer te laten trekken. Dan hecht ik eerlijk gezegd vrij weinig geloof aan mensen die verkondigen dat ze enkele uren na hun operatie friet biefsteak met 3 zware bieren hebben binnengespeeld.

Geen idee waarom TS persé na 3 dagen terug wilt kunnen werken, je krijgt meestal een ziekenbriefje voor +- een week. Omdat die wonden in het begin vrij makkelijk terug openliggen. Ik denk dat ik na 4-5 dagen terug puree aan het eten was en dan na +- 2,5 weken terug vaster voedsel. Maar ik ben op dat vlak vrij voorzichtig, ik at liever nog enkele dagen langer enkel pudding of puree dan het risico lopen om die wonden terug te openen.

Zwelling en echt pijn heb ik zelf eigenlijk nooit gehad, wel ben ik echt 2-3 dagen slecht geweest van die anesthesie. Zeker dat wakker worden was verschrikkelijk.

Is het echt nodig ze alle 4 te laten verwijderen? Want dat is toch redelijk uitzonderlijk volgens mijn tandarts.

Hier alle 4 doorgekomen, enkel ene die wat lastig deed en dus heb moeten verwijderen.

Tegenwoordig laten de meeste die gewoon in het ziekenhuis trekken en niet meer bij de tandarts. En dan trekken ze die gewoon alle 4 in 1 keer meestal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook moeten laten doen in het ziekenhuis. Verbazend snel, 20min en dat was geklaard. Ondanks dat er hier maar 1 enkele verwijderd is toch zeker 2 dagen serieus wat last van gehad en pas vanaf 3e dag terug ietwat normaal kunnen eten.

Was vooral verrast hoe lang de wonde nog bleef nabloeden die eerste dag. Nog 6u lang moeten naspoelen en spugen.
 
Hier alle 4 gelijktijdig laten verwijderen onder volledige narcose. Dag of 3 toch als een schattig eekhoorntje eruit gezien daarna nog een aantal dagen blauwe plekken & milde pijn. Maar inderdaad bij iedereen ligt de revalidatie anders, kan je geen exacte tijd op plakken.
 
Alles hangt er idd vanaf.

Ik heb mijn 2 bovenste al laten trekken (elk apart met enkele maanden tussen).
Beide waren al volgroeid, bij de ene had ik om 18u een afspraak en om 18u20 stond ik al terug buiten.
Die avond nog een nachtshift gedaan en daar gewoon spaghetti gegeten.
 
Ik heb daar soms mijn twijfels over als mensen verkondigen dat ze dezelfde dag vlot konden eten. Zeker als we praten, zoals TS, over uw 4 wijsheidstanden in 1 keer te laten trekken. Dan hecht ik eerlijk gezegd vrij weinig geloof aan mensen die verkondigen dat ze enkele uren na hun operatie friet biefsteak met 3 zware bieren hebben binnengespeeld.

Geen idee waarom TS persé na 3 dagen terug wilt kunnen werken, je krijgt meestal een ziekenbriefje voor +- een week. Omdat die wonden in het begin vrij makkelijk terug openliggen. Ik denk dat ik na 4-5 dagen terug puree aan het eten was en dan na +- 2,5 weken terug vaster voedsel. Maar ik ben op dat vlak vrij voorzichtig, ik at liever nog enkele dagen langer enkel pudding of puree dan het risico lopen om die wonden terug te openen.

Zwelling en echt pijn heb ik zelf eigenlijk nooit gehad, wel ben ik echt 2-3 dagen slecht geweest van die anesthesie. Zeker dat wakker worden was verschrikkelijk.



Tegenwoordig laten de meeste die gewoon in het ziekenhuis trekken en niet meer bij de tandarts. En dan trekken ze die gewoon alle 4 in 1 keer meestal.
Mijn broer heeft ze alle 4 laten trekken en kon gewoon mee warm eten bij ons dezelfde dag.

Ik heb ze alle 4 laten trekken en kon dezelfde dag boterhammen eten.

Mijn zus heeft ze alle 4 laten trekken en heeft een dikke week echt afgezien.
 
WELK ONVERLAAT HEEFT DIE TITEL AANGEPAST? 😡.

En het hangt inderdaad van persoon tot persoon af. Mijn broerke heeft er 2 laten doen, wat heel vlot ging, en die heeft 3 dagen plat gelegen.
Ik heb er 4 laten doen, waar ze serieus hebben liggen zagen en boren omdat "alles vergroeid was meneer". En ik was 1 dag/nacht later al +/- ok.

En tis niet alsof ik zo ne stoere ben, want als ik mijne teen stoot vraag ik wenend om een kuske van mijn vrouw :cry:.
 
Terug
Bovenaan