Wijsheidstanden

Nickynikk

New member
Wanneer kan je weer werken als je 4 wijshijstanden worden getrokken ?
Bij mij vanonder zijn ze volgroeid maar van boven zit het net onder het vlees.
Is het haalbaar na 3dagen?

graag hoor ik serieuze antwoorden.
 
4 laten trekken. Voormiddag in ziekenhuis. Namiddag terug thuis. 3 dagen op de tanden bijten (haha) en ik ging terug werken.
Collega zei vooraf: 'ge zult een maand niets normaal kunnen eten'.

Hij had gelijk.
 
Hier alle vier laten trekken in één keer, nog geen enkele uitgekomen. Vooral één kant heel gezwollen en toch paar dagen serieus veel zeer gehad. Maat van mij daarintegen alle vier in een keer en quasi geen last van gehad.

Zijn mening was dat het echt aan de chirurg ligt en hoe (on)voorzichtig die snijden in u tandvlees...
 
Alles hangt er idd vanaf.

Ik heb mijn 2 bovenste al laten trekken (elk apart met enkele maanden tussen).
Beide waren al volgroeid, bij de ene had ik om 18u een afspraak en om 18u20 stond ik al terug buiten.
Die avond nog een nachtshift gedaan en daar gewoon spaghetti gegeten.
Bij mij ook laten trekken bij de tandarts. Eerst de 2 linkse en een paar weken later de 2 rechtse.
Onder lokale verdoving, en ik was telkens op een goeie 20min terug buiten. Moest zelfs eerst nog 10min wachten tot die verdoving tegoei werkte :)
Heb er ook telkens geen last van gehad, de dag zelf en de dag erna wat ibuprofens gepakt en een paar dagen op uw eten letten maar telkens was dat na een paar dagen weer helemaal ok.
En de dag erna uiteraard weer terug naar school :)

Tegenwoordig doen tandartsen dat precies niet meer? er zijn er megaveel die naar het ziekenhuis gaan of moeten gaan daarvoor en vervolgens meerdere dagen moeten thuisblijven :S
 
Afhankelijk van je situatie zou ik zeggen. Heb ze hier alle 4 laten trekken onder volledige verdoving, kon de dag erna eigenlijk al terug werken. Het probleem is vooral dat je niet goed kan praten en je vermoeid/suf bent door de medicatie.

Degelijk praten zonder medicatie of pijnstillers ging bij mij vanaf dag 3-4 terug.
Na een week of 2 kan je toch terug wat normaler eten, maar de eerste week is dat toch enorm moeilijk (niet pijnlijk) om vast voedsel te eten en degelijk te kauwen.
 
Onlangs 1 wijsheidstand laten verwijderen in het ziekenhuis. Alé eruit gesneden. Van wijsheidstanden trekken nooit last gehad maar deze keer was de pijn niet te harden. Meteen na de operatie ( onder lokale verdoving) had ik pijn. Geen icepack meegekregen en had een enorme hamsterwang. Het enigste wat bij mij de pijn kon verlichten was dafalgan met codeine. Nu na 2 weken ben ik volledig pijnvrij. Ongeacht als de pijn, last krijg je een 3-4 dagen ziekteverlof.
 
Laat je niets wijsmaken en laat u volledig verdoven. Betere raad kan ik u niet geven.

Als je als zelfstandige zo snel mogelijk terug aan het werk wilt gaan, laat het dan doen op een woensdag.
Dan kan je denk ik de week nadien maandag terug aan de slag.
 
Ik weet niet hoe het zit met ze alle 4 ineens te laten trekken. Maar ik heb er ondertussen al 3 laten trekken, elke afzonderlijk.
Eerste was bij de tandarts en heb daar eigenlijk amper last van gehad.
Tweede was in het ziekenhuis omdat de tandarts waar ik ging (die eerste enkele jaren voordien had getrokken) dat niet meer deed. De dag na het trekken van die tand had ik een sollicitatiegesprek en dat is gewoon doorgegaan.
Derde was bij een andere tandarts dikke 2, misschien 3 jaar terug denk ik ondertussen. De dag na het trekken van die tand was ik al terug aan het werk.

Verschilt volgens mij ook heel sterk van persoon tot persoon, de ene gaat daar veel last van hebben, de andere weinig. Ze zeiden mij ook, je gaat de komende dagen zeker een paar pijnstillers moeten pakken, ik heb er nooit 1 genomen, geen enkele van de 3 keer.
 
Ik weet niet hoe het zit met ze alle 4 ineens te laten trekken. Maar ik heb er ondertussen al 3 laten trekken, elke afzonderlijk.
Eerste was bij de tandarts en heb daar eigenlijk amper last van gehad.
Tweede was in het ziekenhuis omdat de tandarts waar ik ging (die eerste enkele jaren voordien had getrokken) dat niet meer deed. De dag na het trekken van die tand had ik een sollicitatiegesprek en dat is gewoon doorgegaan.
Derde was bij een andere tandarts dikke 2, misschien 3 jaar terug denk ik ondertussen. De dag na het trekken van die tand was ik al terug aan het werk.

Verschilt volgens mij ook heel sterk van persoon tot persoon, de ene gaat daar veel last van hebben, de andere weinig. Ze zeiden mij ook, je gaat de komende dagen zeker een paar pijnstillers moeten pakken, ik heb er nooit 1 genomen, geen enkele van de 3 keer.
Ik denk dat het vooral scheelt van situatie tot situatie.

Mijn 4 wijsheidstanden getrokken in 1 keer onder volledige verdoving. 3 ervan zaten nog volledig onder het tandvlees en vast in het bot. Een tandarts kon die onmogelijk verwijderen.

De chirurg zei me achteraf dat ze bijna mijn kaak gebroken hadden. Ik lachte. Bleek dat dit geen mop was.
 
Ik heb ene moeten laten trekken (links bovenaan) vandaag bij de tandarts, dat was nog een heel werk om die tand er uit te krijgen zeg. Ze zei dat ik 24u geen vast voedsel mag eten.
Nu begint mijn kaak wel pijn te doen.
Ik had mij misschien toch beter een briefke gevraagd, om thuis te blijven. Ik zal wel zien hoe het morgen is, anders toch eens naar de dokter als ik blijf last hebben.

Een jaar of 7-8 geleden heb ik nog eens een wijsheidstand moeten laten trekken, en dan heb ik de dagen daarna nog wat pijn gehad maar ik kon gewoon gaan werken met wat pijnstillers.
 
bij mij een jaar of 6 geleden alle 4 er uit op dezelfde dag.

was op 10 minuten gedaan. dezelfde dag wat last... maar paar uur later een pak friet gegeten met stoofvlees. hier en daar wat bloed maar niks van last meer tenzij je er echt op begon te duwen. was op een donderdag gedaan en had briefje voor 2 dagen. maar denk dat ik in principe de dag nadien wel zonder problemen kon gaan werken. Wel best thuiswerken want als dat ff begint te bloeden dan stopt het de komende 20 minuten niet. veel bebloede zakdoeken in mijjn mond gehad :D
 
Terug
Bovenaan