SomeDude
Banned
En voor vandaag zat hij nog 'in zijn beste vorm ooit'De teneur van Wout 'is over zijn top' (Wuyts o.a.) vind ik toch precies wat vreemd. Word je dan 2e op 6 seconden van Ganna een paar dagen geleden?
Wout is misschien een koele kikker, maar de druk die hij gevoeld heeft, moet enorm zijn geweest. Enige kopman, favoriet, voor eigen publiek, ... Kon alleen maar verliezen. Dat moet toch ook zijn impact gehad hebben.
Soit, we zullen volgende week wel zien wat er nog in de tank zit
Zijn trainer is minder happy met zijn keuzes voor oa klassementen / klimkoersen want zo verliest hij aan explosiviteit en daar moet hij al vaak de meerdere erkennen in Alaphilippe en VDP. En die eerste had vandaag een superdag
Omdat Wout dat tegen Remco gezegd heeft blijkbaar?Even los van de uiteindelijke uitkomst, maar hebben we de koers niet té hard willen maken? Als ik puur naar de licht hellende aankomstlijn kijk hebben we met Van Aert daarvoor de ideale man, op dat vlak moet hij van niemand schrik hebben. Buiten van de beste Ewan maybe. Waarom maken we er dan een moordende koers van? Om mensen dood te knijpen waar je geen schrik van moet hebben?
Mensen vooruit sturen zoals Evenepoel, daar stond ik volledig achter. Echter waarom liggen wij beulenwerk te verrichten met Declerq, Lampaert en Campenaerts op meer dan 100 km van de meet? Toch nergens voor nodig. Wij hebben meer in de kaart van Alaphilippe gespeeld, die wél baat heeft aan een zware koers dan in de kaart van Van Aert. Volgens mij hebben we onze eigen kopman zelfs aan gort gereden.
Dat doorknallen van Evenepoel richting Leuven was ook nergens voor nodig. Ik las dat men de tweede groep op afstand wou houden? Nogmaals waarom? Daar zat toch niemand bij waar je eventueel schrik van moet hebben in de sprint. Je offert daarvoor gewoon een van uw beste renners op.
Laat die tweede groep gewoon terugkomen want daar zaten nog een hoop Belgen bij. Neem vervolgens de controle over het peloton met uw resterende renners en focus u op een groepsprint met Van Aert. Ik zeg niet dat hij had gewonnen, maar hij zou alleszins meer kans hebben gehad.
Ik weet dat dit vijgen na Pasen zijn en achteraf is het altijd gemakkelijk praten, maar dat beulenwerk van sommige Belgen stelde ik tijdens de koers al in vraag. Dat was absoluut niet aan ons.

.