Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Piekt naar volgende zondag.
In het interview bij Karl toch opt laatste ver de tranen in zijn ogen zien staan....

Ivm volgende week met Stuyven, Stybar. Zal mooie koers worden (y)
Wel benieuwd of die kasseien nog vol gras staan?
Normaal gaan ze daar nog eens over met de borstelmachine, dus gras zal er wel grotendeels af zijn

Ba wah ik vind dat men hier toch gemakkelijk praat (achteraf). Evenepoel speelde zijn rol als knecht. Dus ik durf niet te stellen dan had VA gewerkt voor Evenepoel of die laatste dan Alaphilippe had kunnen volgen. T'is gemakkelijker in een vrije knechtenrol te zitten dan als kopman.

Maar Evenepoel kan wel niets verweten worden. En VA was gewoon niet goed genoeg om Alaphilippe te volgen.

Denk dat Remco gewoon uit pure koppigheid, met al de kritiek die ie de voorbije week gekregen heeft, zich gewoon compleet leeg gereden heeft. Remco is wel zo een eerzuchtig karakterke, ah ze zeggen dat ik dit niet kan of wil, ik zal ze eens tonen :devilish:

Maar bon, 2021 zal ook meteen de laatste keer geweest zijn in deze rol, ik durf er gif op innemen dat nooit nog gaat knechten voor éénder wie, en gelijk heeft ie.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Voor PR, Wout is denk ik net over zijn top, en Mathieu gewoon degelijk, maar verre van top.
Als Mathieu echt goed was,was die gewoon meegeweest met Julian, heeft zich zeker niet weggestoken, was echt krabben vandaag.

Schrijf Colbrelli maar op voor het podium zondag, als die geen pech heeft, zal hij niet ver van de kassei zitten.

Laatst bewerkt:
Styby heeft de grootste gunfactor voor volgende week. Zou een bekroning zijn voor een unieke carriere. Is toch de pionier die het voorbeeld gegeven heeft aan een hele generatie veldrijders die nu wereldtop zijn op de weg

Laatste 20km kijken en je zal niet veel gemist hebben...
Ahum...
Maar bon, 2021 zal ook meteen de laatste keer geweest zijn in deze rol, ik durf er gif op innemen dat nooit nog gaat knechten voor éénder wie, en gelijk heeft ie.
Volgend jaar knechten voor Merlier, niet :biglaugh:?
Remco is in elk geval in mijn achting gestegen. Wat voor een parcours is het volgend jaar in Australië eigenlijk?
Zal een Ewan-parcours worden langs de kust ofzo.
Sowieso ronde van Lombardije. De rest heb ik niet zo'n goed zicht op.
Hadden ze hem niet aangeraden om wat crosskes te gaan rijden in december? Genre St-Anneke cross in Antwerpen? Al zou een regenachtig Namen beter zijn.

Heerlijk WK gezien, met dank aan Turgis die opende en Remco die volgde en alles wat daarop volgde.
Grote dank aan alle supporters aan de kant, van de bomma's naar de trompettisten en studenten op de Wijnpers tot de gekken in een hoogtewerker.

WK in eigen land en geen enkele regenboogtrui gewonnen. Hoe alles ook is gedraaid en gekeerd, dat is voor ons land simpelweg niet goed.
Allemaal medailles in het tijdrijden zelfs :crazy:. Daar zouden we vijf jaar geleden mee gelachen hebben.

Negatieve reacties hier zeg. Belgen hebben vandaag perfect gereden, in de veronderstelling dat Wout van Aert in hoogvorm verkeerde. Dat bleek jammer genoeg een detail te zijn waar ze niet op hadden gerekend.
En zélfs als van Aert vandaag in topvorm had geweest, dan nog had Alaphilippe gewonnen vrees ik. Gewoon de sterkste man vandaag, op eender welk vlak.
Ik zie trouwens niet in waar Remco Alaphilippe er had kunnen afknallen, moest er sneller duidelijk zijn geworden dat Wout zich niet top voelde? Als ge zoals Alaphilippe op quasi elke klim zo'n bommetjes kunt droppen, dan zijt ge méér dan in vorm.

Enige spijtige aan vandaag: de Jappe 😭

Negatieve reacties hier zeg. Belgen hebben vandaag perfect gereden, in de veronderstelling dat Wout van Aert in hoogvorm verkeerde. Dat bleek jammer genoeg een detail te zijn waar ze niet op hadden gerekend.
En zélfs als van Aert vandaag in topvorm had geweest, dan nog had Alaphilippe gewonnen vrees ik. Gewoon de sterkste man vandaag, op eender welk vlak.
Ik zie trouwens niet in waar Remco Alaphilippe er had kunnen afknallen, moest er sneller duidelijk zijn geworden dat Wout zich niet top voelde? Als ge zoals Alaphilippe op quasi elke klim zo'n bommetjes kunt droppen, dan zijt ge méér dan in vorm.

Enige spijtige aan vandaag: de Jappe 😭
Remco rijd natuurlijk een ander soort koers dan Alap hé die zou hem niet proberen te counteren op een heuveltje maar ergens op een tussenstuk gewoon weg sluipen.

Iemand zoals Evenepoel al beginnen inzetten met nog 180km te gaan is eigenlijk gewoon te gek voor woorden. Die moest echt achter de hand worden gehouden voor die 2e flandrien lus. Daar moest hij dan zijn ding doen.

Maar jah een paar dwazen hebben zo'n hetze tegen Evenepoel ontketend de laatste weken dat hij bijna gedwongen werd om alles te doen behalve zijn eigen kans te gaan.

Onze 2 beste renners zijn VA en Evenepoel en ipv met beide te spelen hebben we er eentje zich compleet kapot laten rijden.

Ik zie niet in waarom dit de laatste keer zou zijn hoor. Als er in een volgend WK weer een scenario zich voordoet waar de beste tactiek op voorhand is dat hij gaat knechten dan zal hij dat toch moeten doen hoor.
Of men neemt hem niet mee, zo simpel is het.
Maar als het een parcours is voor Remco dan zie ik niet in waarom WVA of de andere Belgen niet vol zouden rijden voor hem.

Zeggen dat we het anders moeten aanpakken is trouwens makkelijk gezegd nu achteraf. Remco heeft terecht zich leeggereden en heeft zijn taak vervult. Niemand kon voorspellen dat Wout zijn benen minder zouden geweest zijn.
En laat ons vooral ook niet Stuyven vergeten, deze man was ook zeker in vorm. Heel de ploeg was in vorm, maar we hebben gewoon tactisch enkele steken laten vallen en onze kopman was niet volledig top. Dan krijg je natuurlijk een scenario zoals deze.

Remco rijd natuurlijk een ander soort koers dan Alap hé die zou hem niet proberen te counteren op een heuveltje maar ergens op een tussenstuk gewoon weg sluipen.

Iemand zoals Evenepoel al beginnen inzetten met nog 180km te gaan is eigenlijk gewoon te gek voor woorden. Die moest echt achter de hand worden gehouden voor die 2e flandrien lus. Daar moest hij dan zijn ding doen.

Maar jah een paar dwazen hebben zo'n hetze tegen Evenepoel ontketend de laatste weken dat hij bijna gedwongen werd om alles te doen behalve zijn eigen kans te gaan.

Onze 2 beste renners zijn VA en Evenepoel en ipv met beide te spelen hebben we er eentje zich compleet kapot laten rijden.
Mja we hadden idd mss beter Campenaerts of Lampaert meegestuurd met Cosnefroy en Cort. Uiteindelijk hebben we daar wel Italië goed en wel kapot gereden. Maar mss door de verkeerde Belg(en).

De teneur van Wout 'is over zijn top' (Wuyts o.a.) vind ik toch precies wat vreemd. Word je dan 2e op 6 seconden van Ganna een paar dagen geleden?

Wout is misschien een koele kikker, maar de druk die hij gevoeld heeft, moet enorm zijn geweest. Enige kopman, favoriet, voor eigen publiek, ... Kon alleen maar verliezen. Dat moet toch ook zijn impact gehad hebben.

Soit, we zullen volgende week wel zien wat er nog in de tank zit

Mja we hadden idd mss beter Campenaerts of Lampaert meegestuurd met Cosnefroy en Cort. Uiteindelijk hebben we daar wel Italië goed en wel kapot gereden. Maar mss door de verkeerde Belg(en).
De vraag is dan of ze zo hard achter Campenaerts hadden geknald natuurlijk.

Lampaert vond ik nu ook wel niet bepaald goed gezien zijn uitspraken hoe hard hij voor Roubaix wil gaan...

Even los van de uiteindelijke uitkomst, maar hebben we de koers niet té hard willen maken? Als ik puur naar de licht hellende aankomstlijn kijk hebben we met Van Aert daarvoor de ideale man, op dat vlak moet hij van niemand schrik hebben. Buiten van de beste Ewan maybe. Waarom maken we er dan een moordende koers van? Om mensen dood te knijpen waar je geen schrik van moet hebben?

Mensen vooruit sturen zoals Evenepoel, daar stond ik volledig achter. Echter waarom liggen wij beulenwerk te verrichten met Declerq, Lampaert en Campenaerts op meer dan 100 km van de meet? Toch nergens voor nodig. Wij hebben meer in de kaart van Alaphilippe gespeeld, die wél baat heeft aan een zware koers dan in de kaart van Van Aert. Volgens mij hebben we onze eigen kopman zelfs aan gort gereden.

Dat doorknallen van Evenepoel richting Leuven was ook nergens voor nodig. Ik las dat men de tweede groep op afstand wou houden? Nogmaals waarom? Daar zat toch niemand bij waar je eventueel schrik van moet hebben in de sprint. Je offert daarvoor gewoon een van uw beste renners op.

Laat die tweede groep gewoon terugkomen want daar zaten nog een hoop Belgen bij. Neem vervolgens de controle over het peloton met uw resterende renners en focus u op een groepsprint met Van Aert. Ik zeg niet dat hij had gewonnen, maar hij zou alleszins meer kans hebben gehad.

Ik weet dat dit vijgen na Pasen zijn en achteraf is het altijd gemakkelijk praten, maar dat beulenwerk van sommige Belgen stelde ik tijdens de koers al in vraag. Dat was absoluut niet aan ons.

Het land dat ik het meest vreesde heeft gewonnen , hadden altijd hadden altijd koers onder controle en maakten de koers goed hard.
Jammer voor de Belgen maar wel goed voor men portemonnee. :biglaugh:

De Belgen 2 foutjes:
  • Te vroeg inzetten van Remco en de koers te hard gemaakt.
  • als Remco dan effectief weg was met die 5 man moesten ze die gewoon laten gaan. Moest daar van niemand echt schrik hebben. Nu brengen de Belgen eigen handig alle favorieten terug terwijl ze in een zetel zaten.
Ik was meer liefhebber van de tactiek alle Belgen bij elkaar gewoon koers controleren. Bvb. Groepje met cosnefroy en cort gingen vanzelf op de duur wel terug vliegen.
Nu dat ging ook de foute tactiek zijn aangezien de eerste en tweede kopman niet goed genoeg waren.

Remco was de enigste kanshebber voor België vandaag op een medaille.

Ze namen aan dat VA de sterkste man in koers was. Alap heeft in het verleden er ook al een paar keer doorgezakt als het een echt zware koers was. Houd bv totaal niet van regen. Dit jaar in de RVV zakte hij er ook door na fors in de aanval te hebben gereden. Dus of dat echt zo voordelig is voor alap weet ik nog zo niet. Een Waalse Pijl scenario waar een ganse dag gewoon niks gebeurd en alles in één inspanning wordt beslist ligt hem normaal het best.

Dus als je er een makke wedstrijd van maakt en met Alap in de laatste ronde komt dan wipt hij er ook wel van weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan