Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben meer dan tevreden.
Oké, ook teleurgesteld, want Wout (of Jasper) had dit dubbel en dik verdiend, maar Julian was gewoon te sterk.
Daarnaast vind ik ook dat de belgen goed gereden hebben. Buiten op het laatste, nooit in het defensief gereden, altijd hun eigen tempo kunnen bepalen.

Gewoon doodjammer dat Wout op't einde niet de juiste benen had. Anders was dit gewoon de perfecte koers geweest.
Voor Jasper moet dit wel aankomen, was echt sterk.

Vdp was deze week nog net niet goed genoeg maar gaat er volgende week toch enorm dochtbij zijn denk ik… moet kunnen profiteren van zijn extra frisheid
Welke frisheid? :P
Ik denk dat hij niet minder hard heeft gereden dan de rest hoor. Maar vergeet niet dat je op een week ook nog weinig kan bijtrainen. Hij zal dus aan de start in Parijs staan met ongeveer deze vorm. Of dat voldoende gaat zijn is maar af te wachten.
Ik denk dat we niet te veel meer moeten verwachten van Wout volgende week. Zijn seizoen was mooi, en daar mag hij trots op zijn. Dit WK mag doet daar geen afbreuk aan.

Wat een prachtige winnaar toch, gewoon kippenvel, niets aan te doen. Die commentaar van José “Ze passen allemaal, ze zijn het allemaal beu e, ze zijn het echt beu e” 😂. Prachtig gewoon!

Oké, ook teleurgesteld, want Wout (of Jasper) had dit dubbel en dik verdiend, maar Julian was gewoon te sterk.
Daarnaast vind ik ook dat de belgen goed gereden hebben. Buiten op het laatste, nooit in het defensief gereden, altijd hun eigen tempo kunnen bepalen.

Gewoon doodjammer dat Wout op't einde niet de juiste benen had. Anders was dit gewoon de perfecte koers geweest.
Ik weet eigenlijk niet of hij met goeie benen zou kunnen volgen. Het is niet de eerste keer dat allaphilippe hem kapot rijdt op de grote plateau op een kort klimmetje.

Ik gaf alaphilippe altijd al meer kans om dit wk te winnen. Dat parcours is op zijn lijf geschreven. Het ene korte klimmetje na het andere waarop hij kan doortrekken en iedereen kapot rijden. Meestal kunnen enkel VA en VDP dat een paar keer wel opvangen maar als hij er blijft aan sleuren meerdere keren dan volgen die ook niet meer.

Wat een prachtige winnaar toch, gewoon kippenvel, niets aan te doen. Die commentaar van José “Ze passen allemaal, ze zijn het allemaal beu e, ze zijn het echt beu e” 😂. Prachtig gewoon!
Haha ik was het zelfs beu. Ik zat hier "die franse rotzak, die stopt het gewoon niet met aanvallen."

Als je zelf fietst dan kom je daar echt helemaal onnozel van als er zo1 tussen zit waarvan zijn batterijen precies nooit plat gaan.

Afhankelijk vant parcours toch eens met meerdere speerpunten spelen. Remco had hier ook nog kunnen meespelen als hij al dat werk niet had moeten doen, maar bon. Tzal wel nog een tijdje duren tegen dat we een opvolger van Tommeke gaan krijgen.
Ik denk dat Gilbert Tom gaat opvolgen ;)

Ik weet eigenlijk niet of hij met goeie benen zou kunnen volgen. Het is niet de eerste keer dat allaphilippe hem kapot rijdt op de grote plateau op een kort klimmetje.

Ik gaf alaphilippe altijd al meer kans om dit wk te winnen. Dat parcours is op zijn lijf geschreven. Het ene korte klimmetje na het andere waarop hij kan doortrekken en iedereen kapot rijden. Meestal kunnen enkel VA en VDP dat een paar keer wel opvangen maar als hij er blijft aan sleuren meerdere keren dan volgen die ook niet meer.
Mag het organiserend land zelf het parcours kiezen? Of ligt dat min of meer vast? Dan is toch ook weer (minder) op onze renners gericht.... Dito den TT.

Je stelt je als regio kandidaat met een bepaald idee lijkt me. In dit geval was dat Vlaanderen. Dus ja, men had volgens mij ook voor een volledig vlak parcours kunnen gaan of een parcours in de Vlaamse Ardennen.

Maar dan komen politiek en de centen ook om de hoek loeren natuurlijk.

Denk niet dat het parcours vandaag het probleem was. Op andere omlopen hadden we ook meer dan genoeg concurrentie gehad.

Tuurlijk kiest het land zelf het parkoers. Maar zoiets gebeurt wel een tijdje op voorhand natuurlijk. En hoe plan je in dat VA vandaag een mindere dag kent. Maak je het zwaarder wint hij dan? Maak je het lichter wint hij dan? En hoe kun je op voorhand weten dat ze hier op die parkoer er zo'n koers van gaan maken?

Beste voorbeeld is ASO hoelang proberen die nu al een fransman aan een Tour zege te helpen? En toch won jaren op rij een man van Sky/Ineos en tegenwoordig Pogocar.

Alaphilippe stak er vandaag met kop en schouders bovenuit. Op een moeilijker parkoer wint die ook en op een makkelijker is de kans groot dat hij ook nog gewoon wint.

Ik denk dat dit de juiste conclusie is. We zijn gebotst op een fenomenale Alaphilippe en onze kopman had net niet de beste benen.

Het is zeer jammer maar veel meer kan er toch echt niet over gezegd worden.

Hopelijk kan VA volgende week iets meer.

Lefevere geeft opmerkelijk interview na zege Alaphilippe: "Evenepoel heeft voor Julian gereden"
Muhaha! Even olie op het vuur leggen zegt ie! :rofl:

Lefevere volgde uiteraard ook de Belgen. “Ze hebben prachtig gereden.” Met Remco die zich volledig opofferde in functie van Wout van Aert? “In dienst van Alaphilippe, natuurlijk”, klinkt het ietwat cynisch bij Lefevere. :bow:
Hij zal wel weer goed zat zijn geweest toen hij die uitspraak deed :biglaugh:

Dat het in Alaphilippe zijn kaarten heeft gespeeld is zeker zo, maar ik denk dat de meeste mensen op die moment nog wel dachten dat het vooral goed was voor Wout.

Als Patje zo door blijft gaan, dan gaat mijn sympathie voor QS nog verdwijnen.
Wat een irritante kerel (als hij gedronken heeft) :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan