Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag mij oprecht af wat daar de meerwaarde van is.
Dat is nu toch enkel maar lastig zo de wind in uw ogen?
En imo gewoon gevaarlijk... ik weet dat het de natuurlijke reflex is van u ogen te sluiten als er iets richting u oog vliegt en dat helpt misschien tegen insecten maar ik heb al meer dan eens steentjes tegen mijn bril weten schieten waar ik dan denk "gelukkig heb ik een bril op".

Ik begrijp het hoor, in volle inspanning loopt er dan zweet over die bril en krijg je op den duur een soort waas voor u ogen maar de nadelen wegen imo niet op tegen het potentiële risisco's. (Also, een fietsbril maakt de look af en dat telt toch ook voor iets :tongue: )

Zelden een renner gekend die zoveel initiatief neemt als VA. Eerder vloeken dat hij te veel met zijn krachten woekert, en dat idd later bekoopt. Maar goed, je moet geen initiatief nemen als je geen goede dag hebt natuurlijk. Als het niet meer gaat, gaat het niet meer hé.

Gisteren gaan kijken op het ladeuzeplein.
Was een leuke dag, maar mij enorm geërgerd aan de mentaliteit van sommigen daar.
Boe roepen op VDP in de finale.
Zelfs Van Baarle uitjouwen aan het podium. Dan zijn we wel verhaal gaan halen want werd toch wat te gortig.
Dwaze mentaliteit.

Zelden een renner gekend die zoveel initiatief neemt als VA. Eerder vloeken dat hij te veel met zijn krachten woekert, en dat idd later bekoopt. Maar goed, je moet geen initiatief nemen als je geen goede dag hebt natuurlijk. Als het niet meer gaat, gaat het niet meer hé.
Twas ook niet dat Van Aert veel minder was dan al de rest. Als je kijk naar het eerste bommetje van Alaphilippe daar zaten enkel Van Aert en Stuyven op het wiel. Al de rest moest lengtes laten, al dan niet omdat ze verrast werden maar toch... ook op de Smeys was er maar 1 man mee en die komt in Leuven dan toch ook te kort. Alaphilippe stak er gewoon bovenuit, al de rest zat piepedood en dat Van Aert er niet meer in slaagt van zich nog volledig op te laden voor die 2de plaats is niet onbegrijpelijk.

Was een leuke dag, maar mij enorm geërgerd aan de mentaliteit van sommigen daar.
Zelfs Van Baarle uitjouwen aan het podium. Dan zijn we wel verhaal gaan halen want werd toch wat te gortig.
Dwaze mentaliteit.
Denk dat er gewoon ook veel volk in Leuven rondliep die weinig of geen kennis hebben van de koers, dat in combinatie met wat alcohol.
Als je de koers deftig gezien hebt kan je alleen maar bewondering hebben voor de renners die daar op het podium staan. En eigenlijk geldt dat ook voor alle renners die uitgereden hebben. Als je ziet hoe ze full gas gereden hebben van 180 km van de finish.

Van Baarle heeft een dijk van een koers gereden. Geen kwaad woord voor Van Baarle. Maar Nederlanders zijn wat leper, en wat slimmer in tactiek. Dat is gewoon zo. Van Baarle moet dat ook doen om 2e te worden, en eigenlijk heeft hij goed gereden. Ik bedoel: hij rijdt de perfecte koers vanuit zijn standpunt.

Van Baarle heeft een dijk van een koers gereden. Geen kwaad woord voor Van Baarle. Maar Nederlanders zijn wat leper, en wat slimmer in tactiek. Dat is gewoon zo. Van Baarle moet dat ook doen om 2e te worden, en eigenlijk heeft hij goed gereden. Ik bedoel: hij rijdt de perfecte koers vanuit zijn standpunt.
Het was dan ook niet aan Nederland om koers te maken. Zij stonden niet aan de start met het sterkste blok en de op papier wereldkampioen.
Wij wel, net zoals Frankrijk en Italië.

Op basis waarvan zijn Nederlanders leper en slimmer in tactiek? Omdat Van Baarle toevallig het meeste overschot had in de sprint?

Van der Poel is bv. ook niet bepaald het grote voorbeeld daarin hè.

Daar kan Van Aert toch nog stappen in zetten vind ik. Er werd hier gisteren dan wel de opmerking gemaakt dat Van Aert het slim speelde en de anderen liet rijden maar ik heb in die fase toch 2 situaties gezien waar hij finaal toch zelf met zijn neus in de wind het gat dicht rijdt. 1 keer met Mathieu in zijn wiel en 1 keer met, ik denk, Valgren... en dan laat ik die post-Smeysberg fase nog even buiten beschouwing waar hij samen met Stuyven het gat dicht rijdt.

Als je bluft moet je durven verliezen, zeker als Stuyven wel mee zit in een groepje van 4-5man moet je echt nooit als 6de man daar naar toe gaan rijden... zeker niet als Mathieu op je wiel plakt.

Dwaze mentaliteit.
Dat was inderdaad het enige smet(je) op dit schitterend WK... het uitschelden van de buitenlanders, het biergooien naar Allaphilippe, het boeroepen bij de ceremonie...
Het gaat wel om een kleine minderheid op het totale aantal toeschouwers, maar is wel typisch vlaams. Op WK's in Imola, Harrogate, Inssbruck heb je dit soort tafferelen nooit gezien.

ik noem dat het "cross/6daagse-publiek"... die kennen eigenlijk niks van koers en komen enkel naar wedstrijden om pinten te zuipen en hoempa muziek te horen. Voor vlaamse organisatoren is dat een virus waar je niet van af raakt...

Daar kan Van Aert toch nog stappen in zetten vind ik. Er werd hier gisteren dan wel de opmerking gemaakt dat Van Aert het slim speelde en de anderen liet rijden maar ik heb in die fase toch 2 situaties gezien waar hij finaal toch zelf met zijn neus in de wind het gat dicht rijdt. 1 keer met Mathieu in zijn wiel en 1 keer met, ik denk, Valgren... en dan laat ik die post-Smeysberg fase nog even buiten beschouwing waar hij samen met Stuyven het gat dicht rijdt.

Als je bluft moet je durven verliezen, zeker als Stuyven wel mee zit in een groepje van 4-5man moet je echt nooit als 6de man daar naar toe gaan rijden... zeker niet als Mathieu op je wiel plakt.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Is ook een beetje de tol van de favoriet zijn + voor het thuispubliek rijden, vrees ik. Een Van Aert die 200% is, speelt volgens mij korter op de bal en zit aan de voet van die voorlaatste keer Wijnpers wél in het wiel van Alaphilippe.

Van Baarle was zeer sterk, maar heeft het voor de rest wat makkelijker natuurlijk. Niemand die naar hem kijkt of van hem iets verwacht. Echt 'tactisch leper' vind ik dat nu niet. Als dit in Valkenburg was geweest, hadden we wel iets anders gezien.

Over de tactiek kan veel gezegd worden, maar denk dat iedereen ongeveer wel op zijn plaats is geëindigd. Alleen Pidcock, die heeft zijn koers toch iets te hard afgestemd op Wout en Mathieu denk ik. Die had zeker de benen om met Valgren & co mee te gaan en 2e te worden.

Dat was inderdaad het enige smet(je) op dit schitterend WK... het uitschelden van de buitenlanders, het biergooien naar Allaphilippe, het boeroepen bij de ceremonie...
Het gaat wel om een kleine minderheid op het totale aantal toeschouwers, maar is wel typisch vlaams. Op WK's in Imola, Harrogate, Inssbruck heb je dit soort tafferelen nooit gezien.

ik noem dat het "cross/6daagse-publiek"... die kennen eigenlijk niks van koers en komen enkel naar wedstrijden om pinten te zuipen en hoempa muziek te horen. Voor vlaamse organisatoren is dat een virus waar je niet van af raakt...

Dat is inderdaad typisch voor het Vlaams publiek. Ik heb het al enkele keren vernoemd, maar de Vlamingen zijn en blijven een kermisvolk. Zet ergens een toog, een hamburgerkraam en wat muziek en ze zijn content.

Ga eens naar een cross, en daarna eens naar een manche van de wereldbeker mountain bike. Het principe is hetzelfde, maar bij die laatste zal je geen mensen met wielertruitjes van Molteni of Mapei aan zien strompelen van zattigheid.

Het gaat wel om een kleine minderheid op het totale aantal toeschouwers, maar is wel typisch vlaams.
Het is ook typisch Vlaams om te zeggen dat het op een ander altijd beter is. Al vergeten dat ze in de Tour Froome jarenlang hebben uitgejouwd, bespuwd, ja zelfs mensen die urine meenamen om het over hem te gooien?

En dat is dan met voorbedachte rade. Hier zit je gewoon met een hoop mensen die al van 9u s'morgens pinten zaten te zuipen.

Dat is inderdaad typisch voor het Vlaams publiek. Ik heb het al enkele keren vernoemd, maar de Vlamingen zijn en blijven een kermisvolk. Zet ergens een toog, een hamburgerkraam en wat muziek en ze zijn content.

Ga eens naar een cross, en daarna eens naar een manche van de wereldbeker mountain bike. Het principe is hetzelfde, maar bij die laatste zal je geen mensen met wielertruitjes van Molteni of Mapei aan zien strompelen van zattigheid.
Idd merendeel komt daar niet voor de koers maar voor wat pinten te zuipen en liedjes te zingen

Ongelofelijk, den beste in de koers heeft gewonnen, als je nog maar een beetje kennis hebt van koers gun je hem dat ook, ipv bier te smijten...
Klopt, ik heb mijn pinten gisteren allemaal braaf leeggedronken op de Wijnpers en Keizersberg.. wat een sfeer en ambiance!! Om nooit te vergeten dit WK zeker qua beleving (y) :clap:

Denk dat die rugblessure wel effectief een rol heeft gespeeld. Hoe VDP hier koerst dat is geen 100% fitte VDP.

Ik denk dat we enkel maar kunnen concluderen dat de hype volledig onterecht was. We maken nog geen 5% waar. Zelfs geen eremetaal. Dat stelt gewoon teleur. Tactiek van onze ploeg was gewoon niet voldoende.

Maar met Alaphillipe hebben we een mooie en terecht wereldkampioen. Maar je kan ook uw stoute schoenen aantrekken en zeggen dat Remco voor Julian heeft gereden, want ook hij was gebaat bij zijn werk.
Wat een onzin om hier weer pek en veren aan Remco te richten.. die kan blijkbaar nooit iets goed doen in uw ogen.. Was gisteren veruit de sterkste man in koers samen met Julian.. Heeft zich gewoonweg leeggereden voor de Belgische ploeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan