Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar waarom zouden ze een jaar gaan werken als ze blijkbaar na een maand al ander werk konden vinden?Het is van vele ook niet "gewoon niet graag naar het werk gaan" e. Er zijn er die iedere dag al wenen thuis komen van hun werk.
Als die zo een jaar moeten gaan werken dan zitten ze in no time in een depressie en dan gaan ze langer aan de ziekenbond zitten dan dat ze eens een maandje stempelen.
Op mijn vorig werk hebben er in een half jaar tijd zich 10 mensen laten ontslaan omwille van medische redenen en die waren allemaal de depressie nabij.
Voor die mensen bestaat de ziekenbond. Mensen lijken niet te verstaan dat ziek zijn niet enkel betekent dat je pijn hebt aan je rug, maar ook dat je mentaal kapot bent van je werk.Het is van vele ook niet "gewoon niet graag naar het werk gaan" e. Er zijn er die iedere dag al wenen thuis komen van hun werk.
Klopt, maar voor veel mensen ligt die drempel jammergenoeg wat hoger dan fysieke klachten hebben waardoor je je werk niet meer kan uitoefenen.Voor die mensen bestaat de ziekenbond. Mensen lijken niet te verstaan dat ziek zijn niet enkel betekent dat je pijn hebt aan je rug, maar ook dat je mentaal kapot bent van je werk.
En er zijn mogelijkheden om tijdens je ziekte een opleiding te volgen. https://www.stressburnout.belgie.be...we-uitdaging/socioprofessionele-re-integratie
Dat antwoord had ik verwacht en ik heb er geen antwoord op.Maar waarom zouden ze een jaar gaan werken als ze blijkbaar na een maand al ander werk konden vinden?

Op het eerste zicht klinkt dit als onzin maar is er ook ergens een link naar het eigenlijke voorstel?
Ik bevind me in deze werksituatie. Ben nu voor de 3de keer sinds mei thuis met mentale klachten.Voor die mensen bestaat de ziekenbond. Mensen lijken niet te verstaan dat ziek zijn niet enkel betekent dat je pijn hebt aan je rug, maar ook dat je mentaal kapot bent van je werk.
En er zijn mogelijkheden om tijdens je ziekte een opleiding te volgen. https://www.stressburnout.belgie.be...we-uitdaging/socioprofessionele-re-integratie
Daarom vind ik dat voor mensen zoals in jou situatie het ideaal is. Als je eens een paar weken of een maand daar weg bent ga je al helemaal anders en veel positiever overkomen op een sollicitatie dan dat je daar zit als een uitgeblust wrak.Ik bevind me in deze werksituatie. Ben nu voor de 3de keer sinds mei thuis met mentale klachten.
Werkgever gaat mij nooit ontslaan, maar ik ben te bang om zelf op te stappen omdat het verschil van mijn inkomen tussen werken en ziekteverlof te groot is om nog rond te komen.
Van werk veranderen is niet zo eenvoudig. Het lukt mij niet om oprecht positief over mijn werkgever en collega's te praten tijdens sollicitaties, waar ik dan op wordt afgerekend.
Moest ik een voldoende hoge uitkering krijgen, was ik al lang weg.
Je ziekteperiode is dus gedekt door de werkgever? Of hoe zie je dit "zelf opstappen"?Ik bevind me in deze werksituatie. Ben nu voor de 3de keer sinds mei thuis met mentale klachten.
Werkgever gaat mij nooit ontslaan, maar ik ben te bang om zelf op te stappen omdat het verschil van mijn inkomen tussen werken en ziekteverlof te groot is om nog rond te komen.
Als ik mij niet vergis, telt ziekte niet mee als opzeg. Je opzeg schuift dus gewoon mee op.De enige optie is naar de dokter gaan en smeken om een briefje dat lang genoeg is om je opzegtermijn te dekken.
Eerste maand is ziekte is met behoud van loon. Pas daarna kom ik om ziekenkas.Je ziekteperiode is dus gedekt door de werkgever? Of hoe zie je dit "zelf opstappen"?
Waarom zou uw werkgever u nooit ontslaan ?Ik bevind me in deze werksituatie. Ben nu voor de 3de keer sinds mei thuis met mentale klachten.
Van werk veranderen is niet zo eenvoudig. Het lukt mij niet om oprecht positief over mijn werkgever en collega's te praten tijdens sollicitaties, waar ik dan op wordt afgerekend.
Moest ik een voldoende hoge uitkering krijgen, was ik al lang weg.
Omdat de kost te groot is om te slikken voor een kleine vzw.Waarom zou uw werkgever u nooit ontslaan ?
Als jij dit effectief al 3 keer gedaan hebt. Dan heeft die u eigenlijk ook al voor 3 maanden opzeg uitbetaald in principe. Dus waarom zou die dan niet gewoon durven zeggen als je dit principe blijft toepassen, frack it, ik slik de kost in plaats van dat ik voor de x jaren die nog komen die gast om de maand wel weer in ziekteverlof valt?
Hoeveel maanden zouden ze u dan moeten uitbetalen als ze u willen ontslaan?Omdat de kost te groot is om te slikken voor een kleine vzw.
Meer dan een jaar.Hoeveel maanden zouden ze u dan moeten uitbetalen als ze u willen ontslaan?